امامی پای میز محاکمه، آب سرد حریرچی و جنگ قدرت سرخ‌ها!


 
 
محمد‌امامی‌به‌زودی‌محاکمه‌می‌شود


سخنگوی قوه قضاییه از آغاز قریب‌الوقوع جلسات دادگاه سیدمحمد امامی از سرمایه‌گذاران سینمای ایران خبر داد.
به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه دیروز در نشست خبری، از صدور کیفرخواست برای محمد امامی سرمایه‌گذار سریال «شهرزاد» خبر داد. وی اعلام کرد: «کیفرخواست محمد امامی صادر شده و این فرد به زودی محاکمه می‌شود و پرونده‌ 20 نفر دیگر هم به دادگاه کیفری 2 ارسال شده است.»
سیدمحمد امامی که از سال 92 با مجموعه نمایش خانگی «شاهگوش» به سرمایه‌گذاری در عرصه هنرهای نمایشی وارد شد، در سال‌های اخیر در آثار مهمی چون سریال‌های «شهرزاد» و «سال‌های دور از خانه» ویژه نمایش خانگی، فیلم‌های سینمایی «مصادره»، «خوب، بد، جلف» و «خوک» و تئاتر «الیورتوئیست» سرمایه‌گذاری کرده است.
با توجه به فعالیت‌های گسترده امامی در سینما و نمایش خانگی، به نظر می‌رسد جلسات دادگاه این شخص با حواشی بسیاری برای برخی از اهالی سرشناس سینمای ایران همراه باشد. در دادگاه‌های سیدمحمدهادی رضوی و احسان دلاویز دو متهم پرونده بانک سرمایه که مدتی پیش به حبس محکوم شدند، چندین بار اسامی پروژه‌های نمایش خانگی مطرح شد.
 
 
 با اشاره به دمای 38 درجه ای بندرعباس
حریرچی: گرما تأثیری  برکرونا ندارد

معاون وزیر بهداشت با بیان این که گرما تأثیری بر «کرونا» ندارد،افزود: در بندرعباس این روزها دمای بالای 38 درجه را داریم ، اما شاهد رخ دادن پیک ابتلا در آن هستیم. بنابرخبر فارس، حریرچی در حاشیه بازدید از بازار ماهی‌فروشان این شهر که به عنوان یکی از کانون‌های پرخطر در شیوع کرونا شناخته شده، اظهار کرد: یکی از کانون‌های اصلی شیوع بیماری کرونا در بندرعباس، بازار ماهی‌فروشان این شهر بود که حدود 107 بیمار با اقدام به موقع و سریع دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شناسایی شدند و خوشبختانه هر 107 نفر شامل خانواده‌ها و کارکنان این بازار در قرنطینه قرار گرفتند. معاون وزیر بهداشت با اشاره به روند رو به رشد ابتلا در بندرعباس ضمن رد تأثیر گرما بر این بیماری، گفت: در بندرعباس این روزها دمای بالای 38 درجه را داریم اما شاهد رخ دادن پیک ابتلا در آن هستیم البته برخی ویروس‌ها نظیر ویروس آنفلوآنزا در فصل سرما شیوع بیشتری دارند.
 
 
جنــگ قــدرت در اردوگـاه سـرخ‌‌‌‌هـــا
رد پای برانکو در قرارداد ترکمانچـای‌گونه؟!
 روز‌ گذشته شاهد علنی شدن جنگ قدرت در باشگاه پرسپولیس بودیم‌ که‌ نتیجه اولیه آن برکناری ابوالفضل امان‌ا... مشاور رسانه‌ای باشگاه بود‌‌. فردی که با انتشار یک پست در اینستاگرام و البته توئیتر پرده از اختلاف عمیق و شدید بین اعضای ‌‌هیئت‌مدیره و تصمیم عجیب رسول‌پناه سرپرست باشگاه برداشت‌‌. امان‌ا... که رابطه نزدیکی با مهرداد هاشمی عضو ‌‌هیئت‌مدیره دارد، با اشاره به جلسه دوشنبه شب مسئولان باشگاه پرسپولیس با سلطانی‌فر وزیر ورزش‌و جوانان با موضوع تعیین تکلیف اسپانسری و کارگزار باشگاه آن‌هم در غیاب مهرداد هاشمی‌ نوشت: «آقای سلطانی‌فر! بیش از 2 روز است که یک قرارداد عالی روی میز پرسپولیس است‌‌. تضمین شده که با آن می‌توان بدهی برانکو را سریعا پرداخت کرد اما آقای رسول‌پناه اصرار دارد قرارداد ترکمانچای آتیه و به ضرر پرسپولیس را دوباره احیا کند‌‌. تا دیر نشده جلوی این کار او را بگیرید‌‌.‌» پاسخ این افشاگری هم برکناری بود‌‌. زمان زیادی طول نکشید که سرپرست پرسپولیس هم جواب این اقدام‌ را داد و اعلام کرد امان‌ا... دیگر سمتی در باشگاه ندارد و وی را متهم به تفرقه‌افکنی کرد و تاکید داشت حق پیگیری قانونی به‌خاطر نشر اکاذیب برای باشگاه محفوظ است‌‌.
 
اما داستان چه بود که این‌گونه رسول‌پناه برآشفته شد و دست به برکناری مشاور رسانه‌ای زد که از قضا رابطه خوبی هم با هاشمی دارد؟ همه‌‌چیز از قرارداد جنجالی با یک کارگزار شروع شد؛ جایی‌ که محمدحسن انصاری‌فرد در شرایط بحرانی باشگاه، ظاهرا بدون تحقیق و‌ بررسی همه جوانب، قراردادی را با یک شرکت امضا می‌کند و در‌نهایت هم‌زمان با اختلافاتش با ‌‌هیئت‌مدیره، با این شرکت هم دچار مشکل می‌شود‌‌. شرکت آتیه‌داده‌پرداز مدعی است تاکنون 25 میلیارد تومان به پرسپولیس پول تزریق کرده که البته 15‌میلیارد آن به صورت قرض‌الحسنه بوده و باشگاه باید آن را پس دهد‌‌. از سویی، مهرداد هاشمی عضو ‌‌هیئت‌مدیره سرخ‌پوشان به صوت علنی مطرح کرد که برخلاف تعهداتی که این شرکت داده، در 6 ماه فعالیت، فقط 2 میلیارد و‌700 هزار تومان به باشگاه سود رسانده‌اند‌‌. چندی بعد، اختلاف بین پرسپولیس و کارگزار فراتر رفت و در نهایت باشگاه اعلام کرد قرارداد فسخ شده است‌‌. جالب است که مهدی رسول‌پناه در جمع خبرنگاران و همچنین در سایت رسمی پرسپولیس در مورد این فسخ قرارداد، توضیحاتی داد‌‌. وی تاکید کرد که این قرارداد به نفع باشگاه نبوده و حتی از آن به عنوان قرارداد ترکمانچای‌گونه یاد شد‌‌. بعد از فسخ قرارداد خبرهایی آمد که مهرداد هاشمی در حال مذاکره با ‌ریحان‌فیلم‌ است تا این شرکت بار دیگر به عنوان حامی مالی با باشگاه قرارداد امضا کند‌‌. عضو ‌‌هیئت‌مدیره سرخ‌پوشان درحالی در تلاش هست که این شرکت بابت بلیت‌فروشی در 2 سال گذشته به خاطر 7 میلیارد تومان پولی که هزینه کرده، از این باشگاه شکایت کرده است‌‌. از سویی، برخی منابع خبر از بدهی 35 میلیاردی به پرسپولیس داده‌اند که صحت آن هنوز تایید نشده است‌‌. درحالی که به نظر می‌رسید مهرداد هاشمی یکه‌تاز ماجرای این باشگاه است، ناگهان مهدی رسول‌پناه نظرش نسبت به این کارگزار عوض شد‌‌. وی در جلساتی که با 2 عضو دیگر ‌‌هیئت‌مدیره داشته، بر حفظ قرارداد با شرکت آتیه‌داده‌پرداز تاکید کرده که گویا مدعی شده تا پایان خرداد‌30 میلیارد تومان به این باشگاه تزریق می‌کند! به نظر می‌رسد پایان مهلت پرداخت طلب برانکو و احتمال کسر امتیاز و محرومیت از انتقالات از یک‌سو و فرار از شکایت شرکت آتیه و دادن غرامت از سوی دیگر و البته مبلغ قابل‌توجه پیشنهادی این شرکت برای پرداخت به سرخ‌ها تا پایان خرداد، باعث شده رسول‌پناه بدون در نظر گرفتن نظر دیگر اعضای ‌‌هیئت‌مدیره و اختلاف حساب‌‌‌هایی که با شرکت آتیه وجود داشته، تصمیم به ادامه همکاری بگیرد‌‌.