باز هم پیروزی با ملت ایران است

برخلاف سمپاشی‌های گسترده بعضی عناصر داخلی، «برجام» یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است که اجرائی نشدن کامل آن می‌توانست منافع زیادی در سطح جهانی و داخلی داشته باشد. حتی اجرای ناقص آن نیز دستاوردهای زیادی برای کشورمان داشت که لغو تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، خارج شدن کشورمان از بند هفتم شورای امنیت سازمان ملل و همینطور استرداد مقادیر قابل توجهی از اموال ملت ایران از جمله آنهاست. رجزخوانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور گستاخ و تاجر‌مسلک آمریکا علیه برجام نیز به همین دلیل است که ایران توانسته به استناد برجام بخش قابل توجهی از اموال خود را از حلقوم دولت آمریکا بیرون بکشد و نظر جهان را نسبت به ایران‌هراسی تغییر دهد.
یکسال قبل دونالد ترامپ در 18 اردیبهشت 97 تحت فشار لابی صهیونیسم و وعده‌های مالی عربستان و امارات، آمریکا را از برجام خارج کرد و با وضع کردن تحریم‌های یکجانبه ایران تلاش کرد دیگر اعضاء برجام را نیز از انجام تعهداتشان در این معاهده مهم بازدارد. انتظار از اروپا این بود که به تعهدات خود در قبال برجام عمل کند و به تهدیدهای آمریکا اعتنا ننماید ولی مجموعه عواملی که برشمردن آنها به مجال بیشتری نیاز دارد، مانع این اقدام شد. اکنون دولتمردان ایران که عملاً اجرای برجام را دچار مانع و رکود می‌بینند، چاره‌ای غیر از توقف بخشی از تعهد خود در قبال آن ندارند. به همین دلیل، اقدام دیروز دولت ایران که با سخنان رئیس‌جمهور روحانی و نامه‌های وی به سران کشورهای عضو برجام اعلام شد، امری طبیعی بود.
اکنون زمان آنست که فعالان سیاسی کشور با کنار گذاشتن اختلاف‌نظرها و سلیقه‌ها یکپارچه و منسجم در صف واحد برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه آمریکا بایستند و دولت را در تصمیماتی که برای مقابله با بدعهدی‌های آمریکا و کم‌کاری‌های اروپا و دیگر اعضاء برجام می‌گیرد یاری نمایند. ما قطعاً می‌توانیم با وحدت کلمه و قرار گرفتن در صف واحد با بکارگیری کلیه امکانات، توطئه‌ها را خنثی کنیم و کشور را از مرحله کنونی عبور دهیم. ملت ایران، در مقاطع مختلف از جمله جنگ تحمیلی و تحریم‌های همه‌جانبه نشان داد که می‌تواند با توطئه‌ها هرقدر سنگین باشند مقابله کند و دشمنان را ناکام نماید. شرط این موفقیت، انسجام ملی و همدلی و همراهی آحاد ملت با دولت و کنار گذاشتن نغمه‌های شوم تفرقه‌انگیز است. کشور ما اکنون مرحله‌ای تاریخی را پشت‌سر می‌گذارد که باید توانائی خود را برای «نه» گفتن به زورگویان و باج‌خواهان بین‌المللی به اثبات برساند. اگر عناصر تفرقه‌افکن بگذارند، اینبار نیز ملت ایران پیروز میدان خواهد بود انشاءالله.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان برنامه و بودجه: همسان سازی حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اجرا می‌شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: تصمیم راهبردی و مهم ملی ایران درباره برجام رهبر انقلاب در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه: امروز وظیفه‌ حوزه‌ها از گذشته سنگین‌تر است سوریه: لحظه آزادی ادلب فرا رسیده است بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام: ایران از 18 اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند بازتاب جهانی تصمیمات جدید ایران در خصوص کاهش برخی تعهدات برجامی استعفای دسته‌جمعی اقتصاددان‌های افشاگر از دولت ترامپ افشای جزئیات کامل "معامله قرن" براساس سند لو رفته از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تحلیل سیاسی هفته در جلسه هیات دولت انجام شد؛ بررسی و تصویب برخی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی در هیات دولت رئیس دفتر رئیس جمهور: اقدامات ایران در چارچوب برجام است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: همه خبرنگاران و خبرگزاری‌ها مشمول مشاغل سخت و زیان آور می‌شوند باز هم پیروزی با ملت ایران است