آموزش BMW به مسئولان ایرانی!

کلاهبرداری در سکوت اپراتورها!
بارها درباره روش های کلاهبرداری برایتان نوشته ایم یکی از این نمونه ها که به نظر می رسد دوباره شروع به فعالیت گسترده کرده مربوط به تک زنگ ها و تماس های از دست رفته ای است که از شماره های خارج از کشور روی گوشی شما می افتد. در این روش کلاهبرداران از شماره های هزینه دار خارج از کشور با تلفن افراد مختلف در کشورهای جهان سوم تماس می گیرند و بعد قطع می کنند. بعد از این اتفاق قربانی کنجکاو می شود و بعد از این که با آن شماره تماس می گیرد ثانیه ای هزار تومان باید پرداخت کند. کاربری نوشت: «چرا اپراتور به مشتریانش قبل از برقراری تماس های پولی هشدار نمیده!» کاربر دیگری نوشت: «فقط شماره های خارج از کشور نیست که شماره های داخلی هم هست که کلی پول ازت کم میکنن.»
 
 
گوشی هوشمند معضلی برای ادامه تحصیل!


یکی از فعالان شبکه های اجتماعی ویدئوی تلخی در توئیتر به اشتراک گذاشت که بسیار ناراحت کننده بود. در شرح این ویدئو که برگه های پاره شده یک کتاب در آن دیده می شود، نوشته شده: «دو دانش‌آموز خواهر و برادر، یکی جسمی‌حرکتی و دیگری ناشنوا،با وضعیت اقتصادی ضعیف. مادرشون این فیلم را فرستاده که پدر به خاطر نداشتن گوشی هوشمند، نت و فشار مالی، کتاب‌ها را پاره کرده و گفته نمی‌خواهم درس بخوانید!» کاربری نوشت: «کاش روزی برسه که دیگه هیچ خانواده ای در کشورمون دچار فقر نباشه.» کاربر دیگری نوشت: «آقای جهانگیری کجایی؟ تو که موقع انتخابات قول دادی با همین دولت فقر رو ریشه کن می کنی چی شد پس؟!» کاربر دیگری نوشت: «تنها مسئولان مقصر نیستند همه ما مقصریم، اگه حواسمون به همسایه هامون بود الان نباید یه خانواده بچه هاش رو به خاطر فقر از ادامه تحصیل منع کنه.»
 
 
کسب تجربه اصحاب کهف در 21 ماه!
21 ماه پیش محمدرضا یزدانپرست، مجری تلویزیون، از گران شدن پراید و 41 میلیونی شدن آن خبر داده بود که به تازگی دوباره بازنشر شده و دستمایه شوخی کاربران شده است. در همان 21 ماه پیش یزدانپرست از این همه گرانی پراید دچار حیرت و شگفتی شده بود اما کمتر از دو سال همین پراید دو برابر افزایش قیمت داشته بدون این که آپشنی به آن اضافه شود. کاربری با بازنشر این ویدئو نوشت: «تجربه اصحاب کهف، کیلویی چنده؟ اونا ۳۰۰سال نبودن، تازه خواب بودن، این ویدئو فقط مال ۲۱ماه پیشه، تازه خوابم نبودیم!» کاربر دیگری نوشت: «یعنی از 21 ماه پیش حقوقا دو برابر شده که پراید از دو برابرم گرون تر شده.» کاربری هم نوشت: «هنوزم به عمق فاجعه پی نبردیم و داریم با گرون شدن پراید شوخی می کنیم. حتی دیگه داشتن ماشین هم برای قشر کارگر غیر ممکن شده.»
 
 
کیف‌قاپی مثل آب خوردن!
این روزها که خیابان ها و کوچه ها به دلیل شیوع کرونا خلوت تر از گذشته شده باید برای در امان ماندن از دست سارقان و کیف قاپ ها هم حواسمان را بیشتر جمع کنیم. دیروز ویدئویی از یک کیف قاپی در بولوار وکیل آباد مشهد در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که بازتاب زیادی داشت. در این ویدئو یک کیف قاپ با سوء استفاده از خلوتی خیابان کیف یک خانم رهگذر را بدون هیچ دردسری به سرقت برد. کاربری نوشت: «قدیم ترها، کیف‌قاپ‌ها دزدهای گذری بودن که در حین گذر از کنار طعمه‌ها مال اونا رو می‌دزدیدن، اما تازگیا اگر موفق نشن چیزی دزدی کنن با زور و با خشونت این کار رو میکنن.» کاربر دیگری نوشت: «کاش یه مجازات سنگین برای این کیف قاپ ها بذارن که دیگه جرئت نکنن از این کارا بکنن.»
 
 
درس BMW به مسئولان ایرانی !
صفحه اصلی برند BMW در اینستاگرام با انتشار تصویری از خودروی مدل 8 کوپه که شماره پلاک ایران را دارد، کاربران ایرانی را شوکه کرد. استقبال ایرانی‌ها از این پست اینستاگرامی رکورد کامنت و لایک های این برند را جا‌به‌جا کرد. پست‌های ب‌ام‌و حدود ۳۰۰ هزار تا لایک می‌خورد ۸۰۰ تا کامنت می‌گیرد اما در این پست تعداد لایک‌ها از ۷۰۰هزار تا گذشت و کامنت‌ها هم به بیش از ۵۰هزار تا رسید. نکته جالب این که این کمپانی پاسخ همه کاربران ایرانی را که به زبان فارسی کامنت نوشته بودند می دهد و از نوع پاسخ‌ها مشخص است که ب‌ام‌و برای پاسخ به سوالات فارسی از یک مترجم مسلط استفاده کرده زیرا حتی به کامنت‌هایی که با زبان فارسی عامیانه نوشته شده و گوگل ترنسلیت هم آن را اشتباه ترجمه می‌کند به درستی پاسخ داده است. کاربری نوشت: «حالا تو به خودروسازها بگو زه پراید چرا آپشن حساب میشه!»
 
 
تلخ تر از تلخ
روز ۲۴ فروردین امسال خبری در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که بسیار تلخ و تکان‌دهنده بود؛ خودکشی یک دختر 12 ساله ایلامی که گفته می‌شد به دلیل فقر مطلق خانواده‌اش، خود را حلق‌آویز کرده است. پدر زینب از ناحیه یک دست معلول است و با آن که تنها ۴۱ سال دارد، از کار افتاده است و خانواده اش زیر پوشش بهزیستی ایلام هستند. اما روز گذشته نماینده مردم ایلام درباره آخرین وضعیت این خانواده توضیحاتی داد که تلخی ماجرا را دو چندان کرد. سلام امینی در این باره گفت: «پس از خودکشی دختر ایلامی، کسی به کمک این خانواده فقیر نیامد، متاسفانه این خانواده به علت فقر اقتصادی فرزند خود را در فاصله ۲۰۰ متری منزل‌شان دفن کرده اند.» کاربری نوشت: «مدعی العموم باید وارد شه و از مسئولانی که به این خانواده کمک نکردن تا بچه شون رو دفن کنن بازخواست کنه.»