نداری مردم و مانور تجمل مسئولان

آفتاب یزد – گروه شبکه: مجید خرمی مدیرعامل موسسه فرهنگی شهرآرا و سرپرست اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد پستی را در صفحه توئیترش منتشر کرد که با واکنش‌های تند و انتقادی کاربران فضای مجازی همراه شد. مجید خرمی در این پست خود تصاویری از جشن لاکچری ۱۰ هزارتایی شدن حساب اینستاگرام و ۴هزارتایی شدن حساب توئیتر خود را منتشر کرد و در این باره نوشت:
«امروز، برادرانم درخانه هنر، ۱۰ هزارتایی شدن پیج اینستاگرام و ۴هزارتایی شدن صفحه توئیترم را با هدایایی یادآور شدند. ارتباط من، با مخاطبان به شدت تسهیل شده است. بدون شک در دنیای کنونی، نقش شبکه‌های اجتماعی در ارتباط موثر با مخاطبان، غیرقابل انکار است. ارتباط باشما برایم افتخار است و امیدوارم پایدار باشد.»
البته این بار اولی نیست که به برخی از مسئولان دست به چنین اقدامات غیرنامتعارفی می‌زنند. مثلا غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی از جمله کسانی است که برای صفحه اینستاگرام خود جشن تولد دوسالگی گرفت و انتقاد کاربران را برانگیخت. در مورد دیگر می‌توان به رئیس کارخانه چسب هل اشاره کرد که جشن تولد مجللی را برای خودش گرفته و تصاویر آن را در فضای مجازی منتشر کرده است. اکنون جشن گرفتن آقای مسئول برای چند هزارتایی شدن صفحاتش در شبکه‌های اجتماعی با بازتاب‌های انتقادی از سوی کاربران روبه‌رو شده است. یه ویژه آنکه خرمی مسئولیتی هم در شهرداری مشهد دارد. کاربران بسیاری معتقدند که به جای جشن برای چند هزارتایی شدن در اینستاگرام بهتر است که به مشکلات مردم رسیدگی کند.
یکی از کاربران نوشته است: «مردم نون ندارن بخورن بعد مسئول ما واسه 4k شدنش جشن لاکچری می‌گیرن»


کاربر دیگری گفته است: « بعد جشن وقت کردین کاری هم برای مجموعه خود بکنید»
دیگری نوشت: «کاش این کار را نمی‌کردند و کاش حداقل شما آن را منتشر نمی‌کردید. تعداد فالوور اینستاگرام و توئیتر هیچ معنایى ندارد جز شهرت احتمالى بیشتر و این موضوع ارتباط معنادارى با میزان خدمت‌رسانى یا توفیق فرد در جایگاهش ندارد.»
یکی دیگر از کاربران گفته است: «مردم در مشکلات اقتصادی دسته و پنجه نرم می‌کنند آقای مجید خرمی جشن فالوور برای خودش گرفته»
کاربران دیگر نوشته‌اند: «آقای مجید خرمی در شهرداری مشهد فالوورای اینستاشون ۱۰k و توئیترشون ۴k شده براشون جشن گرفتن و کیک خریدن! سطح دغدغه مسئولین داره به جاهای عجیبی کشیده میشه»، ‌«شما دیگه خیلی خرمی جشن چند هزار تایی شدن فالوور آخه»، «جناب آقای مجید خرمی، اول بهتون تبریک میگم بابت این پیروزی در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، دوما ممنون که عقلتونو دادید دست هم سن و سالاتون، سوما این عکس شاسی رو دقیقا میخواید کجا بزنید که یه وقت جلو فرزندان و خانواده همسر و همکاران و مخالفان سیاسی‌تون بد نباشه؟!»،« این دنیای کنونی درسته ارتباطات را تسهیل کرده ولی متاسفانه سوتی‌ها را هم بد نشان می‌دهد دقیقا مثل حرکت خنده‌دار آقای خرمی»، « کاش تعداد شمع‌ها‌ی روی کیک دغدغه‌های مردم مشهد که این چند سال به وجود آمده و توسط رسانه پیگیری شده، می‌بود نه شاخ شدن در فضای مجازی»، «آقای خرمی! نمی‌دانم چه کسی به شما گفته احتمالا هوش و سواد رسانه و ارتباطات دارید که هنوز نمی‌دانید این دست کارها فقط باعث به سخره گرفته شدن، می‌شود. همین توئیت بهترین نشانه است که توانایی واقعی شما در حوزه ارتباطات چقدر است»،‌ «چه‌جوری می‌شه آدم هم روزنامه‌نگار باشه، هم مدیرعامل موسسه‌ی فرهنگی مطبوعاتی، هم سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری؟»،‌ «منابع ملت ایران دست همین حضراته! مدیران خاص و...»، «مرسی که باعث شادی و خنده مردم شدین خواهشا به همین راه ادامه بدین و به کارهای مملکت کاری نداشته باشین»،‌ «تو دنیایی که بچه ده ساله یک شبه پیج اینستاگرامش را به ده هزار می‌رساند کاش می‌فهمیدیم آمارهای فضای مجازی فقط یک عدد هستند نه بیشتر؛ همان‌طور ذوق‌زدگیِ آن‌ها با کار یک هکر دود هوا می‌شود»،‌ «اینستا 47k و توئیتر 8k یه بارم احساس خوشحالی نکردم. برو به حالت گریه کن که فالوور برات خوشحالی میاره. سواد رسانه داشتی می‌فهمیدی فالوور صرفا طرفدار تو نیست که روش حساب می‌کنی » این کارها جز اینکه خدمات شایان شهردار محترم مشهد را که زبانزد عام و خاص است زیرسوال ببرد ارزش دیگری ندارد.