ادامه تكذيب حضور قهرمانان در ستاد روحاني

نویسنده: سعید احمدیان حاشيه‌هاي سفر هفته گذشته حسن روحاني به کرمانشاه، جنبه ورزشي هم پيدا کرده و اين‌بار نام مريم هاشمي يکي از قهرمانان و مدال‌آوران برجسته کشورمان در ميادين جهاني را سر زبان‌ها انداخته است، حضور هاشمي، قهرمان دو دوره ووشوي جهان که مدال‌هاي طلاي جهاني‌اش را به رهبر معظم انقلاب تقديم کرده، در جريان برنامه‌هاي روحاني در کرمانشاه، حاشيه‌هاي زيادي را به همراه داشته است و برخي اين حضور را به حمايت وي از رئيس‌جمهور تعبير کرده‌اند و نام قهرمان ووشوي جهان را نيز در بين ورزشکاران حامي حسن روحاني قرار داده‌اند.   در سفر رئيس‌جمهور به استان کرمانشاه که براي افتتاح خودروسازي، صحنه و ديدار مردمي برنامه‌ريزي شده بود که در نهايت به ابزاري براي تبليغات انتخاباتي تبديل شد، بسياري از ادارات دولتي همچون اداره کل ورزش و جوانان افرادي را براي ديدار با رئيس‌جمهور راهي کرده بودند که اين اداره کل، از قهرمانان ورزشي استان کرمانشاه استفاده کرد. حضور مريم هاشمي، قهرمان ووشوي جهان در کنار ساير قهرمانان ورزش کرمانشاه که براي استقبال از رئيس‌جمهور براساس رسم مهمان‌نوازي حضور داشتند، حاشيه‌هايي را به همراه داشت که اين قهرمان مردمي با انتشار يک فايل ويدئويي از اين حاشيه‌ها اعلام برائت کرد.   پس از شائبه‌هايي که با توجه به حضور مريم هاشمي در مراسم استقبال از رئيس‌جمهور پيش آمده، قهرمان ووشوي زنان جهان هرگونه حمايت از روحاني را با انتشار ويدئويي تکذيب کرد. او در اين ويدئو که در پايگاه خبري مرصادنيوز آن را منتشر کرده است، گفت: «من در سفري که رئيس‌جمهور به استان کرمانشاه داشت به استقبال وي رفتم و هدف من و ساير ورزشکاران تنها به جا آوردن رسم مهمان‌نوازي بود؛ در حالي که سفر رئيس‌جمهور به استان به ظاهر با هدف افتتاح پروژه انجام شد.» قهرمان ووشوي جهان افزود: «انداختن شال بنفش به گردن قهرمانان در مراسم ديدار با رئيس‌جمهور نشان از حمايت از هيچ حزبي نبوده و هدف تنها يکدست و يکرنگ بودن ورزشکاران بود که بين جمعيت حاضر مشخص باشند.» هاشمي عنوان کرد: «خط و مسير من در راستاي اهداف و فرمايشات مقام معظم رهبري است و اثبات اين صحبت اين است که تمام مدال‌هاي جهاني خود را تاکنون به مقام معظم رهبري تقديم کرده‌ام و هر کسي حق رأي دارد و رأي من به کسي است که همسو با نظرات مقام معظم رهبري و در راستاي حفظ ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب باشد.»
    ***
قهرمان ووشوي زنان جهان تنها کسي نيست كه به سوءاستفاده از نامش در تبليغات رياست جمهوري و حمايت از يک نامزد خاص واکنش نشان داده است. جمعه گذشته بود که دو ستاره پرسپوليس هم، حمايت‌شان از حسن روحاني را تکذيب کردند. شائبه حمايت محسن مسلمان و مهدي طارمي پس از آن به وجود آمد که دو بازيکن مطرح پرسپوليس در ويدئويي مردم را به شرکت در انتخابات 29 ارديبهشت تشويق کردند. در اين ويدئو که توسط ستاد ورزشکاران حسن روحاني تهيه شده، محسن مسلمان در صحبت‌هايي کوتاه مي‌گويد: «اميدوارم روز 29 ارديبهشت همه پاي صندوق بيايند و در آينده کشور سهيم باشيد، در اينجا جا دارد از همه اقشار کشور به خصوص ورزشکاران عزيز درخواست کنم در انتخابات شرکت کنيد و روز 29 ارديبهشت همه شما را پاي صندوق رأي مي‌بينم. دوباره ايران»، طارمي هم در ويدئويي جداگانه مردم را به شرکت در انتخابات تشويق مي‌کند: «من از شما درخواست مي‌کنم که روز 29 ارديبهشت پاي صندوق‌هاي رأي بياييد، دوباره ايران.»  هرچند ستاره‌هاي پرسپوليس در اين ويدئوها نامي از حسن روحاني نمي‌برند، اما استفاده از شعار «دوباره ايران» حسن روحاني سبب شده تا اين ويدئوها در شبکه‌هاي اجتماعي با عنوان حمايت طارمي و مسلمان از روحاني تعبير شود. پس از انتشار اين ويدئوها توسط ستاد تبليغاتي حسن روحاني در شبکه‌هاي اجتماعي، دو بازيکن مطرح پرسپوليس با انتشار پيامي در شبکه‌هاي اجتماعي، هرگونه حمايت از نامزد خاصي را در انتخابات 29 ارديبهشت رد مي‌کنند و با تقبيح بداخلاقي‌هايي که صورت گرفته، عنوان مي‌کنند، تنها براي لبيک به پيام مقام معظم رهبري پاي صندوق‌هاي رأي حاضر مي‌شوند و از هيچ کانديدايي در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري حمايت نمي‌کنند.  در همين راستا مسلمان و طارمي با انتشار پست‌هاي مشترکي در اينستاگرام نوشتند: «سلام خدمت همه مردم عزيز، ضمن احترام به همه کانديداهاي عزيز، بنده از هيچ کانديدايي در انتخابات رياست جمهوري حمايت نکرده و نخواهم کرد و فقط به سرافرازي وطنم فکر مي‌کنم و اين ميسر نيست جز به حضور و مشارکت همه مردم کشور عزيزم. از همه گروه‌ها هم درخواست دارم دست از بداخلاقي سياسي برداشته و جهت لبيک به سخنان رهبر عزيز، وعده ما ۲۹‌ارديبهشت‌ماه پاي صندوق‌هاي رأي.»
سایر اخبار این روزنامه
كماندوهاي امريكايي به صورت مخفيانه تروريست‌هاي سوري را آموزش مي‌دهند سرويس‌هاي امنيتي آلمان پناهجويان را مورد بازجويي قرار مي‌دهند طرح احتمالي تحريم ميشل عون ۱۵۶ ناشر از حضور در نمايشگاه كتاب آينده محروم شدند سالم‌سازي مدارس فوتبال با پلمب؟ ترامپ گرفتار طوفان خودساخته سهم تقريباً هيچ زنان از دولت يازدهم زنده باد اخلاق عيادت رهبر انقلاب از آيت الله شاهرودي، پروفسور تربيت و دو مادر شهيد و جانباز روحاني به مناظره دوطرفه دعوت شد لوله به جاي ارائه برنامه! رئيسي: سينه‌ام پر از اسرار است اخلاق اجازه نمي‌دهد مثل ديگران باشم ادامه تكذيب حضور قهرمانان در ستاد روحاني تأكيد جامعه مدرسين بر اصلح بودن حجت‌الاسلام رئيسي هلال احمر يا ستاد بنفش؟! سنا از «واكنش وحشتناك» ايران بترسد دولت يازدهم پرخرج‌ترين دولت ايران معرفي شد شارژ 300ميليارد دلاري زرادخانه سعودي سهام عدالت 10ميليون توماني مگه داريم؟ مگه ميشه‌؟ سپاه در انتخابات دخالت نمي‌كند