دستور جهانگیری برای امدادرسانی فوری به حادثه‌دیدگان معدن

گروه حوادث /معاون اول رئیس جمهوری بر ضرورت رسیدگی فوری به مصدومان حادثه انفجار معدن زمستان یورت در آزادشهر استان گلستان تأکید کرد. اسحاق جهانگیری عصر چهارشنبه پس از جلسه هیأت دولت و اطلاع از حادثه انفجار معدن زغال سنگ زمستان یورت در آزادشهر استان گلستان، در تماس تلفنی با استاندار گلستان و وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان جزئیات این حادثه قرار گرفت و خواستار بررسی ابعاد مختلف و علل وقوع این حادثه شد. وی ضمن اعلام همدردی با حادثه دیدگان و خانواده‌های آنان، از استاندار گلستان خواست با فوریت و به صورت ویژه امور بستری و درمان کارگران و معدنکاران آسیب دیده را در دستور کار خود قرار دهند و همه ظرفیت‌ها و امکانات امدادی استان را برای یافتن کارگران محبوس شده به‌کار گیرند. جهانگیری همچنین در تماس تلفنی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از دکتر ربیعی نیز خواست مسائل درمانی کارگران معدن زمستان یورت و جبران خسارات وارد شده به آنان را با جدیت پیگیری کند. معاون اول رئیس جمهوری از مراکز درمانی و نیروهای امدادی استان هم خواست به صورت ویژه به رسیدگی به حادثه دیدگان انفجار معدن زمستان یورت بپردازند و از هیچ اقدامی برای کمک به کارگران عزیز فروگذار ننمایند.
ربیعی با دستور رئیس جمهوری راهی «گلستان» شد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز برای اطلاع از وضعیت انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت به نمایندگی از رئیس جمهوری راهی محل حادثه شد. علی ربیعی در نشست خبری عصر دیروز خود که قرار بود سیاست‌های اشتغالزایی دولت را تشریح کند، به دلیل حادثه انفجار در معدن زغال‌سنگ زمستان یورت شمال غربی در استان گلستان این نشست را نیمه کاره گذاشت. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در میانه نشست خبری تشریح برنامه‌های اشتغال گفت: هم اینک نامه‌ای از سوی رئیس جمهوری به دست من رسید. او ادامه داد: براساس دستور رئیس جمهوری و به‌دلیل انفجار در معدن زغال‌سنگ در گرگان و کشته شدن چند معدنکار و رسیدگی به ابعاد این موضوع راهی گرگان هستم.
هیچ جسدی از معدن خارج نشد


به گفته برخی مسئولان امدادی، تا عصر دیروز هیچ جسدی از معدن خارج نشد چرا که افراد گرفتار در عمق هزار و 300 متری معدن هستند ضمن اینکه نیروهای امداد برای رسیدن به معدنچیان حبس شده باید ساعت‌ها تلاش کنند. تماس افراد گرفتار در معدن با بیرون نیز از سوی مسئولان مربوطه رد شد.
حسن صادقلو، استاندار گلستان دیشب به خبرنگار حوادث «ایران» که در محل حادثه حضور داشت، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد 32 معدنچی در عمق هزار و 300 متری گرفتار هستند و چنانچه اکسیژن کافی وجود داشته باشد، احتمال زنده ماندن آنها وجود دارد. ضمن اینکه 42 مصدوم حادثه نیز به بیمارستان‌ها انتقال یافته‌اند.