چالش بشیر و آریا و وضعیت معلق بیرو!

مصطفوی-شنبه‌شب یکی از قسمت‌های پرماجرای مسابقه «عصر جدید» روی آنتن رفت. از بین هفت شرکت‌کننده مسابقه، شش استعداد به فینال قسمت سیزدهم راه یافتند اما در یک اتفاق کم‌سابقه، چون داوران در یک یا دو اجرا به توافق نرسیدند و هرکدام از آن‌ها نظر متفاوتی داشتند، هیچ کدام از شرکت‌کننده‌ها را برای صعود به مرحله بعد انتخاب نکردند. در نهایت داوری این قسمت از «عصر جدید» به مردم واگذار شد. یکی دیگر از اتفاقاتی که واکنش‌های مختلفی را برانگیخت، رأی قرمز سیدبشیر حسینی به یکی از شرکت‌کنندگان بود که باعث شد بحث چالش‌برانگیزی میان داوران مطرح شود. این اتفاق قبلا در سری دوم «عصر جدید» هم سابقه داشته و رای قرمز حسینی بحث‌برانگیز شده است.
 ماجرا از آن جایی شروع شد که یکی از شرکت‌کنندگان به نام محمدامین پازوکی که بدن بسیار انعطاف‌پذیری داشت روی صحنه آمد و حرکات نمایشی خاصی انجام داد. امین حیایی، آریا عظیمی‌نژاد و رویا نونهالی در لحظات پایانی اجرا، به این شرکت‌کننده رأی سفید دادند اما بشیر حسینی تنها داوری بود که رای منفی داد. او در استدلال‌هایی که برای رأی قرمز خود آورد، به این موضوع اشاره کرد که اجرای او برای مخاطب عام قابل فهم نیست. این استدلال مخالفت صریح رویا نونهالی و به ویژه آریا عظیمی‌نژاد را به دنبال داشت و... حق با که بود؟ بشیر یا آریا؟ این مطلب را در صفحه 6 بخوانید.
*علیرضا بیرانوند در نقل و انتقالات زمستانی در حالی قراردادی سه ساله با آنتورب بلژیک به امضا رساند که شروع این قرارداد از ابتدای فصل آینده رقابت‌های ژوپیلرلیگ خواهد بود. شیوع جهانی بیماری کرونا و تعطیلی رقابت‌های فوتبال باشگاهی و ملی در کشورهای مختلف باعث شد تا دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران نتواند طبق قرار قبلی خود با بلژیکی‌ها برای انجام تست پزشکی به این کشور سفر کند.
حالا مسئولان آنتورب با توجه به بازگشایی پروازهای خارجی خواهان حضور بیرانوند در تست‌های پزشکی و تمرینات خود شده اند. این در حالی است که تا پایان رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران ۹ هفته و بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا که پرسپولیس نیز در آن حضور دارد، چهار دیدار باقی مانده است. تعویق بازی‌های داخلی فوتبال ایران سبب شده که یحیی گل محمدی راضی به جدایی زودهنگام دروازه‌بان شماره یک خود نباشد و این موضوع را در گفت وگوی خود با سایت باشگاه پرسپولیس نیز این گونه بیان کرد: «این اتفاق نباید بیشتر از ۴۸ ساعت طول بکشد. فکر نمی‌کنم خیلی لازم باشد که علیرضا قبل از شروع مسابقات بلژیک به این کشور برود و به نظرم بعد از پایان لیگ برتر هم می‌تواند برود و تست‌هایش را انجام دهد. من به باشگاه هم گفته‌ام که مخالف رفتن بیرانوند برای تست هستم و همان طور که فیفا هم اعلام کرده، او تا آخر فصل بازیکن تیم ماست و باید تا پایان لیگ ما را همراهی کند». این موضوع سبب شد تا مسئولان باشگاه پرسپولیس خواهان تعویق زمان حضور بیرانوند به آنتورب شوند اما مدیران این باشگاه بلیت بیرانوند را برای چهارشنبه هفته جاری آماده کرده‌اند تا ضمن حضور در تست‌های پزشکی بتواند در تمرینات نیز شرکت کند. دروازه‌بان پرسپولیس نیز با توجه به قرارداد سه جانبه خود با پرسپولیس و آنتورب اعلام کرده است، امکان مخالفت شخصی با رفتن به آنتورب را ندارد و تابع تصمیمات و توافقات احتمالی دو باشگاه است. باشگاه پرسپولیس تصمیم به ارسال نامه‌ای به باشگاه آنتورب دارد تا بتواند زمان انجام تست پزشکی بیرانوند را حدود دو ماه به تعویق بیندازد. خراسان ورزشی را بخوانید.