بودجه٩٩ در بن بست تهديد

آرمان ملی: رئیس دفتر رئیس جمهوری با انتقاد از تلاش‌های و فعالیت‌های اتاق فکر و تبلیغات گسترده رسانه ای آن علیه لوایح مرتبط با FATF گفت: در شرایطی که با تحریم‌های سخت و فشار حداکثری دشمنان مواجه هستیم، با پیامک‌های تهدیدآمیز به اعضای کمیسیون تلفیق مجلس می‌خواهند تا مانع از تصویب کلیات بودجه در این کمیسیون شوند. محمود واعظی روز یکشنبه در جلسه سرمایه‌گذاری و توسعه استان ایلام تلاش برای تخریب دولت به عنوان بخش بزرگی از نظام را موجب صدمه و آسیب به کلیت نظام برشمرد و تاکید کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری به انسجام، وحدت، همدلی و همکاری در مسیر توسعه کشور نیاز داریم و باید بدانیم با دشمنی مواجه‌ایم که برای او اصلاح‌طلب، اصول‌گرا، دولت، مجلس و دیگر ارکان نظام هیچ تفاوتی ندارد. واعظی اظهار داشت: نباید اجازه دهیم رفتار و اقدامات تخریبی علیه دولت، بستری برای افزایش فشار دشمنان به مردم باشد. اهم اظهارات رئیس جمهور را در ادامه می‌خوانید:
 خوشبختانه امروز همه با نیت‌های مثبت در مسیر توسعه کشور برنامه‌ریزی کرده و اقدام می‌کنند و جناحی هم بدون توجه به منافع ملی به دنبال تخریب دستاوردهای دولت است. امروز در شرایطی قرار داریم که گویا یک اتاق فکری تلاش می‌کند و اصرار دارد که به مردم بگوید که دولت هیچ کاری انجام نداده و نمی‌دهد. برجام براساس آنچه دیگر کشورها عنوان می‌کنند، اقدام بزرگی بود که توسط دولت به انجام رسید و عده‌ای زمانی این را فهمیدند که ترامپ به واسطه اینکه برجام را برخلاف منافع آمریکا می‌دانست، از آن خارج شد.
  تبلیغات منفی و تخریب دستاوردهای برجام از جمله حضور شرکت‌های بزرگ خارجی در ایران به کرّات مشاهده می‌شد. عده‌ای در یک اتاق فکر چنان علیه برجام کار کردند که گویا هیچ دستاوردی از طریق آن برای کشور حاصل نشده است. امروز هم همان اتاق فکر با تبلیغات گسترده‌ای که علیه این لوایح در رسانه‌های خاص خود دارند، باعث شده‌اند ایران در لیست سیاه قرار گیرد که این اقدام نوعی خودتحریمی است و در آینده به ضرر اقتصاد کشور و موجب مسدود شدن روابط بانکی با خارج می‌شود.
   در شرایطی که با تحریم‌های سخت و فشار حداکثری دشمنان مواجه هستیم، به جای اینکه همه دست به دست هم داده و بودجه خوبی را برای اداره کشور تنظیم کنیم تا به دشمنان نشان دهیم که با وجود تحریم‌ها در این عرصه نیز موفق هستیم، همان اتاق فکر با پیامک‌های تهدیدآمیز به اعضای کمیسیون تلفیق مجلس می‌خواهند تا مانع از تصویب کلیات بودجه در کمیسیون تلفیق شوند.


    در این شرایط و در ایامی که نزدیک به انتخابات هستیم آنچه اهمیت دارد، اصل نظام است و ما باید تلاش کنیم که انسجام نظام را حفظ کنیم. نباید برای اینکه جناح‌مان در انتخابات پیروز شود، اقدام به تخریب دولت کنیم، بدون اینکه توجه داشته باشیم چه آثاری را به دنبال خواهد داشت.