آغاز جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در سراسر کشور

بخش خبری: از دیروز همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی و چهلمین سالگرد انقلاب، ویژه برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در سراسر ایران اسلامی آغاز شد.
مراسم گرامیداشت نخستین روز «دهه فجر انقلاب اسلامی ایران و تجدید پیمان مردم انقلابی با آرمان‌های امام خمینی(ره) دیروز در یوم‌الله 12 بهمن، درفرودگاه مهرآباد، محل جلوس امام در بهشت زهرا و حرم امام خمینی برگزار شد.
پایانه یک فرودگاه مهرآباد دیروز در نخستین روز دهه فجر، میزبان مراسم گرامیداشت سالروز ورود تاریخی امام خمینی(ره) به میهن اسلامی بود.گروه سرود دژبان ارتش با نواختن آهنگ‌های انقلابی به اجرای سرود پرداخت و نماهاهنگی با نام «پرواز انقلاب» پخش شد.
قرائت متن ویژه پرواز انقلاب و اعلام نشست هواپیمای حضرت امامبه طور نمادین در ساعت 9:30 از دیگر برنامه‌های دیروز رژه موتورسواران و گلباران مسیر حرکت امام خمینی(ره) از فرودگاه مهرآباد تا بهشت زهرا نیز از دیگر برنامه‌های آغاز دهه فجر بود.


همچنین جایگاه جلوس امام خمینی(ره) در سخنرانی 12 بهمن سال 1357 در بهشت زهرا (س) دیروز، با حضور گسترده و باشکوه مردم و مسئولان گلباران شد.
شرکت کنندگان در این مراسم معنوی با سردادن بانگ «الله اکبر» و گلباران محل جلوس بنیانگذار جمهوری اسلامی ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های والای امام، شهدا و رهبر معظم انقلاب یاد و خاطره ورود تاریخی معمار کبیر انقلاب به میهن را گرامی داشتند.
اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل جلوس امام راحل، اجرای سرودهای مذهبی و ملی از جمله «خمینی‌ای امام» و «الله اکبر خمینی رهبر» توسط گروه جمع خوانی دانش‌آموزان و گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی ایران و همچنین آزاد سازی 1357 کبوتر به یاد سال پیروزی انقلاب اسلامی از جمله برنامه‌های این مراسم بود.
همه ساله مصادف با این روز مراسم ویژه‌ای در سراسر ایران با حضور مقام‌های کشوری و لشکری برگزار می‌شود و زنگ انقلاب در مدارس نواخته شده و سوت کشتی‌ها و قطارها و ناقوس کلیساها در ساعت 9 صبح این روز به صدا درمی‌آید.
آیت‌الله احمد جنتی رئیس شورای نگهبان نیز در مراسم یوم‌الله 12 بهمن که صبح دیروز در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن پاسداشت و سلام به روح مطهر امام خمینی و سلام و تشکر از مردمی که در دفاع مقدس جنگیدند گفت: سلام بر امام که‌ راه شهادت را گشودند، باید از امام خمینی ممنون باشیم، درِ شهادت و بهشت از عاشورای حسینی بسته شده بود و در کشور‌های عربی و غیر عربی موضوع جهاد و شهادت مطرح نبود و امام این درها را دوباره گشود.
وی افزود: امام خمینی به مردم این باور را داد که اسلام می‌تواند مدیریت کند، می‌تواند حکومت کند، مردم عزیز ما ببینید که چهل سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد، در این چهل سال تمام دنیا تلاش کردند که این قدرت را بشکنند؛ از ابتدا می‌گفتند حکومت اسلامی یعنی چه؟ آن‌ها منکر بودند که اسلام می‌تواند قدرت اجتماعی و نظامی داشته باشد. اروپاییان معتقد بودند که مملکت اسلامی طرح ماندگاری نیست، یا از بین می‌رود و یا ما این قدرت را می‌شکنیم اما دیدند که نمی‌شود و این درس مهمی هست برای دنیا.
وی همچنین افزود: امام اداره مملکت را به مسئولان می‌داد. مقامات بالای ما به امام مراجعه می‌کردند و ایشان گره گشایی می‌کرد. امام انسان عجیب و غریبی بود. آثار امام خمینی را بخوانید، چون این آثار همیشگی است و وصیتنامه امام برای همه اقشار جامعه نصیحت است.
وی گفت: در سال‌های اول انقلاب که هنوز نظام قدرت نگرفته بود، تجزیه طلب‌ها در کردستان و دیگر مناطق به را افتاده بودند و منافقین دست به ترور می‌زدند و بندگان بی‌گناه خدا را می‌کشتند، ولی در نهایت کاری از پیش نبردند و اسلام و انقلاب پا برجا ماند.
امام خمینی(ره) بعد از 15 سال تبعید ظالمانه دیکتاتور پهلوی در یوم‌الله 12 بهمن 1357 به میهن اسلامی بازگشت و بلافاصله پس از استقبال تاریخی ملت ایران به سمت بهشت زهرا(س) حرکت کرد.
سایر اخبار این روزنامه
بهره‌برداری از 20 طرح توسعه‌ای صنعت پالایش در 40 سالگی انقلاب شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد روزهای سخت شکنجه فجر چهلم و مسئولیت دولتمردان سازمان ملل خواستار اقدام جامعه جهانی علیه شهرک سازیهای اسرائیل شد آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شد در راستای رونق صنعت ساخت و ساز و کاهش دغدغه تامین مسکن تفاهم نامه همکاری بین ذوب آهن اصفهان و بانک مسکن استان فارس به امضاء رسید پیروزی برجام آغاز جشن‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در سراسر کشور 12 بهمن 1357 - امام در آغوش ملت شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد شکست دوباره آمریکا در مقابل ایران اتحادیه اروپا سازوکار مالی ویژه برای ایران راه‌اندازی کرد