رئیس قوه قضائیه: قاضی باید از هر جهت تامین باشد

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت تحول سازمان قضایی کشور منطبق با الگوی اسلامی‌- ایرانی پیشرفت که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد، از صداوسیما خواست که برخی جلسات هیئت عمومی دیوان عالی کشور را برای اطلاع مردم و صاحب‌نظران از آرای وحدت رویه پخش کند.
به گزارش ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در جلسه هیئت عمومی دیوان عالی کشور، مباحث این جلسات را به عنوان یک دکترین قابل توجه دانست و تصریح کرد: باید ظرفیت دیوان عالی کشور احیا و به اجرای صحیح قانون در محاکم و حسن جریان امور کمک کند.
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر ضرورت اثربخش ساختن ساز و کارهای نظارتی دیوان عالی کشور، افزود: آیین‌نامه مشخص، مصوب و کارآمدی برای جلسات هیئت عمومی دیوان عالی کشور باید تهیه شود. رئیسی با اشاره به ضرورت رعایت شان و منزلت قضایی، فصل کرامت قاضی در دستورالعمل کرامت را در دست تهیه اعلام کرد و گفت: از نظر ما باید دست قاضی شجاع نفوذناپذیر که فقط خدا و قانون را می‌بیند و بدون توجه به اصحاب ثروت و قدرت بر مبنای حق و عدل رای می‌دهد، در مقابل همه مردم بالا برود و او را مورد تشویق قرار داد. این قضات به عنوان چهره‌های ماندگاری که عدالت را نهادینه می‌کنند باید به مردم معرفی شوند. رئیس قوه قضا‌ئیه در ادامه با تاکید بر لزوم ارائه پیشنهادات لازم از سوی دیوان عالی کشور برای اصلاح نواقص ساختاری یا رفتاری در آرای محاکم، خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما آن است که شخص قاضی محترم که محور دستگاه قضایی است، از هر جهت تامین شود. رئیسی در ادامه با تاکید بر ضرورت جزم علمی، عزم عملی و هزم و دوراندیشی در امور، خاطرنشان کرد: تغییرات و تحول در سازمان قضایی کشور و طراحی یک قالب متناسب و منطبق با الگوی اسلامی‌- ایرانی پیشرفت که همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، برای رسیدن به تراز قضای اسلامی و قضای امیرالمومنین‌(ع) امری بسیار ضروری است.
سایر اخبار این روزنامه
خبر مهم از زبان گزارشگر معروف عادل به تلویزیون برمی‌گردد علیرضا صدقی آفت سکوت شرکت هواپیمایی ایران ایر‏تور با 34 میلیارد تومان واگذار شد؟ تکرار تراژدی خصوصی‏سازی در ایران سردیس ملک‌المتکلمین هم دزدیده شد سریال ادامه‌دار ناپدید شدن مجسمه‌های شهری «فارابی» هم به جمع مفاخر مصادره‌شده توسط کشورهای دیگر پیوست غارتگری به سبک دنیای نوین! «‌ابتکار» چالش میان آمریکا و ترکیه در سوریه را بررسی می‌کند تسویه حساب ژئوپلیتیک در زمین سوریه رئیس‌جمهوری: ظریف مجتهد سیاسی است دلجویی‌ها از وزیر تحریم‌شده رئیس قوه قضائیه: قاضی باید از هر جهت تامین باشد قاضی مسعودی مقام: هادی رضوی روانه زندان شد وزیر اطلاعات: تروریست‌ها باید از هیمنه سربازان گمنام امام زمان(عج) بترسند روابط عمومی مجمع ارسال نامه‌ آیت‌الله آملی به رهبر انقلاب را تکذیب کرد گمانه‌زنی‌ها در مورد موضع مدیرکل جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیرامون مسائل ایران ادامه دارد آنومی غفلت جمعی در ایالات متحده