جدال توئیتری ظریف و ترامپ تصمیم‌هایت را بر مبنای واقعیت پایه‌گذاری کن

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در توئیتی نوشت: بهتر است به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا توصیه شود اظهارات و تصمیم‌گیری‌هایش در حوزه سیاست خارجی را بر مبنای واقعیت‌ها پایه‌گذاری کند نه بر اساس سرخط‌های خبری فاکس نیوز یا مترجمان فارسی‌اش.
وزیر خارجه ایران افزود: او برای آنکه بهتر آگاه شود می‌تواند تمام مصاحبه‌ام را به زبان انگلیسی بخواند. ظریف در این قسمت لینک مربوط به مصاحبه اخیرش با مجله آلمان اشپیگل را که در نسخه انگلیسی آن منتشر شد، قرار داد.
به گزارش ایرنا، وی سپس با ضمیمه کردن عکسی از بخشی از مصاحبه‌اش نوشت: آیا این مصاحبه طولانی است؟ پس فقط این را بخواند.
ظریف در این بخش از مصاحبه که عکس آن را ضمیمه کرد در پاسخ به پرسشی درباره احتمال مذاکراه با آمریکا گفت: نه، من هرگز احتمال این را که افراد رویکردشان را تغییر داده و واقعیت‌ها را بپذیرند رد نمی‌کنم. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید است. چیزی که مهم است رفتار آنهاست. دولت ترامپ می‌تواند گذاشته‌اش را اصلاح کرده، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره بازگردد.


ظریف ادامه داد: ما هنوز سر میز مذاکره هستیم. آنها بودند که میز مذاکره را ترک کردند. آمریکا زیان زیادی به مردم ایران زده است. روزی فرا خواهد رسید که آنها باید این زیان را جبران کنند. ما صبر زیادی داریم.
گفتنی است، ترامپ بامداد یکشنبه در حساب توئیتری خود به زبان فارسی نوشت: وزیر امور خارجه ایران می‌گوید ایران خواستار مذاکره با ایالات متحده است اما می‌خواهد که تحریم‌ها برداشته شود. نه، مرسی!
سایر اخبار این روزنامه
جدال توئیتری ظریف و ترامپ تصمیم‌هایت را بر مبنای واقعیت پایه‌گذاری کن ژوبین صفاری بنشانیم «انصاف» مسئولیت زهرایی در جامعه اسلامی «ابتکار» تبعات اقصادی ویروس جدید چین را بر اقتصاد ایران بررسی کرد اقتصاد زیر تیغ کرونا؟ «ابتکار» دلایل و پیامدهای توافق نهایی بریگزیت را بررسی می‌کند فصل جدید مناسبات لندن با اتحادیه اروپا با واگذاری اراضی در محدوده طولانی‌ترین غار نمکی جهان به مرکز پرورش میگو قشم از یونسکو اخراج می‌شود! مدیرکل هنرهای نمایشی درحاشیه نشست خبری سی و هشتمین دوره جشنواره تئاتر فجر در پاسخ به «ابتکار»: تورم فعلی در طول 100 سال اخیر در اقتصاد ایران بی‌سابقه است عصر سیاه تورمی سپاه پاسداران علیه سخنان حسن عباسی: برداشت شخصی و خلاف واقع بود مدعیان خالی از معنی پاسخ روحانی به اقدام رئیس قوه قضائیه در صدور بخشنامه در حوزه فضای مجازی این امور مرتبط به شورای عالی فضای مجازی است سخنگوی ستاد انتخابات کشور: نظارت مستمری بر تبلیغات زودرس انتخاباتی وجود دارد معاون وزیر کشور: مسیٔولان برای افزایش رضایتمندی و رفاه مردم تلاش کنند نقد منتقدان نظام مسئولیت زهرایی در جامعه اسلامی