باز هم چالش دلواپسان سعدآباد

آرمان ملي: برخي سايت‌هاي دلواپس و مخالف دولت روز گذشته چنين نوشتند که «جلسه هيات دولت يکشنبه در کاخ سعدآباد برگزار شد. براي سومين بار متوالي است که اين جلسه در سعدآباد برگزار مي‌شود. پيشتر محل دائمي تشکيل جلسات دولت در پاستور بود. امروز سومين جلسه پياپي دولت است که در کاخ سعدآباد برگزار مي‌شود. تاکنون هيچ مقام دولتي به‌طور رسمي توضيح نداده که چرا محل تشکيل جلسات دولت از پاستور به کاخ سعدآباد در شمال تهران منتقل شده است.»
توضيح واعظي درباره محل جلسات
رئيس دفتر رئيس جمهوري با انتقاد از انتشار برخي مطالب خلاف واقع در برخي رسانه‌ها در خصوص محل برگزاري نشست‌هاي حسن روحاني، اين مطالب را موجب تشويش اذهان عمومي کشور و سوءاستفاده رسانه‌هاي بيگانه عنوان کرد و خواستار رعايت اخلاق و انصاف از سوي اين رسانه‌ها شد. محمود واعظي گفت: دستورالعمل و پروتکل‌هاي بهداشتي وزارت بهداشت و ستاد ملي مديريت کرونا براي همگان الزامي است؛ دولت و رياست جمهوري بر اساس اين دستورالعمل‌ها ملاقات‌ها و جلسات را با شرايط جديد تشکيل مي‌دهد. جلسات دولت و برخي از شوراها لازم است در فضايي تشکيل شود که ملاحظات بهداشتي کاملا رعايت شود و به همين جهت جلسات دولت و شوراها در مجموعه حافظيه که در سال 76 احداث شده است، تشکيل مي‌شود. وي در بيان دليل برگزاري جلسات در ساختمان حافظيه، خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه در مجموعه پاستور سالن مناسبي براي برگزاري جلسات با پروتکل‌هاي خاص تعيين شده از سوي وزارت بهداشت وجود ندارد؛ ساختمان حافظيه داراي سالن جلسات مناسبي است که مي‌توانيم با حفظ پروتکل‌هاي تعيين شده از جمله حفظ فاصله ميان افراد، جلسات را در اين مکان برگزار کنيم. رئيس دفتر رئيس‌جمهوري اظهار کرد: کاخ‌هاي سعدآباد در مجموعه‌اي ديگر و در مجاورت ساختمان حافظيه است که رئيس جمهور تنها در يکي از آنها از روساي جمهور و مهمانان خارجي استقبال رسمي مي‌کند.
کاخ سعدآباد براي استقبال از روساي جمهور


اين شايعات دلواپسان بارها تکرار شده است مانند بهمن سال جاري که شايعه شد جلسه انتخاباتي روحاني با اصلاح‌طلبان منتشر شد؛ بنا به ادعاي منتشرکنندگان اين خبر؛ اين جلسه با هدف هماهنگي نحوه حضور در انتخابات مجلس شوراي اسلامي قرار بود که صبح پنجشنبه در مجموعه سعدآباد برگزار شود. معاون دفتر رئيس جمهوري اعلام کرد بجز استقبال از رؤساي جمهور کشورهاي ميهمان در مجموعه سعدآباد مابقي اخبار حضور روحاني در اين کاخ فيک نيوز است عليرضا معزي در صفحه توئيتر خود با اشاره به شايعه‌سازي‌ها درباره ديدارهاي رئيس جمهوري نوشت: بجز استقبال از رؤساي جمهور کشورهاي مهمان که هميشه در ساختمان جمهوري مجموعه سعدآباد و با حضور خبرنگاران انجام مي‌شود و تصاويرش را همه ديده‌اند، مابقي اخبار حضور روحاني در کاخ سعدآباد فيک‌نيوز است. معزي همچنين کرد: تنور انتخابات را از جاي ديگر و به طريق ديگر بايد گرم کرد؛ از توسل به شايعه و فيک‌نيوز، آبي گرم نخواهد شد. رئيس جمهور هيچ‌زماني، جلسه انتخاباتي نداشته و نخواهد داشت. گرچه روحاني وظيفه خود مي‌داند که همه ارکان را براي انتخاباتي رقابتي و پرشور متقاعد سازد.