رئیس دفتر رئیس جمهور: اقدامات ایران در چارچوب برجام است

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به سخنان رئیس جمهور درخصوص ادامه مذاکرات و باقی ماندن ایران در برجام گفت: اقداماتی که ایران انجام می‌دهد در چارچوب برجام است و کسی در ایران، منطقه و در آمریکا به دنبال جنگ نیست.
به گزارش ایرنا، محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دلایل گرانی دلار در روزهای اخیر برای جبران کسری بودجه است، گفت: خیر اینطور نیست، سیاست دولت کاهش نرخ دلار است و بانک مرکزی هم تمام تلاش خودش را انجام می‌دهد.وی افزود: به دلیل اینکه ایران می‌خواست روز 18 اردیبهشت ماه تصمیماتی را اعلام کند قبلا با کشورهای 4+1 در مورد این تصمیم صحبت کرده بودیم، این فضاسازی‌ها و تبلیغاتی که به ویژه ازسوی آمریکایی‌ها در روزهای گذشته انجام شد، جنگ روانی و تبلیغاتی را ایجاد کرد که به صورت مختصر در بازار اثری گذاشت.
واعظی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور گفت: صحبت‌های رئیس جمهور مبنی بر ادامه مذاکرات و اینکه برجام به قوت خودش باقی است و اقداماتی که ایران انجام می‌دهد در چارچوب برجام است و کسی در ایران، منطقه و در آمریکا به دنبال جنگ نیست و بیشتر این موارد تبلیغات است، بر بازار اثر می‌گذارد و ان شاء‌الله تلاش می‌شود قیمت ارز پایین بیاید.
واعظی در بخشی از سخنانش اظهار داشت: مطالبی که در این زمینه لازم بود، هم در بیانیه‌ای که شورای عالی امنیت ملی منتشر کرد و هم در صحبت‌های رئیس جمهور مطرح شد.


وی افزود: همانطور که اعلام شده ما در این 2 ماه، این دو اقدام اساسی را انجام خواهیم داد اگر به نتیجه رسیدیم، همانطور که اعلام شد به روز قبل از امروز برمی گردیم و اگر هم به نتیجه نرسیدیم، طبیعتا 2 ماه دیگر ما مرحله دوم را اجرا خواهیم کرد.
رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به سوالی درخصوص مساله تنظیم بازار که آیا در نهایت دولت قرار است به گزینه کوپنی کردن فکر کند و یا برنامه‌ای در این خصوص داشته باشد، بیان کرد: آنچه که برای ما بسیار مهم است این است که، قیمت کالاها بایستی کنترل شود.واعظی گفت: برخی از این کالاهایی که با ارز 4200 تومان می‌دهیم، متاسفانه به دلیل اینکه به دست دلال‌ها افتاده و بخش خصوصی آن را وارد می‌کند اعم از ارزاق مردم و کاغذ، باید تحت نظارت جدی قرار بگیرد و قیمت این کالاها پایین‌تر بیاید، مردم باید ارزان‌تر از این قیمتی که درحال حاضر در بازار است، دریافت کنند.
وی با بیان این که دولت به صورت منظم تمهیداتی را دنبال می‌کند، اظهار داشت: رئیس جمهور در جلسه دولت به وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین وزیر جهاد کشاورزی دستور داد که به جد این مساله را دنبال کرده و نظارت و کنترل بیشتری کنند که مردم نیز آرامش بیشتری داشته باشند.
رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: ازسوی دیگر قرار است که هم در استان‌ها و هم در تهران برای ماه مبارک رمضان، کالاها علاوه بر مغازه‌ها، در میادین تره بار و همچنین در بازارچه‌ها عرضه شود که مردم مشکلی نداشته باشند و با قیمت مناسب‌تری این اقلام به دستشان برسد.
واعظی همچنین اظهار داشت: با توجه به شرایطی که داریم همه گزینه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد ولی اینکه چه گزینه‌ای تصمیم‌گیری می‌شود آن مهم است، هنوز هیچ تصمیم‌گیری در این زمینه انجام نشده است.
وی در مورد مصوبات دولت نیز خاطرنشان کرد: در این جلسه گزارشی درخصوص وضعیت سیلزدگان در استان‌های مختلف و پیشرفت بازسازی و ترمیم منازلشان ارائه شد و رئیس جمهور دستوراتی در این زمینه داد که تصمیمات مهمی است، البته وزیر کشور هم گزارش خوبی در این زمینه ارائه کرد.
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری بیان کرد: ما به دنبال تامین منابع برای قول‌هایی که در این زمینه به مردم دادیم هستیم تا آن رقمی که در بودجه است و آن رقمی که از صندوق توسعه ملی قرار است برداشت شود، به مردم پرداخت شود.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس سازمان برنامه و بودجه: همسان سازی حقوق بازنشستگان از اردیبهشت اجرا می‌شود رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: تصمیم راهبردی و مهم ملی ایران درباره برجام رهبر انقلاب در دیدار طلاب حوزه‌های علمیه: امروز وظیفه‌ حوزه‌ها از گذشته سنگین‌تر است سوریه: لحظه آزادی ادلب فرا رسیده است بیانیه مهم شورای عالی امنیت ملی خطاب به کشورهای عضو برجام: ایران از 18 اردیبهشت 98 برخی اقدامات خود در توافق برجام را متوقف می‌کند بازتاب جهانی تصمیمات جدید ایران در خصوص کاهش برخی تعهدات برجامی استعفای دسته‌جمعی اقتصاددان‌های افشاگر از دولت ترامپ افشای جزئیات کامل "معامله قرن" براساس سند لو رفته از وزارت خارجه رژیم صهیونیستی تحلیل سیاسی هفته در جلسه هیات دولت انجام شد؛ بررسی و تصویب برخی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی در هیات دولت رئیس دفتر رئیس جمهور: اقدامات ایران در چارچوب برجام است وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: همه خبرنگاران و خبرگزاری‌ها مشمول مشاغل سخت و زیان آور می‌شوند باز هم پیروزی با ملت ایران است