تنش در غزه در پی عملیات ترور رژیم صهیونیستی

هدف قرارگرفتن منزل رهبر جنبش جهاد اسلامی و کشته‌شدن یکی از فرزاندنش توسط جوخه ترور رژیم صهیونیستی موجی از ناآرامی‌ها را در غزه دامن زد. جنبش جهاد اسلامی از هدف‌گرفتن منزل عضو دفتر سیاسی این جنبش در دمشق، پایتخت سوریه و شهادت یکی از فرزندانش خبر داد. سانا نیز زخمی‌شدن ۱۰ تن در این حمله را اعلام کرد. خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد، دشمن اسراییلی صبح دیروز منزل اکرم العجوری رهبر جنبش جهاد اسلامی را هدف گرفت که منجر به شهادت پسرش، معاذ و فرد دیگری به نام عبدالله یوسف حسن و زخمی‌شدن بتول دختر معاذ و ۹ تن دیگر شد. رژیم صهیونیستی با سه موشک منطقه المزه را هدف گرفت که یکی در آسمان داریا سقوط و دو موشک دیگر به منزل این رهبر جهاد اسلامی در مزه دمشق برخورد کرد.
تل‌آویو نیز این عملیات ترور را انکار نکرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونستی اعلام کرد، تصمیم ترور بهاء‌ابوالعطا را ۱۰روز پیش گرفته است؛ زیرا خطری برای اسراییل بود. وی خاطرنشان کرد: «تصمیم ترور بهاء ابو العطا از رهبران جنبش جهاد اسلامی به اجماع در نشست کابینه امنیتی و ۱۰روز پیش گرفته شد.» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت،: «دور جدید درگیری بین اسراییل و غزه احتمالا زمان‌بر باشد. شهرک‌نشینان باید به دستورات جبهه داخلی گوش کنند، چون مسأله زمان‌بر خواهد بود.» آویو کوخاوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز پس از این جلسه اعلام کرد: «اگر ناگزیر شویم وارد مرحله ترورها خواهیم شد.» رئیس ستاد ارتش اظهار کرد: «آماده تنش هوایی،‌ زمینی و دریایی هستیم.»
در ادامه این تحولات ارتش رژیم صهیونیستی از موج جدید حملات این رژیم به مواضع گروه‌های مقاومت در غزه خبر داد. با شهادت یک جوان فلسطینی مجروح، شمار شهدای حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به پنج تن افزایش یافت. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دو موضع جهاد اسلامی را در شمال «النصیرات» در مرکز نوار غزه هدف قرار دادند. در همین راستا، پایگاه خبری عربی ۲۱ نیز گزارش داد که جنگنده‌های اسراییل یک موضع مقاومت را در شمال نوار غزه هدف قرار دادند. همچنین ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد که تانک‌های این رژیم سه برج دیدبانی جهاد اسلامی در غزه را هدف قرار دادند. به دنبال حمله نیروهای رژیم صهیونیستی به منزل بهاء ابو العطا، فرمانده برجسته‌گردان‌های القدس، وی و همسرش به شهادت رسیده و چهار فرزند آن دو نیز زخمی شدند. نفتالی بنت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در پی تداوم شلیک موشک به شهرک‌های صهیونیست‌‌نشین از سوی گروه‌های مقاومت در واکنش به ترور ابو العطا، حالت فوق‌العاده 48ساعته در اراضی اشغالی اعلام کرد.