پرچم هلال بر فراز ابوموسی

دکتر علی‌اصغر پیوندی دیروز به جزیره ابوموسی در استان هرمزگان سفر کرد و پس از حضور در گلزار شهدای جزیره ابوموسی، پایگاه امدادی جزیره ابوموسی را افتتاح کرد.
دکتر پیوندی در مراسم افتتاح این پایگاه پس از تسلیت شهادت جمعی از نیروهای سپاه پاسداران در حادثه تروریستی در خاش اظهار کرد: «جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران وظیفه خود می‌داند که به‌عنوان یک جمعیت عام‌المنفعه و خیریه در همه صحنه‌ها و حوادث در کنار مردم باشد. هر جا دغدغه و رنجی باشد هلال‌احمر وظیفه خود می‌داند به‌عنوان ارگان مردمی گوشه‌ای از مشکلات را برطرف کند.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر اضافه کرد: «امیدوارم توانسته باشیم تا به حال رضایت مردم را به دست آورده باشیم. ما وظایف مختلفی به عهده داریم و تلاش می‌کنیم با کمک مردم و خیرین و کانون‌های اجتماعی قدرتمند و رسته‌های تاثیرگذار در کشور این وظایف را انجام دهیم. اگر کمک دیگران نبود، نمی‌توانستیم به تنهایی کاری انجام دهیم، بنابراین همیشه دست ما به سمت مردم دراز است تا با کمک آنها گوشه‌ای از مشکلات مردم دیگر را برطرف کنیم.»
او با اشاره به افتتاح پایگاه امدادی ابوموسی گفت: «امروز فرصتی دست داد که در جزیره استراتژیک و بسیار مهم ابوموسی حضور پیدا کنیم و بتوانیم با داشتن این پایگاه امدادی برای رفع مشکلات عزیزانی که در این منطقه حضور دارند، گام برداریم.»


پیوندی اضافه کرد: «این پایگاه امدادی با کمک‌های مقام معظم رهبری در سفر پرخیر و برکتی که به این منطقه داشتند و همچنین جمعیت هلال‌احمر ساخته شد و محلی است که می‌توان فعالیت جوانان، داوطلبان و خیّرین منطقه و همچنین کارهای امدادی را از این پایگاه مدیریت کرد. پیش از این در جزیره ابوموسی شعبه هلال‌احمر داشتیم، اما امکانات مناسبی وجود نداشت و این مرکز نقطه عطفی است تا ما در این جزیره مهم و جزیره‌های مهم اطراف خدمت‌رسانی کنیم.»
رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: «باید اذعان کنیم که تا به حال نتوانسته‌ایم به‌خوبی به مشکلات مردم در این منطقه رسیدگی کنیم. باید شرایطی ایجاد شود که اگر مردم دچار مشکلی جدی شدند سلامت آنها حفظ شود. امیدوارم با کمک وزارت بهداشت و دیگران این مسأله را به نتیجه برسانیم و در سفرهای آتی دغدغه‌ها کمتر شده باشد.»
ساخت و تأمین تجهیزات پایگاه امدادی جزیره ابوموسی با صرف حدود یک‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان از محل کمک‌های مقام معظم رهبری و جمعیت هلال‌احمر انجام شد.