حمله تمام‏قد اصولگرایان به دولت

امین جمشیدزاده*- در جریان سفر رئیس‏جمهوری به ژاپن، اصولگرایان تمام‏قد علیه دولت شمشیر دو‏لبه خود را کشیده‏اند و همان مسئله‏‏ای است که هفته گذشته صادق زیبا‏‏کلام به‏درستی و با درایت نهیب و هشدار آن را داده بود و اما خیلی انگار چوب‏پنبه در گوش کرده‏اند و بی‏اعتنا و بی‏توجه از کنار این قضیه می‏گذرند و انگار نه انگار؛ مگر قرار نیست همه با هم برای اقتدار و سربلندی ایران و مام وطن با یکدلی، اتحاد و یکپارچگی از تحریم‏های ظالمانه، یکجانبه و افراطی دشمن دیرینه و قسم‏خورده خود عبور کنیم. زیبا‏‏کلام گفته بود اصولگرایان با تاکتیک تازه و کلید‏واژه شعارهای مرگ بر مسئولان بی‏کفایت که هفته گذشته در نماز‏جمعه طنین‏انداز کردند، اکنون در ادامه این پروژه که در شهرستان‏ها به وقوع پیوست‏، تمام‏قد علیه دولت حمله شد و تمام کاسه‏کوزه‏ها سر دولت شکسته شد. گویی که مسبب همه این مسائل، مشکلات و‌ چالش‏های پیش‏آمده دولت روحانی است. باید گفت که در این شرایط تخریب بیش از حد دولت و هجمه علیه رئیس دولت بی‏‏انصافی است و شایسته نیست که برای جبران مافات، دست به سیاست جبران ترمیم شکست‏‏های گذشته در انتخابات۹۲و۹۶ریاست جمهوری و اسفند۹۴مجلس شورای اسلامی و تخریب دولت حاضر بزنیم. صادق زیبا‏کلام درست پیش‏بینی کرده در اینکه دولت دوم آقای روحانی مقداری باعث نارضایتی عمومی شده، نتوانسته به بسیاری از مطالبات آن۲۴میلیون نفر که دو سال و نیم پیش با امید و آرزو به ایشان رای دادند عمل کند و در بحث بنزین به بدترین شکل ممکن عمل کرده است تردیدی نیست. اما این هجمه عظیم تخریب علیه رئیس‏جمهوری و دولت در منابر شهرستان‏ها به صلاح کشور نیست و بین مردم و مسئولان فاصله، افتراق و گسست خواهد انداخت.
اصولگرایان هم بایستی در رفتارهای غلط و ‌ناصواب خویش که چند هفته‏ای است پس از ماجرای گرانی بنزین که البته با تصمیم سران سه قوه اتخاذ شد تجدید‏نظر کنند و بیش از این چهره دولت را به بهانه گرانی حامل‏های انرژی و بهره‏برداری هرچه بیشتر پروژه انتخاباتی خویش تخریب و در مظان اتهام قرار ندهند که به صلاح جامعه و ‌مصلحت عمومی کشور نبوده و نخواهد بود. چرا که به گفته خلفای صالح‏شان‏: بهشت را به بها دهند نه بهانه. مخلص کلام اینکه یادگیری تغییر رفتاری است که به گفته شهیرترین روان‏شناسان دنیا نظیر فروید و یونگ در اثر تکرار مکرر و تجربه حاصل شده باشد.
*فعال سیاسی اصلاح‏طلب
سایر اخبار این روزنامه
«ابتکار» از وضعیت مردم در شب یلدا گزارش می‌دهد آلودگی و گرانی، مهمانان همیشگی یلدا محمدعلی وکیلی رقابت با کدام نسخه و کدام برنامه‏؟ ساخت آپارتمان‌های «کوچک‏اندازه» می‌تواند مشکلات بازار مسکن را کم کند؟ 25متری‌های مشکل‌گشا! پس از انتصاب فروغی به عنوان رئیس شورای تخصصی ورزش سازمان صداوسیما، برنامه‌های ورزشی چگونه خواهند بود؟ غربالگری یارانه‌بگیران بزرگ‌ترین چالش قانون هدفمندی یارانه‌ها است 9 سالگی در آستانه یلدا! حسان دیاب با رای اکثریت نمایندگان پارلمان لبنان مکلف به تشکیل دولت شد مسیر دشوار آقای نخست وزیر روزگذشته نخست‌وزیر ژاپن میزبان رئیس‌جمهوری ایران بود تلاش شرق برای آشتی ایران با غرب موسوی لاری: مرز ما سقف جمهوری اسلامی و قانون اساسی است دبیر ستاد انتخابات: نامه و پیامک صرفا برای داوطلبان رد صلاحیت شده ارسال شده است فریدون مجلسی: FATF ازدواج غیرقابل فسخ نیست رئیس قوه قضائیه در نشست با مسئولان کمیته امداد: برقراری عدالت موجب کاهش فقر می‌شود حمله تمام‏قد اصولگرایان به دولت