هدف دشمن ، عصیان مردم علیه حاکمیت


وزير اطلاعات گفت: اگر مردم مقابل دولت قرار بگيرند ديگر تفکيک نمي‌کنند که بگويند اين کار دولت بود يا قواي ديگر، بلکه آ‌نگاه در شعارهايشان از همه چيز عبور مي‌کنند و مي‌گويند ديگر تمام است ماجرا. به گزارش ايلنا سيدمحمود علوي در پنجمين جلسه شوراي اداري استانداري تهران گفت: در قرآن حتي يک جا نداريم که رهبران جامعه را به ترساندن مردم تذکر داده باشد بلکه درباره دشمن مي‌گويد ما وحشت را در دل دشمن مي‌افکنيم. گاهي به همکاران خود در وزارت مي‌گويم که ما بايد به گونه‌اي عمل کنيم که آرامش را براي مردم به ارمغان آوريم تنها ايجاد امنيت و آن هم با ترساندن مطلوب اسلام نيست آرامش است که مي‌تواند جامعه را شکوفا کند اما وجود امنيت همراه با روحيه افسرده مردم جامعه را شکوفا نمي‌کند و در جامعه حرکت ايجاد نمي‌کند.

علوي اظهار داشت: امروز ما در دو عرصه اقتصاد و امنيت با هجمه‌هايي بي‌امان از سوي دشمن مواجه هستيم عده‌اي ممکن است تصور کنند کاري که آمريکا مي‌کند فقط ايجاد بحران در عرصه اقتصادي است و اقتصاد را هدف قرار داده اما او اقتصاد را هدف قرار داده تا امنيت ما را به چالش بکشد و مردم را به عصيان عليه حاکميت وا دارد. امروز اين دو مورد در هدف دشمن قرار دارد و براي آن برنامه‌ريزي کرده که مي‌خواهد امنيت را از مسير اقتصاد به چالش بکشد. وزير اطلاعات گفت: صادرات ما مختل شده است حرکت کشتي‌ها از بنادر براي حمل کالاها به سمت ايران نه متوقف بلکه مختل شده است جابجايي ارز و مبادلات بانکي ما با کشورهاي ديگر روز به روز سخت‌تر مي‌شود اداره کشور در چنين شرايطي با شرايط عادي متفاوت است و مديران بايد وقت بگذارند تا از حاد‌تر شدن مشکلات مردم جلوگيري کنند انتظار شرايط گل و بلبل برپا کردن و فراهم کردن انتظار به جايي نيست اينجاست که همه مسئولان بايد دست به دست هم بدهند تا با هدايت‌هاي رهبر انقلاب از اين پيچ عبور کنيم و دشمن را به عقب برانيم. اين عضو کابينه دولت تدبير و اميد تصريح کرد: اشتباه است که ما به جان يکديگر بيفتيم چرا که شرايط به نفع دشمن مي‌شود و اين است که قيمت‌ها را بالا مي‌برد دولت آقاي روحاني پنج سال و نيم است که کار را شروع کرده و در اين پنج سال و نيم حداقل در چهار و نيم سال از آن ثبات قيمت‌ها را برقرار کرد زماني که روحاني آمد قيمت گوشت ۳۰ هزار تومان بود و تا چهار سال هم همان ۳۰ هزار تومان بود زماني که آمد دلار ۳ هزار تومان بود و تا چهار سال آن را يکسان نگه داشت. آيا اين ناکارآمدي است؟ آنچه طي اين يک سال اتفاق افتاده کار اين دولت نيست کار تحريم و کار ترامپ است در زمان انتخابات آمريکا يک عده خدا خدا مي‌کردند تا ترامپ راي بياورد تا اين دولت با مشکل مواجه شود حال به جاي اينکه بگوييم اين شرايط نتيجه کار ترامپ است مي‌گوييم تحريم‌ها اثر ندارد يا مي‌گويم ۲۰ درصد اثر دارد و مابقي آن مربوط به ناکارآمدي دولت است.

وزير اطلاعات تاکيد کرد: در افکار عمومي‌اگر باور مردم اين باشد که اين فشارهايي که به مردم وارد مي‌شود نتيجه کار دشمن است مردم در کنار مسئولان قرار مي‌گيرند و کشور از اين پيچ عبور مي‌کند اما اگر اينطور به مردم بگوييم که اين وضعيت نتيجه کار آمريکا نيست و نتيجه کم‌کاري دولت است، مردم در برابر مسئولان خود قرار مي‌گيرند و آستانه تحمل آنها پايين مي‌آيد و باهم درگير مي‌شوند که زمين خوردن نتيجه آن است. برخي هم که خطاب به مردم مي‌گويند اين وضعيت که وجود دارد تقصير خودتان است که به روحاني راي داده‌ايد و حال نتيجه آن را بچشيد. علوي خاطرنشان کرد: الان آمريکا دلش مي‌خواهد مردم ايران چه نگاهي داشته باشند؟ آيا مي‌خواهد مردم ايران اين نگاه را داشته باشند که اين مشکلات و فشاري که به وجود آمده ناشي از تحريم‌هاي ترامپ است يا نتيجه عملکرد دولت؟ وزير اطلاعات گفت: رئيس‌جمهور نجابت مي‌کند و اينها را نمي‌گويد آيا انتظار رهبري اين است که در مقابل هم بايستيم؟ از اين صحبت‌ها به دنبال چه هستيد؟ بصيرت حضرت امام کجاست؟ آيا مي‌دانيد که داريد اين کار را مي‌کنيد يا اينکه بينش‌تان همين قدر است؟ اگر مردم مقابل دولت قرار بگيرند ديگر تفکيک نمي‌کنند که بگويند اين کار دولت بود يا قواي ديگر بلکه آ‌نگاه در شعارهايشان از همه چيز عبور مي‌کنند و مي‌گويند ديگر تمام است ماجرا