مطالبه پایان بنگاه داری بنیاد شهید از رئیس جدید

محمداکبری/ در پی استعفای حجت الاسلام والمسلمین شهیدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و انتصاب سعید اوحدی با حکم رئیس جمهور برای ریاست این بنیاد، رئیس فراکسیون ایثارگران در مجلس دهم گفت: اوحدی می تواند بسیاری از انتقاداتی را که به ریاست قبلی بنیاد بود، برطرف کند.
 حسن نوروزی نماینده رباط کریم در مجلس در گفت و گو با خراسان افزود: اوحدی می تواند مشکلات اقتصادی بنیاد را سامان بخشد؛ زیرا تجربه های قبلی وی به خصوص در زمینه های اقتصادی شرکت آزادگان و آشنایی با فضاهای اقتصادی باعث می شود در حل چالش های موجود در فعالیت بنگاه های اقتصادی بنیاد شهید موفق ظاهر شود.
وی با بیان این که انتظار داریم با تغییر مدیریت بنیاد شهید، شاهد ادامه  مشکلات ایثارگران به خصوص در زمینه خدمات درمانی و معیشتی نباشیم ، ادامه داد: متاسفانه یکی از مشکلات رئیس قبلی این بود که به دلیل کسالت جسمی در نشست ها حضور نمی یافت. مجلس آمادگی دارد دراین زمینه
همکاری های لازم را با رئیس جدید داشته باشد.


امید به اصلاح امور بنیاد داریم
نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس نیز در گفت و گو با خراسان با اعلام این که تصدی امور خدمات ایثارگران به مدیریت چابک، رخداد خوبی برای جامعه ایثارگر است، افزود:اصولا ورود بنیادها و سازمان های دولتی به کسب و کار اقتصادی، دخالت در اموری غیر از وظایف آن ها خوانده شده و تجربه نشان داده است که این مراکز در این بخش کم توفیق و بعضا زیان ده عمل کرده اند.
مصطفی نخعی ادامه داد: بسیاری بر این باورند که باید این فعالیت ها برون سپاری شود و کار بنیاد ها و مراکز خدماتی معطوف به وظایف اصلی شان باشد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تجربه های موفق  اوحدی در مدیریت وخدمت گزاری، امید به تغییرات خوب و ساختاری را در بنیاد به نفع ایثارگران و عموم جامعه داریم و با توجه به گلایه مندی جامعه ایثارگران طی سال های اخیر و بروز مشکلات مالی در بنیاد، امید زیادی برای اصلاح امور به دست وی داریم.