پاسخ یک ساعته رهبر انقلاب به گزارش های وزارت بهداشت

گروه اجتماعی- پایگاه اطلاع رسانی دفتررهبر انقلاب در گفت وگویی مشروح با دکترسعیدنمکی وزیر بهداشت ابعاد آغاز، دوران کنونی و آینده کرونا را بررسی کرده است. وی در بخشی از این گفت وگو نیز به حمایت های ویژه رهبر انقلاب از وزارت بهداشت و ستادملی مقابله با کرونا در جریان مقابله با کرونا اشاره کرده است.مواردی همچون تاکید ایشان بر مصوبات ستاد، موافقت ایشان با شهیدخدمت شدن کادر درمانی کرونا و تاکید ایشان به نیروهای مسلح برای همراهی با ستاد از جمله مواردی است که وزیر از آن یاد کرده است. در ادامه بخشی دیگر ازاین گفت وگو را با هم مرور می کنیم:
... من حدود پنج گزارش خدمت رهبر معظم انقلاب تقدیم کردم که ایشان همه‌ این پنج گزارش را بلافاصله مطالعه کردند و همان موقع هم جواب دادند. جواب‌های بسیار دلگرم کننده‌ای که باعث قوت قلب همکاران ما در سراسر کشور شد.
اولاً جالب‌ترین قسمتش به غیر از آن محبت و بزرگ‌منشی ایشان که من به‌عنوان وزیر خیلی خوشحال شدم این بود که رهبر مملکت بلافاصله گزارش وزیر را در این عرصه به‌عنوان فرمانده عملیات می‌خوانند. این خیلی مهم است که من گزارشی را که به رهبر انقلاب می‌نویسم بلافاصله ایشان قرائت کنند یا این که بعدها سر حوصله آن را جواب بدهند. این برای من خیلی  جالب بود، چون من روزها و شب‌های سختی را گذراندم. ما جایی نمی‌رفتیم و ۲۴ ساعت نشسته بودیم تا این موج سنگین را مدیریت کنیم. با آن خستگی و با آن فشار وقتی من گزارش مکتوبی را تقدیم ایشان می‌کردم، ایشان بلافاصله می‌خواندند و بعد از یک ساعت به بنده پاسخ می‌دادند. این بزرگ‌ترین نکته‌ دلگرم‌کننده‌ بود. ثانیاً ایشان به‌شدت حرفه‌ای گزارش را پاسخ می‌دادند. یعنی وقتی حرف از بسیج و حرف از مشکلات دیگر می‌زدیم ایشان کاملاً فنی و با اصول بسیار منطبق بر پروتکل‌های مد نظر پاسخ می‌دادند. ثالثاً حمایت‌های ایشان از سربازان خودشان به‌عنوان مدافعان سلامت است و از همه مهم تر این که ایشان وقتی احساس کردند که بنده شاید در این عرصه احساس تنهایی کنم، آن دستور ناب را به نیروهای مسلح دادند تا پشتیبان این قضیه قرار بگیرند و با تشکیل قرارگاه کنار ما قرار گرفتند و این تنهایی را از درون ما زدودند.
 این‌ها نشان از واکنش‌های بسیار به‌موقع و دستورات بسیار حکیمانه‌ای بود که ایشان دادند که علاوه بر دلگرمی و پشتوانه‌ عاطفی که برای ما ایجاد کرد یک پشتوانه‌ سنگین و وزین اجرایی هم با این فرمایش‌ها کنار ما قرار گرفت.