آب پاکی وزیر روی دست جاماندگان سهام عدالت

وزیر اقتصاد درباره ثبت نام جدید سهام عدالت توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش تسنیم، هر چند طی چند روز گذشته نمایندگان مجلس به ویژه پورابراهیمی، رئیس سابق کمیسیون اقتصاد از طرح دو فوریتی نمایندگان برای توزیع سهام عدالت میان مشمولان جدید خبر داده و به تازگی هم حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس گفته تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت یکی از اولویت‌های مجلس یازدهم است، وزیر اقتصاد دیروز تاکید کرده است: در اصل 44 قانون اساسی به صراحت  ذکر شده که سهام عدالت تنها به 6 دهک افراد جامعه داده شود و ارائه سهام عدالت در سال 85 آغاز شد و اکنون دیگر نمی‌توان برای جاماندگان سهام عدالت کاری انجام داد. فرهاد دژپسند همچنین درخصوص  نظر دولت درباره  طرح مجلس برای ارائه سهام عدالت به جاماندگان آن گفته: من این طرح را ندیده‌ام، اما امکان تجدیدنظر در روند ارائه سهام عدالت به جاماندگان این سهام وجود ندارد؛ زیرا آن شرکت‌های دولتی مد نظر را در قالب سهام ارائه کرده‌ایم یا اکنون براساس قانون بودجه سال 99 در حال واگذاری آن ها هستیم بنابراین چنین چیزی امکان پذیر نیست.
دژپسند: کرونا ۱۵ درصد به تولید ناخالص داخلی کشور آسیب زد
وزیر اقتصاد  همچنین با بیان این که بیماری کرونا ۱۵درصد به جی. دی. پی کشور (تولید ناخالص داخلی) آسیب زد، افزود: برای بهبود شرایط اقتصادی باید به سیاست‌های تحریک تقاضا روی آورد.فرهاد دژپسند روز یک شنبه در صحن علنی مجلس با تشریح شرایط اقتصادی کشور، با اشاره به تحریم صادرات نفت، یادآور شد: رشد اقتصادی کشور در سال گذشته با احتساب نفت، منفی بوده که برای بهبود شرایط اقتصادی باید به سیاست‌های تحریک تقاضا روی آورد.وزیر اقتصاد با برشماری راه های جایگزین درآمدهای نفتی، گفت: خزانه داری کشور  به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرده که ۱۰۰ درصد بودجه عمرانی پرداخت شود. وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: نرخ بهره‌برداری از ظرفیت های موجود حدود ۵۵ درصد است که اگر به ۷۵ تا ۸۰ درصد افزایش یابد، به جهش مناسب در تولید دست خواهیم یافت.
وزیر اقتصاد گفت: به رغم تحریم‌ها، تجارت خارجی روند خوبی دارد به طوری که سال ۹۷ تراز تجاری ما مثبت بود و سال ۹۸ با وجود تشدید فشارها، صادرات غیر نفتی کاهش کمی داشت.دژپسند افزود: بر اساس بودجه، ۶۱  هزار میلیارد تومان از تامین مالی دولت باید از طریق واگذاری باشد که بررسی‌ها نشان داد بهترین راه برای کمتر کردن حاشیه‌ها استفاده از بازار سرمایه است. دژپسند یادآور شد: در کمتر از یک روز هزار میلیارد تومان اوراق در بورس عرضه شد و به فروش رسید که دستاورد بسیار مطلوبی است.


کاهش زمان تاسیس شرکت به 3 روز؟!
وزیر اقتصاد با بیان این که محور دیگر جهش تولید، روانی و بهبود فضای کسب و کار است، افزود: برای شروع و تاسیس شرکت در بسیاری از کشورها کمتر از یک روز زمان نیاز بود اما در کشور ما حدود ۷۳ روز طول می‌کشید. دژپسند افزود: برای رفع این مشکل، پنجره واحد کسب و کار راه اندازی شده و زمان مورد نیاز از ۷۳ روز به ۳ روز کاهش یافت. یعنی امروز هر کسی که می‌خواهد شرکت تاسیس کند در کمتر از سه روز این کار صورت می گیرد.