بازرسی های فنی نباید سیاسی شود


سخنگوی دولت با بیان اینکه« همواره آماده بودیم بر اساس توافقات مقرر پیشین دسترسیهای مجدد را برای بازرسان آژانس انرژی اتمی فراهم کنیم» گفت: از این پس هم بر همین اساس به همان روال بر مقتضیات تکنیکی عمل خواهیم کرد بازررسیهای فنی نباید سیاسی شود؛ چراکه به اختلافنظرهای ما و آژانس کمکی نخواهد کرد، بلکه آن را پیچیدهتر هم میکند.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در نشست خبری گفت: مصوبات پنجاهمین جلسه شورای هماهنگی اقتصادی به تایید مقام معظم رهبری رسید و قرار شد، ورود ارز به صورت اسکناس و بدون محدودیت به داخل کشور آزاد شود. مطابق ضوابط و مقررات بانک مرکزی و مقررات مبارزه با پول شویی اشخاص حقیقی و حقوقی مجاز هستند که بدون محدودیت ارز را به کشور وارد کنند.

وی با اشاره به تلاش دولت برای اجرای دولت الکترونیک گفت: برای حمایت از هنر و هنرمندان قرار شد سکوهای نرم افزاری در زنجیره ای از ارزش به تولید کننده نهایی محتوا پرداخت شوند، تا تولید کنندگان هم از این مورد منتفع شوند . وزارت ارتباطات به زودی این کار را پی می کند.

ربیعی ادامه داد:با سیاستهای که وزارت راه و شهر سازی و وزارت صمت به ستاد اقتصادی دولت پیشنهاد کردند ضمن تامین تقاضای مسکن و مدیریت قیمت برای ورود نقدینگی به این حوزه قرار است تصمیماتی گرفته شود.

ربیعی گفت: بخشی از افزایش قیمت مسکن ناشی از سرمایههای سرگشته مردم بود که خوشبختانه بورس بخش اعظمی از آنها را مدیریت کرده و اجرای سیاستهای دیگری هم باید صورت گیرد تا بازار مسکن درست شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه «سقف تسهیلات اضافه خواهد شد» تاکید کرد: مجموعه عوامل گرانی مسکن را با جدیت دنبال کردیم که بخشی ناشی از سیاست گذاری ها و بخشی از فشارهای ناشی به بازارهای چندگانه است که مرتبط با فشارهای اقتصادی است.

سخنگوی در ادامه گفت: از اعضای شورای حکام انتظار داریم از استقلال این نهاد بینالمللی در برابر قلدری آمریکا حمایت و استقلال خودش را حفظ کند. ایران بیشترین دسترسی را که یک کشور ممکن بود به آژانس بینالمللی اتمی دهد، داده است. در حوزه دسترسی به بازرسان این نهاد امکاناتی را اهدا کردیم که هم اکنون میتوانیم ادعا کنیم که شفافترین برنامه صلحآمیز هستهای جهان را داریم. به کشورهای منطقه نگاه کنید.