روحانی و مکرون بازهم تلفنی گفت و گو کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در تماس تلفنی "امانوئل مکرون" با وی، نتایج سفر نماینده ویژه خود به فرانسه را مثبت ارزیابی کرد و بر ادامه گفت‌و گوها در مسیر اجرای کامل تعهدات طرفین در برجام تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، رئیس جمهوری با اشاره به اینکه هدف برجام عادی سازی روابط اقتصادی ایران با دیگر کشورها بوده است، افزود: متاسفانه علی رغم پایبندی کامل ایران به تعهدات، تنها بخشی اندک از منافع اقتصادی ایران تامین شد و پس از خروج آمریکا از برجام نه تنها شاهد اقدام جدی از سوی اروپا در این زمینه نبودیم، بلکه برخی از شرکت‌های اروپایی نیز در پیروی از تحریم یکجانبه آمریکا، از ایران خارج شدند.
رئیس جمهوری با بیان اینکه متاسفانه اروپا در یکسال اخیر فرصت‌های زیادی را برای ایفای تعهدات و همکاری با ایران از دست داده است، ادامه داد: هرچه زمان بگذرد و گام‌های بعدی توسط ایران به انجام برسد، بازگشت به نقطه اول برای دو طرف سخت‌تر خواهد شد.
«امانوئل مکرون» نیز در این تماس تلفنی، سفر نماینده ویژه رئیس جمهور کشورمان به فرانسه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: فرانسه همه تلاش خود را در راستای تامین منافع ایران در برجام و عادی سازی روابط اقتصادی تهران با دیگر کشورها به کارخواهد گرفت.