نامزدها

حسن روحانی در شبکه جام جم:
ایرانیان خارج از کشور  تهدید نیستند




باید کاری کنیم که ایرانیان خارج از کشور بیشتر و راحت‌تر بتوانند به ایران سفر کنند

حسن روحانی صبح روز گذشته در برنامه ایران ۹۶ که از شبکه جام جم پخش شد، در پاسخ به پرسش‌های مجری برنامه به بیان برنامه‌های خود برای ایرانیان خارج از کشور پرداخت. به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه چرا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شده‌اید، اظهار کرد: راهی که مردم در خرداد ۹۲ انتخاب کردند را تا به امروز ادامه داده‌ایم و نه می‌خواهیم به عقب بازگردیم و نه در میانه راه بمانیم؛ بلکه باید مسیر را تا اهداف بلند موردنظر ملت ادامه دهیم. این کاندیدای ریاست‌جمهوری همچنین در پاسخ به پرسش دیگری درباره دو دغدغه اصلی خود که در اولویت‌های چهار ساله ریاست‌جمهوری دوره بعدی خواهد داشت، گفت: همواره چه در دوره فعلی و چه در صورتی که ملت اعتماد کند و در دور بعدی حضور داشته باشم، دغدغه اصلی‌ام حقوق ملت بوده و خواهد بود. ملت ما دارای حقوق بسیاری هستند که در قانون اساسی بویژه در فصل سوم این قانون به آن اشاره شده است. روحانی با تأکید بر اینکه این حقوق باید اجرا شود و رئیس جمهوری مکلف و مسئول به اجرای قانون است، افزود: برخورداری حقوق مردم در بخش‌های مختلف بویژه مباحث آزادی در همه زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از جمله حقوق مردم براساس قانون اساسی است. وی خاطرنشان کرد: دومین دغدغه من زندگی مردم و بویژه آنهایی که با فقر و مشکلات مختلفی روبه‌رو هستند، است. باید بکوشیم تا عدالت واقعی اجتماعی را در زندگی مردم برقرار کنیم.  وی با اشاره به مهاجرت معکوس تعدادی از نخبگان و تحصیلکردگان ایرانی به داخل کشور اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۵۰۰ نفر از نخبگان و تحصیلکرده‌های رده بالا به ایران بازگشتند. این بدان معناست که امروز شرایط برای فعالیت ایرانیان مهیا شده است. در این زمینه امیدواریم شرایط روز به روز بهتر شود.
قدردانی از دیپلماسی عمومی یک کارگردان ایرانی
روحانی در بخش‌های دیگر از گفت‌وگوی خود با ایرانیان خارج از کشور در پاسخ به پرسشی که مجری برنامه درباره برنامه‌های دولت دوازدهم نسبت به حمایت از سینمای ارزشی و معرفی آن به جهان مطرح کرد، گفت: سینما به‌عنوان ابزاری فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای برای ما برخوردار است. این ابزار عمدتاً فرهنگی است اما در آن مسائل اقتصادی و سیاسی نیز می‌تواند حضور داشته باشد. سینما و هنر یکی از ابزارهای مهم معرفی فرهنگ، آداب و رسوم و دین و مذهب ما به دنیا است. در این زمینه در دولت یازدهم تلاش کرده‌ایم تا فضای سینما را توسعه دهیم. وی با بیان اینکه حضور در جشنواره‌های جهانی موضوع بسیار مهم و ارزشمندی است، اظهار کرد: چندی پیش شاهد اجرای یک دیپلماسی عمومی از سوی یکی از کارگردان‌های کشور بودیم. زمانی که امریکا برای ویزا مشکلاتی را در مسیر ایرانیان قرار داد یک کارگردان ما از دیپلماسی عمومی در واکنش به این موضوع استفاده کرد. در همین راستا ما می‌توانیم در برابر دنیا و امریکا از دیپلماسی عمومی استفاده کنیم و هنرمندان ما می‌توانند به‌عنوان پیام‌رسانان ملت پیام ملت را به دیگر ملت‌های جهان برسانند.این کاندیدای ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ایران در تأمین امنیت به عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و پاکستان کمک‌هایی کرده است، خاطرنشان کرد: حتی اگر کمکی از ما برآید برای تأمین امنیت کشورهای دور مانند چین، هند و اروپا و هر کجا که بتوانیم در برابر تروریسم و ظلم بایستیم کمک خواهیم کرد و این کار را وظیفه خود می‌دانیم. روحانی با تأکید بر اینکه باید کاری کنیم که ایرانیان خارج از کشور بیشتر و راحت‌تر بتوانند به ایران سفر کنند، گفت: یکی از کارهایی که باید انجام شود این است که ایرانیان خارج از کشور براحتی بیایند و برگردند این در حالی است که گاهی اوقات اقداماتی انجام می‌شود که نیازی به آن نیست؛ برخی فکر می‌کنند که ایرانیان خارج از کشور تهدیدی برای کشور هستند. آنها درست نمی‌اندیشند در حالی که این ایرانیان به‌عنوان یک ظرفیت و سرمایه بزرگ برای کشور محسوب می‌شوند. این کاندیدای ریاست‌جمهوری تصریح کرد: همه ایرانیان باید احساس کنند که اینجا خانه آنهاست. امروز شرایط با گذشته فرق کرده است و در سراسر دنیا عشق فراوانی در ایرانیان نسبت به کشور وجود دارد. ما نیز باید برای حضور این افراد و فرزندان آنها تسهیلات بیشتری فراهم کنیم.
  //////////////////////////////////////////////////////////////////////

اسحاق جهانگیری در برنامه «با دوربین» :
ایرانیان هشیار باشند، تاریخ نباید تکرار شود


بر اساس خرد جمعی نامزد شدم و براساس خرد جمعی تصمیم می‌گیرم


اسحاق جهانگیری شامگاه سه‌شنبه در برنامه «با دوربین» با مردم گفت‌وگو کرد. وی در این برنامه با اشاره به دوران ابتدایی زندگی‌اش گفت پدرم کارگر معدن بود و این کار از دشوارترین کارهای دنیاست؛ کار در معدن انسان را با سختی‌ها بیشتر آشنا می‌کند، در این صورت است که انسان می‌داند راهکار رسیدن به روزهای خوب، عبور از سختی‌هاست و این فرهنگ را ایجاد می‌کند که انسان باید با سختی‌ها روبه‌رو شود و برای برون رفت از آنها راهکار داشته باشد. این نامزد انتخابات درباره اداره کشور در زمان جنگ توضیح داد: هفت میلیارد دلار درآمد کلی کشور بود و باید دست مریزاد گفت به آنها که آن زمان کشور را اداره کردند. از این هفت میلیارد دلار، ۴ میلیارد دلار برای تقویت بنیه دفاعی بود و از سه میلیارد دلار باقی مانده، با دو میلیارد دلارش باید کالاهای اساسی کوپنی وارد می‌کردیم و با یک میلیارد دلار باقی مانده، کشور را اداره می‌کردیم. جهانگیری در این بخش از سخنان خود با بغض گفت: واقعاً روزهای سخت و دشواری بود، اداره کشور سخت بود اما اطلاعات زیادی به دست آمد و کشور خوب اداره شد. وی در بخش دیگری از این برنامه با بیان اینکه «یاد گرفته‌ام که مسائل کشور را می‌توان با گفت‌وگو و تفاهم بحران را به مسأله تبدیل و آن را حل کرد» تعریف کرد: روزی از اداره اطلاعات اصفهان خبر دادند که آیت‌الله منتظری قصد سفر به نجف‌آباد دارند و موضوع خیلی عجیبی بود. ایشان از سال ۶۸ که از قائم مقامی برکنار شده بودند تا آن سال حواشی مختلفی برایشان در قم و اصفهان و نجف‌آباد به وجود آمده بود و حضور ایشان می‌تواند مشکل‌ساز باشد. به عنوان رئیس شورای تأمین جلسات گذاشتیم و عده‌ای گفتند راه را ببندیم و اجازه ورود به شهر را ندهیم و عده دیگر پیشنهادهای دیگری دادند.
جهانگیری ادامه داد: آخرش به جمع‌بندی رسیدیم که هیچ ممانعتی ایجاد نکنیم و با ایشان صحبت کنیم. ما از حضورش در نجف آباد استقبال کردیم، روز‌ آخر اعلام کردند می‌خواهد سخنرانی ‌کند، به فرماندار گفتم هرجا می‌خواهد اجازه این کار را بدهید. آن سخنرانی کم‌ترین حاشیه را برای جمهوری اسلامی نداشت و مردم را به تقوا و عشق به امام رضا(ع) دعوت کرد. او تأکید کرد: همه مشکلات کشور را می‌توان این گونه حل کرد. ما خودمان مسائل ساده کشور را به بحران تبدیل می‌کنیم و بعد می‌گوییم نمی‌توانیم آن را حل کنیم. این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در آن دوران هشت ساله، علاوه بر آوار اقتصادی  یک آوار سیاسی هم در کشور ایجاد شد، تصریح کرد: چه کسی فکر می‌کرد فرزندان انقلاب و رهبری روبه‌روی هم قرار گیرند؟ متأسفانه این اتفاق رخ داد. گفتنش دردآور است و نگفتنش هم. مردم ایران به هوش باشید. تاریخ نباید این گونه تکرار شود. او با بیان اینکه ما وقتی کار را در دولت یازدهم آغاز کردیم باید آواربرداری می‌کردیم، ابراز داشت: من برای فهم مطلب می‌خواهم مثالی بزنم. پلاسکو سوخت. شاید من اولین نفری بودم که به شهردار زنگ زدم. ایشان گویا در خارج از شهر بودند. گفتم چه شد و ایشان گفتند که من رسیدم زنگ می‌زنم. پلاسکو در چند ساعت سوخت، در چند ثانیه فروریخت، در چند هفته آواربرداری شد و در چند سال ساخته می‌شود. وضعیت کشور نیز همین گونه است. معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه خوشبختانه ماشین اقتصاد کشور از دره بیرون آمده ولی آسیب جدی دیده است، عنوان کرد: ما در مسیر توسعه قرار گرفته‌ایم.  جهانگیری با بیان اینکه «دولت آینده، دولت امید و آینده نام دارد» ادامه داد: مهم‌ترین مسأله امید است، باید ایجاد اشتغال شود. برنامه‌های بسیار دقیقی برای توسعه اشتغال وجود دارد. کارنامه من در ایجاد اشتغال بسیار درخشان است. در دو سال اخیر حدود ۶۴۰ هزار شغل ایجاد شده و با این کارنامه می‌توان گفت شغل ایجاد می‌شود.
 اسحاق جهانگیری همچنین روز گذشته در حاشیه هیأت دولت در پاسخ به اینکه آیا انتقادی از نحوه برگزاری مناظرات دارید؟ اظهار کرد: فکر می‌کنم زمان دو دقیقه‌ای کم بود، بنابراین تا افراد می‌خواستند گرم شوند، موتور آنها خاموش می‌شد. معاون اول رئیس جمهوری در پاسخ به اینکه رنگ انتخاباتی شما چیست؟ گفت: بی رنگ هستم. جهانگیری در پاسخ به هزینه‌های انتخاباتی‌اش نیز گفت: هزینه نکرده‌ام و صرفاً از امکانات صدا و سیما برای رساندن پیام به مردم استفاده می‌کنم. وی همچنین تأکید کرد: بر اساس خرد جمعی وارد شدم و هرگونه تصمیم‌گیری نیز بر اساس خرد جمعی خواهد بود.
  //////////////////////////////////////////////////////////////


ابراهیم رئیسی  در  ایلام:
از حق خودم می‌گذرم، از حق امام رضا(ع) نمی‌گذرم


اگر دو نفر از بدهکاران بانکی  وام‌هایشان را برگردانند مشکل تسهیلات ازدواج جوانان حل می‌شود


ابراهیم رئیسی گفت: هرجا با روحیه انقلابی و جهادی جلو رفتیم، به پیروزی و موفقیت و پیشرفت رسیده‌ایم. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی شامگاه سه‌شنبه با حضور در حسینیه اباعبدالله الحسین‌(ع) در جمع مردم کرمانشاه با بیان اینکه کشور ما به برکت رشادت جوانان و مردان و زنان این خطه، اجازه تجاوز به این سرزمین را نداده است، گفت: آنچه سایه جنگ را از سر کشور برداشته است، حماسه آفرینی، رشادت، ایستادگی و مقاومت شما باعث شده که سایه جنگ از سر کشور برداشته شود.
وی ادامه داد: عرصه‌های ارزشمندی را کشور ما با مدیریت جهادی توانسته پشت سر بگذارد تا همه دنیا انگشت به دهان بمانند که چگونه این ملت توانسته است به چنین جایگاهی دست یابد و همین پیشرفت‌ها بوده که اقتدار ما را در عرصه جهانی فراهم آورده است. رئیسی افزود: باید از تصدی‌گری دولت در اقتصاد کاسته شود و به نظارت و هدایتش افزوده شود، اگر این تصدی‌گری ادامه پیدا کند، با همین وضعیتی مواجه می‌شویم که در آن قرار داریم.
وی ادامه داد: اگر نقدینگی که در کشور ایجاد شده است خرج تولید می‌شد درست بود اما اینکه نقدینگی که دولت ایجاد کرده به دست عده‌ای خاص داده شود و آنها هم این نقدینگی را در بانک‌ها بگذارند و سودش را استفاده کنند، وضعیت می‌شود همین. رئیسی گفت: ما معتقدیم اگر تنها به دو نفر از بدهکاران بانکی بگوییم پول‌هایی که گرفته‌اید و وام‌هایی که برداشته‌اید باز گردانند، آن وقت می‌بینیم که مشکل تأمین تسهیلات ازدواج جوانان حل می‌شود. مسکن مهر مشکلاتی در بخش بهداشت و آموزش داشت که برایش پیش‌بینی‌های لازم انجام نشده بود اما چرا به جای حل این مشکلات کل پروژه را تعطیل کردید؟
این کاندیدای انتخابات ریاست‌ جمهوری تصریح کرد: می‌شود یارانه دهک‌های پایین جامعه را افزایش داد و نسبت به طبقات بالا هم که مالیات شان را نمی‌دهند و فرار مالیاتی دارند باید آورد پای میز محاکمه و پرسید شما چرا مالیات نمی‌دهید؟ وی گفت: باید امکان اینکه اگر کسی در سیستم دستش را کج بگذارد از میان برود و خود سیستم باید طوری طراحی شود که به محض اینکه این اتفاق افتاد، آلارم سیستم به صدا دربیاید.
رئیسی افزود: ما می‌گوییم امکان بازگرداندن کارگاه‌های نیمه فعال و تعطیل شده در دولت به کارگاه‌های فعال فراهم است تا جایی که دیگر کارگاه تولیدی غیرفعالی در کشور وجود نداشته باشد. وی تصریح کرد: وضعیت ما باید این باشد که مواد خام را بفروشیم؟ در حالی که می‌شود همین نفت را که به آسانی می‌فروشیم در پالایشگاه‌ها به شرایطی برسانیم که ارزش افزوده‌ای بر آن مترتب شود و بعد آن را به فروش برسانیم.
این کاندیدای انتخابات ریاست ‌جمهوری افزود: آنچه که می‌گویم شرایط آرمانی نیست، قابلیت عملی شدن هم دارد و اگر نه، اینکه جمعیت کمیته امداد و بهزیستی را هر روز بیشتر کنیم که هنر نیست. وی گفت: اگر همه گروه‌ها و جریانات به نفع مردم فکر کنند من معتقدم که در این انتخابات وضعیت برای تغییر شرایط مردم دگرگون می‌شود. رئیسی دیروز در ادامه سفر تبلیغاتی‌اش به ایلام رفت. او با بیان اینکه «همیشه از خداوند خواسته‌ام که در انجام ‌وظیفه خود را در نظر نگرفته و شایعات و تخریب‌ها و تهمت‌ها را ندیده بگیرم» ادامه داد: انتخاب مردم با نگاه به عملکرد گذشته صورت می‌گیرد و نگاهی به آینده نیز وجود دارد که چه‌کاری باید انجام شود، اساس کار من تکیه‌بر عقل مردم دارد چون مردم ما با تعقل رأی می‌دهند. وی افزود: اگر حرفی درباره من زدند من گذشت می‌کنم ولی اگر درباره معصومین و مقدسات و حضرت رضا(ع) حرفی زده ‌شده، نمی‌توان گذشت کرد. آیا بجاست در استانی که این میزان ثروت و نفت و گاز و میعانات وجود دارد، این مقدار بیکاری وجود داشته باشد؟ رئیسی تأکید کرد: چرا باید شرایط آنقدر بر پسر و دختر ما تنگ شود تا خود را در بن‌بست ببیند، سیلی در استان ایلام اتفاق افتاد ولی هنوز پولی که وعده داده بودند ندادند، صحبت از معیشت مردم است؛ باید به اینها جواب داد و چرا برخی بحث را به ‌جاهای دیگر می‌برند وی ادامه داد: مردم با این شرایط مشکل‌ دارند، آقایان بحث را به مسائل سیاسی می‌برند. ولی حرف ما این است که چرا واحدهای صنعتی تعطیل ‌شده است؟ تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: آقایان اعلام می‌کنند که مسکن مهر مزخرف است، بیایند به این حرف‌ها جواب بدهند نه اینکه مسائل دیگر را مطرح کنند. مدیریت منطقه باید دست خود مردم باشد، من می‌خواهم از سفره و معیشت مردم
 حرف بزنم.
  ///////////////////////////////////////////////////////////////////

قالیباف   در حوزه هنری:
وقتی مردم از میدان خارج شوند، نتیجه استبداد پهلوی می‌شود

۲۵ میلیارد دلار در کشور قاچاق صورت می‌گیرد


محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری گفت: وقتی مردم به طرق مختلف از میدان خارج می‌شوند، نتیجه استبداد پهلوی و رژیم منحوس پهلوی است.
به گزارش ایلنا، وی در همایش انتخاباتی خود که شامگاه سه‌شنبه برگزار شد، عنوان کرد:‌ مردم عزیز! یک تعداد افراد فرصت‌طلب و منفعت‌طلب کسانی که می‌خواهند بیشترین سرمایه را ببرند؛ بدون این که هیچ تلاشی بکننند فقط با نفوذ، تهدید و تطمیع کار را انجام می‌دهند که بیشترین منافع را ببرند. فقط ۲۵ میلیارد دلار در کشور قاچاق صورت می‌گیرد، آن هم در شرایطی که تروریست‌ها نمی‌توانند یک جلیقه انتحاری وارد کنند اما قاچاق صورت می‌گیرد. می‌دانید امروز چه کسانی قاچاق می‌کنند؟ همان ۴ درصدی‌ها. قالیباف یادآور شد: ما خودمان روستازاده هستیم می‌دانیم یک کشاورز نمی‌تواند سود واقعی ببرد اما مردم ما با چند برابر محصولات را می‌خرند تولیدکننده در فشار، خریدار در فشار پس چه کسی سود می‌برد. سایه سنگین این افراد را که جز ظلم به مردم کاری ندارند و اقلام غیرضروری را وارد کشور می‌کنند و هر روز بیشتر از روز قبل ثروتمند‌تر می‌شوند را حس می‌کنیم اما مردم هر روز وضع‌شان بدتر می‌شود.
او افزود: عزیزان ما همه تلاش‌مان این است که به این نوع سیاست‌ها پایان دهیم. به کوره‌پزخانه‌ها سر زدم کارگران با وضع اسفباری زندگی می‌کردند، یک حمام سیمانی برای چندین خانواده بود، اغلب از خراسان آمده بودند. دیدیم یک نوجوان ۱۵ساله این جاست دیدم چقدر باهوش است از او پرسیدم چند خانوار هستید؟ آمارش از هر مرکز آماری بهتر بود، او همه چیز را می‌دانست، چه کسی مریض است، چه کسی غذای گرم خورده است، سایز کفش و لباس همه اهالی را می‌دانست. امروز که داشتم می‌آمدم اینجا گفتم علی را بیاورید، او همه خیرین ر ا می‌شناخت و مسلط به حوزه است. آن روز که این نوجوان را دیدم، ۱۵ سال زندگی‌ام مقابل چشمانم آمد. سرنوشت من و علی در نداری و کار مشترک است. قالیباف عنوان کرد:‌ سؤال من اینجاست چرا امروز امثال علی، امیدی به آینده ندارند، این اقلیت ۴ درصدی نمی‌گذارند. من به شما عرض می‌کنم این اقلیت چهار درصدی  بر مدیریت کشور تأثیر گذاشتند و حتی در قانونگذاری و قانون‌شکنی و دور زدن قانون اثر‌گذار هستند. وی در واکنش به رئیس مجلس درباره یارانه ها گفت: شاید آن‌ها برداشت اشتباهی داشته‌اند و فکر می‌کنند ما یارانه کسی را  که استخر و جکوزی دارد افزایش  می‌دهیم.
  //////////////////////////////////////////////////////////////

میرسلیم در دانشگاه امام ‌صادق(ع):
اشتباه دولت اولویت دادن به مهار تورم بود


شعار به درد مردم نمی‌خورد

مصطفی میرسلیم، نامزد دوازدهمین انتخابات ریاست ‌جمهوری شامگاه سه‌شنبه در دانشگاه امام ‌صادق حضور یافت و با دانشجویان این دانشگاه سخن گفت. به گزارش ایلنا، وی در جمع دانشجویان دانشگاه امام ‌صادق درباره عملکرد دولت یازدهم گفت: دولت یازدهم که سر کار آمد، تشخیص داد مسائلی که در کشور وجود دارد بویژه تحریم‌ها از جانب امریکاست و لذا بنای مذاکره با امریکایی‌ها و اروپایی‌ها را فراهم کرد. این دولت با امید به اینکه مذاکره مستقیم را بتواند برپا کند تمام تلاش خود را انجام داد. وی ادامه داد: دولت‌یازدهم دنبال جلب نظر امریکا بود تا در ادامه مناسبات عادی که بین امریکا و سایر کشورها وجود دارد بین ما و امریکا برقرار شود و تصور می‌کرد این رابطه می‌تواند روال عادی و مناسب بگیرد. دولت یازدهم با این سیاست وارد صحنه شد و بر همین اصل استخراج نفت و فروش آن را زیاد کرد و امید داشت همه چیز خوب پیش برود اما این‌گونه نشد. میرسلیم با اشاره به اینکه امروز  چهار سال از مدیریت دولت یازدهم گذشته، گفت: البته مذاکرات برجام مذاکرات سختی بود و برای آن زحمت بسیار کشیده شد و اصلاً من زحماتی که وزیر امور خارجه در این مذاکرات کشید و برابر وزیر امور خارجه امریکا و کارشناسان آن ایستاد را نمی‌خواهم نفی کنم. وی ادامه داد: برای مذاکرات برجام زحمات زیادی کشیده شد و دو سال این مذاکرات به‌طول انجامید و یک مسأله را در اذهان عمومی روشن کرد و آن حقانیت ما در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بود و نشان داد کسی جرأت ندارد به ما بگوید حق استفاده از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز  را نداریم. این نامزد انتخابات ریاست‌ جمهوری ادامه داد: اشکالی که ما از دولت ‌یازدهم می‌گیریم، این است که این دولت همچنان بر در سازش با 1+5 می‌کوبد در حالی‌ که آنها خیره‌خواه ما نیستند و یک قدم بر برجام حرکت نکردند و حتی تحریم‌های بیشتری بر ما اعمال می‌کنند. میرسلیم ادامه داد: اینکه ما بر برجام تأکید کنیم و تمام سعادت‌مان را از آن بخواهیم، خطای بزرگ و فرصت‌سوزی است، به همین دلیل من به پیشنهاد دوستان در حزب مؤتلفه قدم در راه انتخابات گذاشتم. میرسلیم در جریان سفر به ایلام در دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: از لحاظ علمی به تصمیم اشتباه دولت یازدهم به اولویت دادن به مهار تورم انتقاد وارد است که چرا در کشوری که نسل جوان با استعداد و شکوفا دارد، به جای رونق کسب و کار با تنگ کردن معیشت مردم صرفاً به مهار تورم پرداخته است. میرسلیم با بیان اینکه شعار به درد مردم نمی‌خورد، گفت: اغلب مسئولین مدرک تحصیلی خود را در دوران شغلی خود گرفته‌اند و مایه علمی آنها کم است فلذا نباید از بروز مشکلات عدیده برای کشور تعجب کرد.