ظریف با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن دیدار کرد تداوم ابتکار دیپلماتیک در شرق آسیا

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان که در سفر دوره‌ای خود به شرق آسیا، پس از چین به ژاپن سفر کرده است، روز گذشته با شینزو آبه نخست وزیر این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد. در ابتدای این دیدار نخست وزیر ژاپن در بخشی از سخنان خود با اشاره به سفر چند وقت پیشش به تهران و دیدارش با رهبری گفت: خیلی خوشحال شدم که در این دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای دیدار کردم و ایشان در این دیدار مشخصا اعلام کردند که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.
او همچنین در این دیدار به رایزنی‌هایش با حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان اشاره و ابراز امیدواری کرد که در دیدار با ظریف نیز گفت‌وگوهای خوب و سازنده‌ای داشته باشد. شینزو آبه همچنین در این دیدار گفته که کشورش اهداف مقامات ایران را در نظر دارد و به فعالیت در راستای ثبات منطقه ادامه خواهد داد.
ظریف نیز ضمن استقبال از نقش دولت ژاپن، تاکید کرد که ایران خواهان افزایش تنش نیست. وی افزود که تمامی کشورها باید بتوانند از حق خود که بر اساس قانون بین‌المللی است، بهره‌مند شوند. ظریف همچنین در پیام توئیتری خود پس از این دیدارها اعلام کرد: در ژاپن و در دومین بخش از دیدار آسیایی‌ام هستم. با وزیر امور خارجه و نخست وزیر ژاپن دیدار کردم. گفت‌وگوهای سازنده‌ای درباره پیشبرد روابط بسیار خوب دو جانبه، کاهش تنش در خلیج فارس و حفظ منافع برجام برای مردم ایران داشتیم. برنامه بعدی تداوم ابتکار دیپلماتیک در مالزی. گفتنی است ظریف روز گذشته پس از دیدارش با مقامات ژاپنی در شهر یوکوهاما، ژاپن را به مقصد مالزی ترک کرد. به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه شرق‌الاوسط، تارو کونو وزیر امورخارجه ژاپن پس از دیدارش با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران در جمع خبرنگاران تصریح کرد: با توجه به موضع ژاپن مبنی بر حمایت قاطع از توافق هسته‌ای، از طرف ایرانی خواستیم تا به توافق پایبند باشد و هرچه زودتر به اجرای کامل تعهداتش در این توافق بازگردد و به‌علاوه از اقداماتی که می‌تواند برخلاف توافق باشد، پرهیز کند. به نوشته این روزنامه، کونو در ادامه گفت که دو طرف در دیدار روز سه‌شنبه خود بر سر حفظ و تقویت روابط میان ایران و ژاپن که در طول تاریخ از روابط دوستانه با یکدیگر برخوردار بوده‌اند و همچنین لزوم کاهش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن توافق کردند.
سایر اخبار این روزنامه
اما و اگرهای آیین‌نامه رده‌بندی فیلم‌های سینمایی دیدن این فیلم برای شما مناسب نیست! ژوبین صفاری تهی‏شدن از معنای فساد و شفافیت آمریکا و طالبان به امضای توافق نهایی نزدیک شدند صلح؛ عدم قطعیت‌ بزرگ در افغانستان «ابتکار» دلایل کاهش نرخ ارز در روزهای اخیر را بررسی می‌کند روزهای آرام در بازار ارز بحران بریگزیت وارد فاز جدید شد موافقت ملکه انگلیس با تعلیق پارلمان «ابتکار» از نحوه شکل‌گیری و به قدرت رسیدن حزب «اعتدال و توسعه» گزارش می‌دهد قطار اعتدال روی ریل دولت درد دل دستفروشان با مدیران شهری چه نتیجه‌ای به دنبال خواهد داشت؟ گره کور دستفروشی زیرزمینی رئیس‌جمهوری: باید با دنیا حرف بزنیم ظریف با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن دیدار کرد تداوم ابتکار دیپلماتیک در شرق آسیا پارسایی: صنعت خودروسازی به اندازه یک جنگ به کشور خسارت می‌زند روحانی در جشنواره شهید رجایی: با بگیر و ببند و دادگاه، فساد برطرف نمی‌شود تحقق اقتدار در روابط خارجه