ساخت يک ميليون واحد توسط تعاوني‌هاي مسکن


راه و مسکن: وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت:ساخت و توليد مسکن براي محرومان پس از انقلاب رشد چشمگيري داشته است و فقط يک ميليون واحد مسکوني توسط تعاوني‌هاي مسکن در کشور ساخته شده است.

به گزارش ايرنا، محمد شريعتمداري، شنبه در دومين روز از دهه مبارک فجر، در آيين بهره برداري از پروژه 512 واحدي تعاوني مسکن فرهنگيان در شيراز، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمينه تامين مسکن محرومان و نيازمندان افزود: دولت تدبير و اميد نيز در اين زمينه و از جمله تکميل واحدهاي نيمه تمام مسکن مهر گام‌هاي خوبي برداشته است.

شريعتمداري، با اشاره به بروز برخي مشکلات در تعدادي از تعاوني‌هاي مسکن در کشور اضافه کرد: بروز اين مشکلات که تعداد کمي‌از تعاوني‌ها را شامل مي‌شود سبب شده که اعتبار تعاوني‌ها زير سوال رود که بايد با نظارت بيشتر مانع بروز چنين مشکلاتي شد.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اظهار داشت: اين وزارتخانه يکي از راهکارهاي جذب منابع خرد را تشکيل تعاوني‌هاي اعتبار مي‌داند و اين موضوع را به عنوان يک اولويت دنبال مي‌کند. نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي‌هم، با اشاره به فرا رسيدن چهلمين سال پيروزي انقلاب اسلامي‌گفت: مردم از ابتداي انقلاب تاکنون در عرصه‌ها و صحنه‌هاي مختلف و هرکجا که نياز شده حضور داشته‌اند و هيچ کوتاهي نکردند و انتظار دارند که انقلاب هم در مقابل به آنها خدمت کند. مسعود رضايي افزود: امروز مردم با مشکلات و گرفتاري‌هايي مواجه شده و دچار رنجش‌هايي شده‌اند که بايد با کوشش و اهتمام بيشتري براي رفع آنها گام برداشته شود. مدير کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي فارس، تعداد تعاوني‌هاي مسکن فعال در اين استان (به جز تعاوني‌هاي مسکن مهر) را ٤٤٢ تعاوني برشمرد و افزود: هم اينک يک هزار و ٨٦٢ واحد مسکن مهر نيمه تمام در استان وجود دارد که پيشرفت فيزيکي يک هزار واحد آن افزون بر 70 درصد است.

سهراب مختاري افزود: براي تکميل اين يک هزار واحد نيمه تمام اعتبار 160 ميليارد ريالي لازم است که در صورت تامين اين اعتبار پرونده اين واحدها به سرعت بسته خواهد شد.