برائت از مشركين، محكوميت آمريكا و داعش است

مقام معظم رهبري در پيامي به حجاج بيت‌الله الحرام مهم‌ترين مسائل جهان اسلام را تشريح کردند. متن پيام حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي که صبح روز شنبه حجت‌الاسلام والمسلمين نواب، نماينده ولي‌فقيه در امور حج و زيارت و سرپرست حجاج ايراني آن را در صحراي عرفات قرائت کرد، به اين شرح است: «بسم الله الرحمن الرحيم وَ الحَمدُلِلّهِ رَبِّ العالَمين وَ صَلَّي اللهُ عَلي رَسولِهِ الکَريمِ الاَمين، مُحَمَّدٍ خاتَمِ النّبييّن، وَ عَلي آلِهِ المُطَهَّرين سيَّما بَقيَّة‌ِاللهِ فِي‌الاَرَضين، وَ عَلي اَصحابِهِ المُنتَجَبين وَ مَن تَبِعَهُم بِاِحسانٍ اِلي يَومِ الدّين. موسم حج در هر سال، ميعاد رحمت پروردگار بر امت اسلامي است. فراخوان قرآنيِ «وَ اَذِّن فِي النّاسِ بِالحَجّ» دعوت همگان در طول تاريخ بر سر اين سفره‌ رحمت است تا هم دل و جان خداجوي و هم نگاه و انديشه‌ خردورز آنان از برکات آن بهره‌مند گردد و هر سال درس‌ها و آموخته‌هاي حج بوسيله‌ جماعاتي از مردم به سراسر جهان اسلام برسد. در حج، اکسير ذکر و عبوديت که عنصر اصلي در تربيت و پيشرفت و اعتلاي فرد و جامعه است، ‌در کنار اجتماع و اتحاد که نماد امت واحده است، و همراه با حرکت بر گرد مرکز واحد و در مسيري با هدف مشترک که رمز تلاش و تحرک امّت بر پايه‌ توحيد است، و با يکساني آحاد حج‌گزار و نبود تمايز که نشانه‌ برداشتن تبعيض‌ها و همگاني کردن فرصت‌ها است، مجموعه‌يي از پايه‌هاي اصلي جامعه‌ اسلامي را در نمايي کوچک نشان مي‌دهد. هر يک از احرام و طواف و سعي و وقوف و رمي و حرکت و سکون در اعمال حج يک اشاره‌ نمادين به بخشي از بدنه‌ تصويري است که اسلام از اجتماع مطلوب خود ارائه کرده است. تبادل دانسته‌ها و داشته‌ها ميان مردم کشورها و مناطق دور از هم و تعميم آگاهي‌ها و تجربه‌ها و خبرگيري از وضع و حال يکديگر و زدودن بدفهمي‌ها و نزديک کردن دل‌ها و انباشتن توان‌ها براي مقابله با دشمنان مشترک، دستاورد حياتي و بسي بزرگ حج است که با صدها گردهمايي مرسوم و معمول نمي‌توان آن را به‌دست آورد. آيين برائت که به ‌معني بيزاري از همه‌ بي‌رحمي‌ها و ستم‌ها و زشتي‌ها و فسادهاي طواغيت هر زمان و ايستادگي در برابر زورگويي و باج‌گيري مستکبران دوران‌ها است، يکي از برکات بزرگ حج و فرصتي براي ملت‌هاي مظلوم مسلمان است.
فلسطين از مهمترين مسائل جهان اسلام
امروز برائت از جبهه‌ شرک و کفر مستکبران و در رأس آن آمريکا، به ‌معني برائت از مظلوم‌کشي و جنگ‌افروزي است، به ‌معني محکوم کردن کانون‌هاي تروريسم از قبيل داعش و بلک‌واتر آمريکايي است، به‌معني نهيب امت اسلامي بر سر رژيم کودک‌کش صهيونيست و پشتيبانان و کمک‌کنندگان آن است. به‌معني محکوميت جنگ‌افروزي‌هاي امريکا و دستيارانش در منطقه‌ حساس غرب آسيا و شمال افريقا است که رنج و مرارت ملت‌ها را به نهايت رسانده و هر روزه مصيبت‌هاي سنگيني بر آنان وارد کرده است. به‌معني بيزاري از نژادپرستي و تبعيض براساس جغرافيا و نژاد و رنگ پوست است، به‌معني بيرازي از رفتار استکباري و خباثت‌آميز قدرت‌هاي متجاوز و فتنه‌انگيز دربرابر رفتار شرافتمندانه و نجيبانه و عادلانه‌اي است که اسلام همه را به آن دعوت مي‌کند. اينها اندکي از برکات حج ابراهيمي است که اسلام ناب، ما را به آن فراخوانده است. و اين نماد مجسّمِ، بخش مهمي از آرمان‌هاي جامعه‌ اسلامي است که هر سال به‌وسيله‌ آحاد مردم مسلمان، به کارگرداني حج، نمايشي عظيم و پرمضمون پديد مي‌آورد و با زباني گويا همه را به تلاش براي ايجاد چنين جامعه‌اي فرا مي‌خواند. نخبگان جهان اسلام که جمعي از آنان از کشورهاي مختلف هم‌اکنون در مراسم حج حضور دارند، وظيفه‌اي سنگين و خطير بردوش مي‌کشند. اين درس‌ها بايد به همت و ابتکار آنان به مجموعه‌ ملت‌ها و افکار عمومي منتقل شود و دادوستد معنوي انديشه‌ها و انگيزه‌ها و تجربه‌ها و آگاهي‌ها به‌دست آنها تحقق يابد. امروز يکي از مهمترين مسائل جهان اسلام، مسأله فلسطين است که در رأس همه‌ مسائل سياسي مسلمانان با هر مذهب و نژاد و زبان قرار دارد. بزرگترين ظلم قرن‌هاي اخير در فلسطين اتفاق افتاده است. در اين ماجراي دردآور، همه چيز يک ملت، سرزمينش، خانه و مزرعه و دارايي‌هايش، حرمت و هويتش مصادره شده است. اين ملت به توفيق الهي شکست را نپذيرفته و از پا ننشسته و امروز از ديروز پرشورتر و شجاعانه‌تر در ميدان است، ولي نتيجه‌ کار نيازمند کمک همه‌ مسلمانان است.
ترفند معامله قرن


ترفند معامله‌ قرن که به‌وسيله‌ آمريکاي ظالم و همراهان خائن‌اش زمينه‌سازي مي‌شود، جنايتي در حق جامعه‌ بشري و نه ‌فقط ملت فلسطين است. ما همگان را به حضور فعال براي شکست اين کيد و مکر دشمن فرا مي‌خوانيم و به حول و قوه‌ الهي آن را و همه ترفندهاي ديگر جبهه‌ استکبار را دربرابر همت و ايمان جبهه‌ مقاومت محکوم به شکست مي‌دانيم. قالَ اللهُ العَزيز: اَم يُريدونَ کَيداً، فَالَّذينَ کَفَروا هُمُ المَکيدون. صَدَقَ‌اللهُ العَليُّ العَظيم. توفيق و رحمت و عافيت و قبولي طاعات را براي همه‌ حجاج محترم از خداوند مسألت مي‌کنم. سيّد علي خامنه‌اي 14مرداد 1398 مصادف با 3 ذي‌الحجه 1440.