شوراي شهر تهران باز است

آرمان ملي: نشست شوراياران منطقه 13 با حضور رئيس و دو عضو شوراي شهر يعني محسن هاشمي، احمد مسجدجامعي و آرش ميلاني در سه‌شنبه هفته گذشته برگزار شد. در آن جلسه شهردار منطقه 13 با ماسک حضور داشت و از سخنراني به دليل بيماري خودداري کرد. ديروز خبر رسيد که مجتبي رحمان‌زاده شهردار منطقه 13 در بيمارستان بستري شده است. خبر منتشر شده چنين است: «مجبتي رحمان‌زاده، شهردار منطقه 13 در حال حاضر در بيمارستان به دليل مشکوک بودن به ويروس کرونا بستري است و گفته مي‌شود از 4 تست گرفته شده از او، 3 تست مثبت اعلام شده است. در همين رابطه سخنگوي شوراي شهر در توئيتر مطلبي منتشر کرد. علي اعطا در پاسخ به همين موضوع نوشت: «در روزهاي اخير، شهردار منطقه 13 که مشکوک به ابتلا به ويروس کرونا‌ست با تعدادي از اعضا و مديران شورا جلسه داشته است»، اما کيانوش جعفري، مدير روابط عمومي شهرداري منطقه 13 درباره خبر منتشر شده در فضاي مجازي در مورد ابتلاي مجتبي رحمان‌زاده شهردار اين منطقه به کرونا اظهارداشت: آقاي رحمان‌زاده از دو هفته پيش گرفتار سرماخوردگي شديد بوده و به علت ناراحتي ريوي در بيمارستان بستري شده است. وي افزود: در حال حاضر حال عمومي وي خوب است و مشکل خاصي ندارد. جعفري خاطرنشان کرد: اينکه گفته مي‌شود شهردار منطقه مبتلا به کرونا است، صحت ندارد.
ملاقات با شهردار منطقه 13
رئيس شوراي شهر تهران درباره ملاقاتش با شهردار منطقه 13 (که در حال حاضر در بيمارستان به دليل مشکوک بودن به ويروس کرونا بستري است) اظهارداشت: سه‌شنبه هفته گذشته جلسه شوراياران در منطقه 13 تشکيل شد و علاوه بر من مسجدجامعي، ميلاني از اعضاي شوراي شهر و برخي از همکاران روابط عمومي در اين جلسه حضور يافتند. نکته ديگر اين است که روز بعد از اين ملاقات بنده با خانم نژادبهرام و آقاي فراهاني و نظري جلسه داشتم. وي افزود: رحمان‌زاده شهردار منطقه 13 در جلسه ماسک بر صورت داشت و به من گفت آنفلوآنزا دارم و به دليل اينکه در روز 22 بهمن گشت زده‌ام دچار بيماري شده‌ام. رئيس شوراي شهر تهران ادامه داد: امروز از خانم خداکرمي که پزشک شورا هستند و عضو کميته سلامت و محيط زيست بوده در مورد وضعيت جسماني آقاي رحماني سوال کردم که ايشان به من گفتند از چهار تست کرونا مجتبي رحمان‌زاده شهردار منطقه 13 سه مورد آن مثبت بوده است. وي بيان داشت: پس از اطلاع از اين موضوع به هيات رئيسه اعلام کردم که جلسه‌اي تشکيل دهند و در مورد برگزاري جلسات آتي شورا تصميم بگيرند. از آنجايي که هفته پيش من در کنار شهردار منطقه 13 بودم تصميم گرفتم از منزل بيرون نيايم. در حال حاضر علائمي از ابتلا به سرماخوردگي يا آنفلوآنزا ندارم. ‌امروز به ابراهيم اميني نايب رئيس شورا اعلام کردم که براي فردا اگر صحن تشکيل شد من حضور نمي‌يابم.
شورا تعطيل نيست


عضو کميته سلامت و محيط‌زيست شوراي شهران اعلام کرد: شوراي شهر فعلا به دليل موضوع کرونا به مدت يک هفته تعطيل شد. ناهيد خداکرمي اعلام کرد: شوراي شهر فعلا به دليل موضوع کرونا به مدت يک هفته تعطيل شد. اما ساعتي بعد سخنگوي شوراي شهر از احتمال به حد نصاب نرسيدن جلسه فرداي شوراي شهر خبر داد. علي اعطا در توئيتر نوشت: «در جلسه هيات رئيسه که با حضور تعدادي از همکاران تشکيل شد، تصميمي مبني بر تعطيلي شورا گرفته نشد و مقرر شد جلسات برقرار باشد. آنچه محل ترديد است، احتمال به حد نصاب نرسيدن جلسه با توجه به تعداد غايبين احتمالي است؛ يعني همکاراني که با ناقلين بيماري جلسه داشته‌اند. در حال بررسي هستيم.»