فساد و تبعيض با آرمان‌هاي انقلاب سازگار نيست


معاون اول رييس جمهور با بيان اينکه فساد و تبعيض با هيچ يک از آرمان‌هاي انقلاب سازگار نيست و انقلاب براي مقابله با آنها بوجود آمد گفت: آرمان‌هاي انقلاب نظير آزادي، استقلال، عدالت، توسعه و جمهوري اسلامي‌هميشه مورد توجه ملت بزرگ ايران بوده است.

به گزارش ايلنا، اسحاق جهانگيري در مراسم افتتاح کارخانه شماره ۲ فروسيليس غرب پارس با بيان اينکه ايران قطعاً يکي از دموکراتيک‌ترين و آزاد‌ترين کشورها در منطقه خاورميانه است، گفت: ممکن است برخي اشکالات نسبت به روند انتخابات در کشور وجود داشته باشد اما برگزاري ده‌ها انتخابات براي مشخص شدن رياست جمهوري و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي،‌ خبرگان رهبري، شوراهاي شهر و روستا نشان مي‌دهد که ما در مسير دموکراسي هستيم و بايد قبول کنيم که برخي مشکلات به تدريج برطرف خواهند شد. جهانگيري افزود: استقلال و امنيت کشور در منطقه و در سطح بين الملل ستودني است و ايام الله دهه فجر فرصت مناسبي است تا همه صاحبان تريبون و علاقمندان کشور اين شرايط را بازگو و آرمان‌هاي مردم را يادآوري کنند.

معاون اول رييس جمهور با بيان اينکه ما در انقلاب به دنبال عدالت بوديم، گفت: عدالت گوهر بي همتايي است که ما در انقلاب به دنبال آن بوده و هستيم هر چند در اين ايام برخي رسانه‌هاي خارجي و يا وابسته به جريان‌هاي معاند اصرار دارند که بگويند وضع مردم نسبت به گذشته بدتر شده است. وي افزود: در سالهاي اخير اتفاقات بي نظيري در کشور براي پيشرفت و توسعه رخ داده است. ميزان توليدات محصولات معدني، فلزي و نفتي ما چندين برابر افزايش يافته است به طوري که ما در فولاد امروز ۲۵ ميليون تن توليد داريم و تا چند سال ديگر به عدد ۵۰ ميليون تن خواهيم رسيد.

معاون اول رييس جمهور با اشاره به دشمني‌هاي نظام سلطه با انقلاب اسلامي‌در چهل سال گذشته گفت: مي‌خواهند چوب لاي چرخ انقلاب بگذارند تا مانع از توسعه يافتگي کشور شوند. در جنگ تحميلي آنها حتي از دادن قطعه‌اي از تجهيزات به ما خودداري کردند. پس از جنگ هر روز بر ميزان تحريم‌ها افزودند. در ماجراي برجام با آنها توافق کرديم اما خارج شدند و مجدداً‌ تحريم‌ها را وضع کردند. وي اظهار داشت: دشمني عميق آنها با نظام،‌ دولت و مسئولين نيست، آنها دشمن ايران قدرتمند هستند و نمي‌خواهند کشوري مقتدر در منطقه به نام ايران وجود داشته باشد.

معاون اول رييس جمهور همچنين در خصوص پرداخت سبد حمايتي گفت: اين سبد تنها به کارمندان و حقوق بگيراني که زير ۳ ميليون تومان حقوق مي‌گيرند پرداخت نشده بلکه هر کس که درآمدش کمتر از اين مقدار باشد از اين سبد بهره مند خواهد شد.

وي افزود: در اين دوران سخت که مردم در فشار اقتصادي قرار دارند حتماً بايد طبقات کم درآمد مورد توجه قرار گيرند و به فضل الهي با تامين منابع سبد کالا در اختيار آنان در مراحل بعد نيز قرار خواهد گرفت .

جهانگيري افزود: دولت مردم را در شرايط سخت تنها نخواهد گذاشت و با سازوکارهايي که وزارت رفاه فراهم کرده و با کمک فرماندهان سراسر کشور از اقشار کم درآمد حمايت خواهيم کرد.

معاون اول رئيس جمهور با اشاره به اينکه رسانه‌هاي خارجي به دنبال اين هستند که نشان دهند وضعيت مردم ايران نسبت به قبل از انقلاب وضعيتي بدتر است، خاطرنشان کرد: اين در حالي است که در سال‌هاي پس از انقلاب فاصله غني و فقير کمتر شده و امام خميني (ره) در همان سال‌هاي ابتدايي نهادهاي خدمات رسان فراواني را تأسيس کردند که وظيفه اصلي آن خدمات‌رساني به محرومين جامعه بود.

جهانگيري با بيان اينکه خدمات دولتي شامل، برق، آب، گاز، مخابرات و راه عبور به دورترين مناطق کشور رسيده است تصريح کرد: ما از فساد موجود در کشور ناراحتيم و به دنبال ريشه کني آن هستيم.

وي با بيان اينکه طي سال‌هاي اخير در بخش صنايع معدني اتفاقات بي نظيري در کشور رقم خورده است، افزود: ظرفيت برداشت ما از معادن چندين برابر رشد داشته و همچنين در بحث فروآلياژها و صنايع معدني بخش نفت، گاز و برق و انرژي کشور پيشرفت فراواني داشته است.