پیروزی برجام

اعلام رسمی راه‌اندازی سازوکار مالی ویژه اتحادیه اروپا برای ایران، هر چند دیرهنگام صورت گرفت، ولی گام قابل توجهی است که رئیس‌جمهور آمریکا را در مورد فرمان خروج کشورش از برجام، بیش از پیش منزوی می‌کند. این اقدام اتحادیه اروپا از جهاتی حائز اهمیت است که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم.
1- راه‌اندازی سازوکار مالی ویژه اتحادیه اروپا برای ایران، نشان دهنده تعهد عملی اروپا به برجام است. از اردیبهشت امسال که ترامپ اعلام کرد آمریکا از برجام خارج شده، همکاران او تلاش زیادی کردند تا اروپا را به پیروی از وی وادار به خارج شدن از برجام نمایند ولی موفق نشدند و این شکست ترامپ اکنون به صورت رسمی با شروع به کار این کانال مالی اروپا با ایران، به صورت عملی تجسم یافته است.
2- با فعال شدن این کانال مالی اتحادیه اروپا، شکست دیگری برای رئیس‌جمهور بی‌منطق و افراطی آمریکا به ثبت رسیده است. جالب این است که در خود آمریکا اکثر فعالان سیاسی و دولتمردان و مردم با خروج کشورشان از برجام مخالفند و ترامپ را به خاطر این اقدام سرزنش می‌کنند. به عبارت دیگر، اکنون ترامپ در زمینه برجام در دو جبهه شکست خورده و به اهدافی که در نظر داشت با خروج از برجام محقق نماید نخواهد رسید.
3- اتحادیه اروپا با اجرای قانون مسدودسازی تحریم‌ها که یکی از نتایج آن راه اندازی سازوکار مالی ویژه با ایران (اینستکس) است، علاوه بر بی‌اعتنائی به خواست ترامپ، توانسته گام مهمی برای استقلال اروپا بردارد. آمریکا همواره در تلاش بود اروپا را به دنباله روی از خود وادار نماید و استقلال کشورهای اروپائی را نادیده بگیرد و در بعضی مقاطع موفق به این کار به ویژه در مورد انگلیس شده بود ولی اکنون در ماجرای برجام به بن بست رسیده و این یک موفقیت برای تمام کشورها به ویژه کشورهای اروپائی و یک تنبیه برای آمریکای ترامپ است. نکته جالب این است که حتی انگلیس نیز در ماجرای برجام در مقابل آمریکا قرار گرفته است.


4- رژیم صهیونیستی و دولت عربستان که برای شکستن شیشه عمر برجام تلاش زیادی کرده بودند نیز با اعلام رسمی تاسیس سازوکار مالی اروپا برای ایران، با شکست مواجه شده‌اند. نتانیاهو و بن سلمان بارها به زبان آورده بودند که برای از بین بردن برجام تلاش زیادی کرده و حتی پول زیادی خرج کرده‌اند و مشوق اصلی ترامپ برای خارج ساختن آمریکا از برجام بودند. اکنون که برجام کاملاً تثبیت شده، صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب و در راس آنها آل سعود احساس ناکامی شدیدی می‌کنند. قطعاً آنها از پای نخواهند نشست و برای ضربه زدن به برجام از راه‌های دیگر نیز وارد خواهند شد ولی با اعلام رسمی موجودیت سازوکار مالی اتحادیه اروپا برای ایران، خطر اصلی از برجام رفع شده و از این پس نیز تیرهای آنها به سنگ خواهد خورد.
5- هر چند مخالفان داخلی برجام، هماهنگ با مخالفان خارجی آن، از روز پنجشنبه که اتحادیه اروپا سازوکار مالی خود برای ایران را اعلام کرد، با این پیروزی ایران برخورد سردی کردند و درباره آن به منفی بافی متوسل شده‌اند، ولی خود آنها هم می‌دانند نجات برجام که اکنون تحقق یافته، به نفع منافع ملی مردم ایران است و هر ایرانی با غیرتی باید از این واقعه استقبال کند و خوشحال باشد که رئیس‌جمهور ضد ایرانی آمریکا در ماجرای برجام شکست خورده و نتوانسته به اهدافش برسد. به مخالفان داخلی برجام توصیه می‌کنیم به جای هماوائی با ترامپ و رژیم صهیونیستی و آل سعود، با کسانی که برای به ثمر رسیدن برجام و حفاظت از آن تلاش کرده‌اند همکاری کنند و شکست‌های بیشتری را بر ترامپ و صهیونیست‌ها و ارتجاع عرب تحمیل نمایند.
6- و آخرین نکته اینکه به خاطر خارج شدن غیرقانونی ترامپ از برجام باید او را سرزنش کرد که به تعهد رئیس‌جمهور قبل از خود پای بندی نشان نداد و دولت آمریکا را بی‌اعتبارتر کرد. متاسفانه عده‌ای در داخل به جای سرزنش کردن دشمنان، تمام وقت و امکانات خود را صرف سرزنش کردن متصدیان سیاست خارجی کشورمان می‌کنند! درحالی که این افراد دلسوز و زحمتکش برای خارج ساختن کشورمان از تهدید رسمی نظامی در سطح بین‌المللی و ابطال قطعنامه‌های ضد ایرانی سازمان ملل تلاش موفقی کردند و در ماه‌های اخیر نیز برای ناکام کردن ترامپ در از بین بردن برجام نیز زحمات زیادی متحمل شدند. این، ناسپاسی است که افرادی از تریبون‌های مختلف از جمله تریبون نماز جمعه مطالب نادرستی علیه برجام و کسانی که برجام را به ثمر رسانده‌اند می‌گویند و خواسته یا ناخواسته دشمنان این کشور را خوشحال می‌کنند.
در ایام‌الله دهه فجر چهلمین سال عمر انقلاب اسلامی، به میمنت پیروزی برجام و شکست آمریکای ترامپ، از مردان سیاست خارجی کشورمان به ویژه دکتر محمد جواد ظریف تقدیر می‌کنیم و توفیق آنان را در خدمت بیشتر به ملت بزرگ ایران از خدای متعال مسا‌لت می‌نمائیم.
سایر اخبار این روزنامه
بهره‌برداری از 20 طرح توسعه‌ای صنعت پالایش در 40 سالگی انقلاب شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد روزهای سخت شکنجه فجر چهلم و مسئولیت دولتمردان سازمان ملل خواستار اقدام جامعه جهانی علیه شهرک سازیهای اسرائیل شد آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شد در راستای رونق صنعت ساخت و ساز و کاهش دغدغه تامین مسکن تفاهم نامه همکاری بین ذوب آهن اصفهان و بانک مسکن استان فارس به امضاء رسید پیروزی برجام آغاز جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در سراسر کشور 12 بهمن 1357 - امام در آغوش ملت شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد