سخنگوی وزارت بهداشت: ابتلا به کرونا در ایران از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با شناسایی ۱۶۸۰ مورد جدید کووید ۱۹ در کشور طی چند روز گذشته، آمار موارد ابتلا به این بیماری در کشور از مرز ۱۰۰هزار تن گذشت.
به گزارش ایسنا، کیانوش جهانپور گفت: از روز سه‌شنبه تا چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۱۶۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. وی گفت: به این ترتیب مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۰۱۶۵۰ نفر رسید. به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ساعت‌های گذشته، ۷۸ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.
سخنگوی وزارت بهداشت افزود: مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۴۱۸ نفر رسید. وی گفت: خوشبختانه تا کنون ۸۱۵۸۷ نفر از بیماران، بهبود‌ یافته و ترخیص شده‌اند. جهانپور گفت: ۲۷۳۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی گفت: تا کنون ۵۳۱ هزار و ۲۷۵ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است. سخنگوی وزارت بهداشت با تاکید چند باره بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، در خانه ماندن و پرهیز از ترددهای غیرضرور گفت: بی‌تردید افزایش نسبی موارد بیماری طی روزهای اخیر به رفتار خودمان بازمی‌گردد؛ به طوری که حتی موارد تردد و مسافرت‌های غیرضرور را شاهد هستیم. امیدواریم با دقت بیشتر مردم و رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی از سوی آنها، طی روزهای آتی شاهد کاهش مجدد موارد ابتلای جدید به بیماری در سراسر کشور باشیم.
سایر اخبار این روزنامه
آیا می توان در نقد هر فیلم، هر شخصیت را نماد یک گروه اجتماعی دانست؟ از «دایی‌جان ناپلئون» تا «نقی معمولی» محمدرضا ستاری چین را جدی بگیریم «ابتکار» از واکنش‌ها به اصلاح قانون انتخابات از سوی مجلس گزارش می‌دهد پس‌لرزه های یک مصوبه انتخاباتی تنش میان چین و آمریکا تا کجا؟ پاییز داغ در راه است «ابتکار» تاثیر کاهش حجم معاملات بر قیمت در حوزه مسکن را بررسی کرد بازار مسکن در غبار کرونا و بورس «ابتکار» از تلاش مسئولان برای تشدید پروتکل‌های بهداشتی همزمان با کاهش محدودیت‌ها گزارش می‌دهد «ابتکار» رویارویی دیپلماتیک ایران و آمریکا بر سر لغو تحریم‌های تسلیحاتی را بررسی می‌کند رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با هفت مجموعه تولیدی: تولید، امنیت‌بخشِ اقتصاد در برابر ویروس‌های مهاجم است سخنگوی وزارت بهداشت: ابتلا به کرونا در ایران از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت فرصت بی‏نظیر تامین مالی بنگاه‏های بخش خصوصی یک تحلیلگر مسائل کشور‌های عربی مطرح کرد چرخش امارات در قبال ایران ذوالفقاری: تجربه مدیریت کرونا الگویی برای حل سایر بحران‌ها در کشور است