دفاع جانانه از سلحشوري در مجلس

آرمان ملي- حميد شجاعي: شايد بسياري ريشه مشکلات کشور را فساد اقتصادي بدانند، اما واقعيت اين است که فساد سياسي نيز دست کمي از فساد اقتصادي و اداري ندارد. چرا که به همان اندازه مي‌تواند مخرب و براي کشور مضر باشد. هر چند که اين رويکرد را صرفا در جرياني تماميت‌خواه مي‌بينيم که اساسا جز توهين، اهانت و تخريب ادبيات ديگري در ذهن ندارند. ماجراي اتهامات و اهانت‌هاي اخير به پروانه سلحشوري نماينده تهران نيز در همين راستا تحليل مي‌شود. اغراض سياسي باعث شده تا برخي دلواپسان هيچ حدومرزي براي تخريب نشناسند و با دستاويز و ملعبه قرار دادن هر چيزي به تخريب و تخطئه ديگران مبادرت کنند. موضوع به قدري حاد شده که علي لاريجاني رئيس مجلس نيز به اين مساله واکنش نشان داد و خطاب به توهين کنندگان گفت «در روايات نديده‌ايد که آبروي مومن حرمت کعبه را دارد؟ در پيشگاه خدا چه مي‌گوييد؟ از رياست قوه قضائيه مي‌خواهم که با اين نوع فساد سياسي برخورد کند.» بايد ديد چه نوع برخوردي با اين جريانات صورت خواهد گرفت.
برخورد با فساد سياسي
تخريب نمايندگان اصلاح‌طلب مجلس همواره در دستور کار دلواپسان بوده و تاکنون هر چيزي را دستاويز تخريب قرار داده‌اند. در اين راستا چندي پيش بود که با اعلام خبر دستگيري يک باند ماساژ مختلط در تهران در شبکه‌هاي اجتماعي، برخي رسانه‌ها که در مخالفت با دولت و اصلاح‌طلبان از هيچ کاري فروگذار نيستند، مدعي شدند که سرکردگي اين باند متخلف بر عهده برادرزاده پروانه‌سلحشوري، نماينده اصلاح‌طلب تهران، بوده است. پس از آن هم زاهدي نماينده اصولگراي کرمان و موسوي‌لارگاني از نمايندگان نزديک به جبهه پايداري بدون سند و مدرک شروع به اتهام‌زني عليه پروانه سلحشوري، کردند. هر چند پس از اين شايعه‌ها خود سلحشوري هم نسبت به اين مساله واکنش نشان داد و اين ادعاها را در ادامه تخريب‌هاي گذشته دانست، با اين حال انتظار مي‌رفت که ساير نمايندگان رويکردي قاطع نسبت به اين تخريب‌ها اتخاذ کنند و برهمين مدار روز گذشته اولين جلسه مجلس پس از دو هفته تعطيلات تحت‌الشعاع اين مساله قرار گرفت؛ به حدي که رئيس مجلس نيز بدان واکنش نشان داد. لاريجاني در سخناني عتاب‌آلود گفت: «اين چه وضعي است که به يک يا چند نماينده اتهاماتي دروغ مي‌زنند و چند سايت خبر آنها را منتشر کرده و بعد معلوم مي‌شود که اولين منتشرکننده سايت ضدانقلاب بوده است؟ آيا شما قبول نداريد و در روايات نديده‌ايد که آبروي مومن حرمت کعبه را دارد؟ در پيشگاه خدا چه مي‌گوييد؟» هر چند انتقادات لاريجاني به توهين کنندگان به مجلس به نطق و تذکر خلاصه نشد و اظهار داشت: «از رياست قوه قضائيه مي‌خواهم که با اين نوع فساد سياسي برخورد کند».
تسويه حساب سياسي


نايب رئيس فراکسيون مستقلين اظهار داشت: دشمن پروژه فسادسازي براي مسئولان را آغاز کرد و متاسفانه بعضي‌ها در اين شيپور دميدند و به يکباره در کشور چو افتاد همه مسئولان از نماينده مجلس، مديرکل، استاندارش و غيره دزد و فاسد هستند و همه را به توپ بستند. ايلنا نوشت؛ غلامعلي جعفرزاده ايمن‌آبادي با اشاره به هجمه‌ها عليه پروانه سلحشوري گفت: اميدوارم آن دو نماينده‌اي که تحت تاثير جو عمومي قرار گرفتند براي آخرت خودشان هم که شده از خانم سلحشوري عذرخواهي و حلاليت بطلبند. نماينده رشت تصريح کرد: معتقدم کساني که چنين کاري مي‌کنند کوتوله‌هاي سياسي هستند که مي‌خواهند با ايستادن بر روي جنازه ديگران قدشان بلند شود. معتقدم اين رفتار يک تسويه حساب سياسي ناجوانمردانه است.