سال ۱۴۰۰ باید به یک «تیم» رای دهیم

محسن میردامادی فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی سخنانی در نشست کمیسیون آموزش مجمع زنان اصلاح‌طلب در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که پیشنهادش درباره رویکرد اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ چیست؟ اظهار کرد: حمایت از آقای روحانی را در سال‌های ۹۲ و ۹۶ درست می‌دانم. اصل کار اصلاح‌طلبان پس از سال ۸۸ احیای نهاد انتخابات بود که با حمایت از ایشان این اصل احیا شد، اما به نظر من در سال ۱۴۰۰ باید به یک تیم رای دهیم نه به یک فرد. زیرا وقتی به دنبال فرد می‌گردیم به دنبال یک فرد شناخته‌شده هستیم اما برای سال ۱۴۰۰ باید فردی را که می‌خواهیم انتخاب کنیم، از قبل تیم خود و مثلاً معاون برنامه‌ریزی، رئیس دفترش را معرفی کند و نیز برنامه مشخص و کاملی داشته باشد تا پس از بررسی مشاوران و رای آنان به تیم و برنامه‌ها، با شکل‌دادن به یک جبهه منسجم، پیش رویم که در این‌صورت به موفقیت خواهیم رسید.
میردامادی همچنین با اشاره به ایده شکل‌گیری پارلمان اصلاحات، اظهار کرد: پارلمان اصلاحات به این معنا که اصلاح‌طلبان بتوانند یک مجمع فراگیر را به وجود بیاورند تا اکثریت نیروهای قوی اصلاح‌طلب اعم از اعضای احزاب و شخصیت‌ها در آن حضور داشته باشند و این مرجع، مجموعه اجرایی داشته باشد، می‌تواند منجر به موفقیت شود. وی در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر این‌که راهکارهای پیشنهادی‌اش برای برون‌رفت از وضعیت فعلی و به‌وجودآمدن فضای گفت‌وگو چیست؟، اظهار کرد: در شرایط حاضر امکان تشکیل حزب فراگیر وجود ندارد تا صدای اصلی اصلاح‌طلبان باشد. در دوره اصلاحات این امکان وجود داشت اما پس از مباحثی که به وجود آمد، رئیس دولت اصلاحات نیز منصرف شدند اما اگر این اتفاق رخ می‌داد ساماندهی بزرگی به وجود می‌آمد ولی الان می‌توانیم یک جبهه فراگیر تشکیل دهیم که مستلزم این است افراد از نظرات شخصی خود گذر کنند و انعطاف‌پذیری بیشتر و اصرار بر مشترکات اهداف جمعی داشته باشند.
به گزارش ایسنا، وی همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا احزاب نتوانستند در چهاردهه اخیر نقش خود را به درستی ایفا کنند، تصریح کرد: انقلاب سیری را طی می‌کند که نقطه مقابل تشکیلات و سازماندهی قرار می‌گیرد و عامه‌ مردم هم با راس هرم انقلاب مرتبط می‌شوند و تحول شکل می‌گیرد که در چنین شرایطی معمولاً روشنفکران و تحصیلکرده‌ها دنباله‌روی این تشکیلات می‌شوند.