رهبر انقلاب در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه: امروز وظیفه‌ حوزه‌ها از گذشته سنگین‌تر است

در دومین روز از ماه مبارک رمضان، جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور، عصر دیروز با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.
رهبر انقلاب در این دیدارگفتند:امروز وظیفه حوزه‌ها از گذشته سنگین‌تر است؛ علت هم این است که نیاز بیشتر است. امروز اقبال به مفاهیم برجسته و عالی دینی در جوانان دنیای اسلام و بلکه خارج از اسلام هست.
سابقاً شاید ایمانهای قرص وجود داشت لکن جلوه عملی نداشت. در تهران شیخ فضل‌الله را وسط تهران بر‌دار کشیدند، عده‌ای هم گوشه‌وکنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود.
حال این را مقایسه کنید با [شهادت] طلبه همدانی؛ همدان چه غوغایی شد و چه انعکاسی در ایران پیدا کرد. اگر آن جنازه مطهر در تبریز و تهران و بقیه کشور هم می‌آمد همان‌طور تشییع میشد.


حالا بعضی میگویند مردم از دین فاصله گرفته‌اند. ما که طلبه بودیم، هیچ‌وقت در هیچ شهری در هیچ جلسه‌ای، این اجتماعاتی که امروز پای منبرها مشاهده میکنید وجود نداشت؛ یک دهم این هم وجود نداشت. وجوهاتی که امروز مردم میدهند نشان میدهد که مردم متدین هستند.
حرفهای بدون معیار علمی گفته میشود، لکن روحانیت محترم است و علی‌رغم سیاه‌نمایی‌هایی که انجام میشود، واقعیت چیز دیگری است؛ این وظیفه را سنگین میکند.
مشروح این دیدار در شماره آینده روزنامه منتشر خواهد شد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان برنامه و بودجه: همسان سازی حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اجرا می‌شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: تصمیم راهبردی و مهم ملی ایران درباره برجام رهبر انقلاب در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه: امروز وظیفه‌ حوزه‌ها از گذشته سنگین‌تر است سوریه: لحظه آزادی ادلب فرا رسیده است بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام: ایران از 18 اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند بازتاب جهانی تصمیمات جدید ایران در خصوص کاهش برخی تعهدات برجامی استعفای دسته‌جمعی اقتصاددان‌های افشاگر از دولت ترامپ افشای جزئیات کامل "معامله قرن" براساس سند لو رفته از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تحلیل سیاسی هفته در جلسه هیات دولت انجام شد؛ بررسی و تصویب برخی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی در هیات دولت رئیس دفتر رئیس جمهور: اقدامات ایران در چارچوب برجام است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: همه خبرنگاران و خبرگزاری‌ها مشمول مشاغل سخت و زیان آور می‌شوند باز هم پیروزی با ملت ایران است