اصولگرایان در مقابل اصولگرایان!

حمایت آیت‌ا... مصباح از کاندیداتوری رئیسی
اصولگرایان در مقابل اصولگرایان!
جبهه پایداری رقیب قالیباف شد!
آرمان- سعید ‌گیتی‌آرا: از همان ساعات اولیه ثبت‌نام سیدابراهیم رئیسی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گمانه‌زنی‌هایی مطرح شد که رئیسی قرار است با آمدنش، پازل این انتخابات را تکمیل کند، زیرا او تنها فردی در میان کاندیداهای موجود است که حمایت طیف دلواپسان اصولگرا را به‌دست آورده است. پایداری‌ها که از شکست در چند انتخابات قبلی و از جمله انتخابات دوره یازدهم ریاست‌جمهوری تجربه تلخی دارند، در این انتخابات با حمایت تمام قد از رئیسی برای به‌دست گرفتن دولت لحظه شماری می‌کنند. آنها در این میان حتی از تخریب دیگر کاندیداهای اصولگرا ابایی ندارند، این جریان مدعی است که قالیباف مدیری تکنوکرات است که روش مدیریتی او تفاوت فاحشی با مدیران آیت‌ا... هاشمی ندارد بنابراین قالیباف در این دوره از انتخابات، تلاش خود را خواهد کرد تا نشان دهد احمدی‌نژاد ثانی است. با این حال گویا این شیوه انتخاباتی قالیباف نیز نتوانسته نظر «آیت‌ا... مصباح» و یارانش را به سمت او جلب کند.


کنایه روحانیون اصولگرا به قالیباف
در روزهای اخیر علیرضا پناهیان یکی از روحانیون شناخته شده جریان اصولگرایی، ضمن حمایت از رئیسی در کنایه‌ای به قالیباف گفت: «کاندیداهای دیگر را بگویید. فوقش شهردار یک شهر کلان بوده‌اند؛ چه پست‎هایی داشته‌اند؟» وی ادامه داد: «بعضی سوال می‎کنند ایشان چه سابقه مدیریت اجرایی داشته‌اند. رئیس‎جمهور که نباید مدیریت پروژه کرده باشد. باید مدیر کلان نظام باشد. » اما جایگاه قالیباف علاوه بر جریان اصولگرایی در میان اصلاح‌طلبان نیز مشخص است. در سال‌های گذشته انتقادات جریان اصلاح‌طلب از شهردار تهران نشان داده که نارضایتی ریشه‌داری از عملکرد قالیباف در میان این جریان سیاسی وجود دارد.
حمایت پایداری از رئیسی
پس از آنکه «جمنا» دچار اختلافات فراوان در درون خود شد تصمیم گرفت تا قید معرفی «نامزد واحد» را در این انتخابات بزند. بنابراین اعلام کرد که از دو نامزد اصولگرایان در این انتخابات حمایت می‌کند. اعلام حمایت این گروه برای کاندیدایی مانند رئیسی نه کافی بود و نه قابل اطمینان ؛ به همین منظور به دیدار سعید جلیلی رفت و خواستار حمایت انتخاباتی این کاندیدای سابق از خود شد. رئیسی همچنین با منصوب کردن روسای ستاد انتخاباتی خود تلاش کرد نظر جریان حامی جلیلی در سال 92 را که همان پایداری‌ها بودند، به سمت خود جلب کند. البته به نظر می‌رسد وی توانسته در این مسیر عملکردی موفق داشته باشد، زیرا جریان موسوم به پایداری در بیانیه‌ای حمایت رسمی خود را از سیدابراهیم رئیسی اعلام کرد. در بخشی از این بیانیه گفته شده که «ابراهیم رئیسی از سلاله پاک خاندان رسول خدا(ص) است و به عنوان نامزد مستقل در عرصه انتخابات حضور یافته همچنین از سوی اقشار مختلف ملت عزیز ایران از جمله علما و مجتهدان برجسته، جامعه محترم مدرسین و طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه، اساتید دانشگاه‌ها، تشکل‌های دانشجویی و سایر اقشار ملت و بسیاری از نخبگان دینی و سیاسی مورد حمایت قرارگرفته‌است.» این جریان در ابتدای بیانیه خود آورده است: «جبهه پایداری حجت‌الاسلام آقای سیدابراهیم رئیسی را به عنوان نامزد اصلح ریاست‌جمهوری به ملت قهرمان پرور ایران معرفی می‌کند.»