رئیس مجلس یازدهم به روابط خارجی اهمیت ویژه می‌دهد؟ دیپلماسی مجلسی قالیباف

گروه سیاسی: به نظر می‌رسد محمدباقر قالیباف، پس از تکیه زدن بر صندلی ریاست مجلس شورای اسلامی، توجه ویژه‌ای به روابط خارجی و عملکرد دیپلماتیک در جایگاه ریاست مجلس دارد.
از زمانی که قالیباف سکان ریاست مجلس یازدهم را در دست گرفته است، هر روز اخبار از مکاتبه، تماس و دیدارهای وی با روسای مجالس دیگر کشورها یا نمایندگان و سفرای کشورهای خارجی منتشر می‌شود. از تعدد این اخبار می‌توان نتیجه گرفت که سردار، خلبان، دکتر و شهردار اسبق و رئیس مجلس فعلی، علاقه و توجه ویژه‌ای به کارکرد دیپلماتیک پست ریاست مجلس دارد. البته در دوران علی لاریجانی نیز با توجه به سابقه وی در دبیر شورای عالی امنیت ملی و نقش این سمت در مذاکرات هسته‌ای وقت، تعاملات بین‌المللی مجلس قابل توجه بود. با این حال به نظر می‌رسد توجه قالیباف روی این اصل ویژه‌تر از گذشتگان باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در همین راستا، دیروز با چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در تهران دیدار و گفت‫وگو کرد. وی در این دیدار تاکید کرد: ارتباط چین و ایران، پایدار، مستحکم و تاریخی است و مخصوصاً بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مناسبات دو کشور تعمیق پیدا کرد. قالیباف افزود: کشورهای جهان و از جمله تهران و پکن امروز در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی با خوی استکباری و یکجانبه‌گرایی آمریکا و آثار نامطلوب آن بر حقوق ملت‌ها مواجهند. وی بر ضرورت گسترده‌تر شدن ارتباطات و تعمیق و وسیع‌تر شدن تعاملات بین دو کشور ایران و چین تاکید کرد. رئیس قوه مقننه همچنین دخالت‌های آمریکا و برخی کشورها در امور داخلی چین را بشدت محکوم کرد. وی از موضع شفاف و روشن دولت چین در مخالفت با قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران نیز تشکر کرد.
قالیباف همچنین نیز با صلاح الزواوی، شیخ السفرای خارجی مقیم تهران و سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران، دیدار داشت. وی در این دیدار تاکید کرد: رژیم جعلی صهیونیستی از درون با بحران فروپاشی مواجه است و حتی نخست‌وزیر جنایتکار این رژیم برای تشکیل دولت اشغالگر خود ماه‌هاست با بحران داخلی مواجه است. وی تاکید کرد: مایت‌های ایران از فلسطین و غزه نشان‌دهنده سیاست اصولی ما در قبال فلسطین است.
سایر اخبار این روزنامه
معیارهای درجه‌بندی طراحان مد و لباس بررسی شد مد دیزاینری یا خیاط‌باشی؟ ژوبین صفاری اگر دیرگویی چه غم؟ در روزهای گذشته خبر فروش نوزادان در شبکه‌های اجتماعی واکنش افکار عمومی را به دنبال داشته است پس از 117 روز اتفاق می‌افتد سلام دوباره ایران به فوتبال جانشین فرمانده انتظامی تهران بر لزوم انتقال گرمخانه‌ها و شلترها به بیرون از شهر تهران تاکید کرده است آیا شوک ارزی واقعا کوتاه‌مدت و مقطعی است؟ اعتماد عمومی در گرو وعده‌ها انتقادهای مردمی و هجمه‌های مجلس، رئیس‌جمهوری را وادار به توضیح شرایط و برنامه‌های آینده کرده است روسیه در آستانه برگزاری یک همه‌پرسی تاریخی است با پوتین تا سال ۲۰۳۶ رئیس مجلس یازدهم به روابط خارجی اهمیت ویژه می‌دهد؟ دیپلماسی مجلسی قالیباف رئیسی در آیین رونمایی سامانه‎های جدید الکترونیک قضایی: هدف ما در هوشمندسازی قوه قضائیه افزایش رضایت و اعتماد عمومی است ریٔیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد سامانه گزارشگران فساد طراحی میشود