سردار عشق غرق دريای انسانی

آرمان ملي: اهواز و مشهد روزهاي به ياد ماندني را در تاريخ ثبت و ضبط کردند. پس از تشييع ميليوني سپهبد شهيد حاج‌قاسم سليماني سرباز پاکباخته وطن و نماد وحدت ملي و ديگر شهداي مقاومت مانند شهيد ابومهدي المهندس در کاظمين، بغداد، کربلاي معلي و نجف اشرف پيکر اين شهدا در اجتماع عظيم و ميليوني مردم اهواز تشييع شد و سپس به مشهد‌الرضا انتقال يافت تا در جمع ميليون‌ها مردم مشتاق سردار دل‌ها تشييع و در حريم امن رضوي طواف کند. پيکر شهداي مقاومت پس از مشهد به سمت تهران انتقال داده شد تا امروز صبح پس از اقامه نماز توسط مقام معظم رهبري در تهران تشييعي با شکوه ‌شود. تهراني‌ها تاريخ‌سازي خواهند کرد و جهان را به شگفتي وامي‌دارند.
تشييع پيکر شهدا در اهواز
پيکر پاک شهداي جبهه مقاومت سپهبد حاج‌قاسم سليماني فرمانده نيروي قدس سپاه پاسداران و ابومهدي المهندس جانشين رئيس حشدالشعبي عراق پس از تشييع باشکوه و ميليوني در کاظمين، کربلا و نجف به ايران آمد و در نخستين منزلگاه به شهر اهواز که براي ملت يادآور هشت سال دفاع مقدس است رسيد و مردم، مسئولان‌ لشکري، کشوري و استاني که در ‌فرودگاه اهواز حضور داشتند به استقبال پيکر شهدا رفتند. از آنجايي که طبق برنامه قرار بود پيکر شهدا صبح يکشنبه در اهواز تشييع و سپس راهي مشهد شود از ساعات ابتدايي صبح سيل خروشان جمعيت در ميدان مولوي اهواز جمع شدند تا با سردار دل‌ها وداعي عاشقانه داشته باشند. جمعيت در اهواز به حدي زياد بود که به گواه منابع محلي چنين اجتماعي در اين شهر ديده نشده بود، اما مردم از همه شهر‌هاي استان خوزستان آمدند تا براي آخرين بار با سردار هشت سال دفاع مقدس و محور مقاومت در برابر تکفيري‌ها خداحافظي کنند. در اين راستا هر چند قرار بود که تشييع پيکر شهدا از ساعت8صبح آغاز شود، اما به دليل اجتماع عظيم و ميليوني مردم و تراکم جمعيت مراسم با دو ساعت تاخير و در ساعت 10 صبح آغاز شد و جمعيت مشتاق پيکر شهدا را بر روي دست از ميدان مولوي به سمت خيابان سلمان فارسي تشييع کردند. مردم اهواز با شعارهاي مرگ بر آمريکا، مرگ بر اسرائيل، خوزستان يک کلام انتقام انتقام، خواستار برخورد شديد با عاملان ترور شهيد سليماني شدند. سپس پيکر سرداران اسلام با شعارهاي مي‌کشم آن که برادرم کُشت، سردار سرفراز خوش آمدي به اهواز، اين گل پرپر ز کجا آمده؟ از سفر کرب‌وبلا آمده، سردار باصلابت شهادتت مبارک تشييع‌کنندگان، وارد مصلاي اهواز شد و ‌پس از تشييع و وداع جانسوز ميليوني مردم انقلابي خوزستان، پيکرهاي مطهر حاج‌قاسم سليماني و برادر مجاهد ابومهدي المهندس، به فرودگاه اهواز انتقال يافت و راهي طواف حرم حضرت ثامن الحجج علي‌بن موسي الرضا(ع) شد.
تشييع تاريخي در مشهد


پس از تشييع با شکوه پيکر شهيد سپهبد قاسم سليماني و ابومهدي المهندس در اهواز پيکرهاي مطهر به سمت مشهد مقدس انتقال يافت و گرچه قرار بود که تشييع پيکر شهدا از ساعت 12ظهر در مشهد آغاز شود، اما مراسم تشييع در مشهد به ساعت14 انتقال يافت تا مردمي که از ساعات ابتدايي صبح منتظر ميزباني از سردار خود بودند اين حضور را از فرودگاه شهيد هاشمي‌نژاد مشهد آغاز کنند. هرچند سيل جمعيت ميليوني مردم که به واقع قابل شمارش نبودند و حضوري تاريخي از خود به ثبت رساندند براي استقبال از پيکر شهدا در خيابان 15خرداد مشهد به انتظار ايستاده بودند. پس از آنکه پيکر شهداي مقاومت به خيابان 15خرداد رسيد و جمعيت با شعار مرگ بر آمريکا خواستار گرفتن انتقام خون شهيد سليماني از آمريکاي جنايتکار شدند. حکايت مردم مشهد در پذيرايي از سردار دل‌ها نه شنيدني بلکه ديدني بود که مردم بدين حد براي تشييع پيکر سرداران جان برکف خود شور و اشتياق دارند. مردم شهيدپرور مشهد با شعارهاي خون سليماني حيات بخشيد ما را از فتنه‌ها نجات بخشيد، فاتحه‌اي براي خود بخوانيد منتظر پاسخ ما بمانيد، سلام عزيز پرپرم، سلام مدافع حرم، علمدار خوش آمدي به مشهد و...، پيکر پاک اين شهدا را تا حرم مطهر رضوي بدرقه کردند. سرانجام پيکر شهدا روي دست مردم، زائران و مجاوران حرم حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) وارد حرم نوراني امام هشتم شد و پس از طواف در حريم رضوي به فرودگاه مشهد منتقل شد تا به تهران بيايد و پس از اقامه نماز توسط مقام معظم رهبري در تهران تشييع شود.
تهران منتظر تشييع شهدا
پس از آنکه سخنگوي دولت اعلام کرد: هيات دولت جمهوري اسلامي ايران ضمن دعوت از اقشار مختلف مردم براي مشارکت در مراسم تشييع و تجليل از سردار قهرمان ايران و اسلام، سپهبد شهيد قاسم سليماني دوشنبه 16 دي‌ماه را در استان تهران و سه‌شنبه 17 دي‌ماه را در استان کرمان تعطيل اعلام کرد، استاندار تهران با اشاره به تمهيدات لازم براي برگزاري باشکوه مراسم تشييع پيکر مطهر سردار مقاومت حاج‌قاسم سليماني اظهارداشت: با توجه به استقبال گسترده مردم سراسر کشور براي حضور در مراسم تشييع پيکر مطهر سردار مقاومت تمهيدات لازم براي برگزاري اين مراسم باشکوه اتخاذ شده است. عصر ايران نوشت؛ انوشروان محسني بندپي با اشاره به لحاظ کردن برخي محدوديت‌هاي ترافيکي جهت برگزاري مطلوب اين مراسم تاکيدکرد: با توجه به تصميم هيات دولت مبني بر تعطيلي پايتخت زمينه براي حضور پرشور مردم در اين مراسم فراهم شده از اين رو از مردم ولايتمدار استان دعوت مي‌شود تا با حضور در اين مراسم استمرار راه شهيداني همچون سردار سليماني را نشان دهند.