ارتباط حوادث آبان با سازمان ورزش شهرداری؟

آرمان ملي: ‌سازمان ورزش يکي از نهادهاي وابسته به شهرداري تهران است که مهم‌ترين وظيفه آن توسعه و ترويج ورزش همگاني در بين پايتخت نشينان است. شهرداري تهران با ارايه خدمات ورزشي در باشگاهها و مراکز ورزشي با نرخ مناسب همه طبقات جامعه درصدد است که مشارکت مردم در ورزش شهروندي را توسعه دهد تا از اين طريق سبب اميد به زندگي و سلامت شهروندان شود اما ظاهرا برخي از اين اقدامات ورزش شهرداري دل خوشي ندارند و از هر فرصتي براي هجمه به شهرداري استفاده مي‌کنند که آخرين نمونه آن جريمه 26 ميليارد توماني شهرداري تهران به دليل آنچه بود که گرانفروشي در اماکن ورزشي عنوان شد. چندي قبل سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان از شوراي شهر تهران به دليل آنچه گرانفروشي در استفاده از اماکن ورزشي شهرداري عنوان کرده بود شکايت کرد اما شعبه بدوي و تجديد نظر سازمان تعزيرات حکومتي استان تهران راي به برائت شهرداري تهران داد اما سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان به اين راي اعتراض کرد و در بررسي مجدد شکايت راي به محکوميت شهرداري داده شد.
ارتباط بي‌ربط
پس از اين راي بود که خنده بر لب مخالفان شهرداري آمد و انواع و اقسام اتهامات را روانه بهشت کردند. به عنوان نمونه مشرق نيوز نوشت: «اسباب تأسف است که افرادي که از مردم رأي گرفتند تا کارآمدي و آسايش بيشتر را در دامان آنها بگذارند اما امروز خود به بلاي جان تبديل شده و در پيشاپيش مشکلات مردم و گراني‌ها،‌ سلسله جنباني مي‌کنند. اين مساله البته نياز به اقتراح تحليلگران و بحث‌هاي گسترده دارد که چرا اصلاح‌طلبان در اين حد از دشمني با مردم قرار دارند که نه به امنيت آنها وقعي مي‌گذارند (تأکيد بر تکرار آبان 98 و سابقه فتنه 88) و نه از پاشيدن نمک به زخم آنها در مقولات اقتصادي واهمه‌اي دارند. برخي محافل تحليلي پيش از اين تأکيد کرده‌اند که نشانه‌هايي از عامدانه بودن برخي رفتارهاي اصلاح‌طلبان در عصباني کردن مردم وجود دارد. محکوميت شهرداري تهران به دليل گران‌فروشي به مردم در حالي است که افرادي از داخل شوراي شهر به طور روزمره و همچنان مشغول سياه‌نمايي پيرامون دوران شهرداري قاليباف و تقلا براي پرونده‌سازي عليه دوران پيش از خود هستند. آنها البته تاکنون حتي يک برگ سند نيز براي ادعاي خود در چنته نداشته‌اند و يکي از آنها نيز به دليل همين دروغ‌پردازي‌ها عليه قاليباف به حبس و شلاق محکوم شد. گفتني است، رسوايي گران‌فروشي شهرداري تهران به مردم در حالي است که پيروز حناچي، شهردار تهران، پيش از اين رسما تأکيد کرده بود که بايستي حق اعتراض خياباني را براي مردم به رسميت شناخت!»
افزايش قيمت نداشتيم که...


اعضاي شوراي شهر و شهردراي تهران اتهامات وارده از سوي سازمان حمايت از مصرف کنندگان و توليدکنندگان را رد مي‌کنند و آن را فاقد بررسي مي‌دانند مانند رئيس کميته ورزش شوراي شهر تهران که در واکنش به مصاحبه سخنگوي سازمان تعزيرات با صداوسيما درباره جريمه 26 ميليارد توماني شهرداري تهران به دليل افزايش تعرفه اماکن ورزشي گفت: «متاسفانه اقدامي که از سوي رسانه ملي انجام شد، اقدامي حرفه‌اي نبود و صحبت‌هاي سخنگوي سازمان تعزيرات حکومتي نيز صحبت‌هاي دقيقي نبوده است چون سخنگوي اين سازمان بخشي از ماجرا را مطرح کرده‌ اما به تاريخ شکايت و تاريخ صدور احکام، چه در مرحله بدوي و چه در مرحله بعدي اشاره‌اي نکرده است و شايد اگر به اين موارد اشاره مي‌شد اذهان عمومي در اين زمينه مشوش نمي‌شد.» حجت نظري با اشاره به...
ادامه در صفحه 6