آب‌های گرمسیری غرب کشور را متحول می‌کند

حسن روحانی پیش‌ازظهر چهارشنبه در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به استان کرمانشاه در مراسم بهره‌برداری همزمان از چند طرح عمرانی، آبی و نیروگاهی این استان که در شهر ازگله برگزار شد، سخنانی داشت که در ادامه مهمترین بخش‌های آن را می‌خوانید.
 حدود یک‌سال و نیم قبل به کرمانشاه سفر کردیم تا به معضلاتی که مردم در زلزله پیدا کرده بودند، رسیدگی کنیم. آن روزها، روزهای غمگینی برای همه ما بود و امروز خدا را سپاسگزارم که در شرایطی به این منطقه آمده‌ام که مهندسان، کارگران و مدیران ما کاری عظیم را به ثمر رساندند. پروژه آب‌های گرمسیری کرمانشاه، منطقه غرب کشور را متحول خواهد کرد. ان‌شاءالله با اجرای طرح‌هایی که در ۱۶ استان کشور درحال اجرا است، به نحوی آب مورد نیاز این استان‌ها با آب خلیج‌فارس، دریای خزر یا رودخانه‌های مرزی تامین شود و اجرای آنها موجب برکت برای مردم عزیز کشور باشد.
 مجموعه طرح‌های آبی – خاکی که امروز در استان کرمانشاه افتتاح شد، بزرگترین طرح افتتاحیه توسعه‌ای منابع آب، خاک در تاریخ کشور است. طرح آب‌های گرمسیری غرب کشور، طرحی بسیار عظیم و سرنوشت‌ساز برای امنیت و توسعه منطقه است و تحولات بزرگی را ایجاد خواهد کرد. برای اجرای این طرح در دوران ریاست‌جمهوری آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی سال‌ها فکر شد و در دوران آقای خاتمی این طرح در شورایعالی امنیت ملی مطرح و جلساتی درباره‌ آن برگزار شد.
 سال ۹۸،‌ سال آبی بسیار خوبی است. درحال حاضر که ۸۰‌درصد مخازن مجموعه سدهای کشور پر شده است و در استان‌های مختلف ازجمله خوزستان با ۲۳‌میلیارد مترمکعب آب در سدها مواجه هستیم، گردشگری کشور باید با تحول بزرگی مواجه شود. ان‌شاءالله در تابستان امسال مردم در همه سدهای کشور ازجمله سدهایی که در کرمانشاه قرار دارند، بازدید داشته باشند.


  از مقام معظم رهبری سپاسگزاری می‌کنم که در‌ سال ۹۳ با درخواست برداشت ۸‌میلیارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ارزی به‌عنوان وام برای تکمیل طرح آب‌های گرمسیری غرب کشور موافقت کردند. دولت متعهد است که این پول را همراه با سود آن بازپرداخت کند.
 تاکنون در دولت‌های تدبیر و امید ۳۷ سد و بند تکمیل شده است و با تکمیل ۵ طرح دیگر در مجموع تعداد پروژه‌های آبی – خاکی دولت به ۴۲ پروژه می‌رسد. من خوشحال هستم در روزهایی که عربده‌کشی دشمنان ما بیشتر شده و حرف‌های  بی‌ربط و ناروا و غلط می‌زنند، مردم ما شاهد ایستادگی و مقاومت و نشاط و روحیه و همچنین کار و تلاش در کشور هستند؛ هر کار بزرگ و افتتاحی که در کشور انجام می‌شود، ضربه‌ای بزرگ بر دشمنان ما است.
اگر بر فرض با فشارهایی که می‌آورند، از پول نفت کمتر به ما برسد، ان‌شاء‌الله از جای دیگری جبران خواهیم کرد، ضمن این‌که نفت خود را به حول و قوه الهی به فروش می‌رسانیم و این حرف کاملا بی‌اساس و بی‌پایه‌ای است که آمریکایی‌ها بر زبان می‌آورند که جلوی فروش نفت ایران را بگیرند؛ قدرت آنها به‌حدی نیست که زبان آنها دراز است، اما قدرتشان خیلی محدودتر از زبانشان است.