رئیسی در آیین رونمایی سامانه‎های جدید الکترونیک قضایی: هدف ما در هوشمندسازی قوه قضائیه افزایش رضایت و اعتماد عمومی است

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه تحول قضائی جز با استفاده از فناوری امکان‫پذیر نیست، گفت: استفاده از سامانه الکترونیک موجب به روزشدن خدمات، تسهیل امور مردم و افزایش اعتماد عمومی به نظام قضایی شده و اقدامی ماندگار خواهد بود.
به ‎گزارش ایسنا به نقل از قوه قضائیه، حجت‫الاسلام سید ابراهیم رئیسی در آیین رونمایی از سامانه‎های الکترونیکی دستگاه قضایی ابراز امیدواری کرد استفاده از این سامانه‎ها موجب تسهیل امور مردم در حوزه قضایی و دسترسی به عدالت و حفظ کرامت آنها و افزایش اعتماد عمومی به نظام قضایی شود.
رئیس قوه قضائیه، راه‎اندازی سامانه‎های الکترونیک را گام مهمی در راستای تحول در دستگاه قضایی دانست و افزود: تحول قضایی بدون توسعه نظام الکترونیک و استفاده از سامانه‎های تسهیلاتی برای ارائه خدمات هر‫چه بهتر به مردم امکان‫پذیر نیست.
رئیسی خاطر نشان کرد: تحول در نظام قضا، تسریع در دادرسی و کاهش اطاله، حفظ کرامت مردم و همکاران دستگاه قضا و اجرای سریع عدالت و دسترسی همگانی به عدالت را می‫طلبد که استفاده از فناوری‫های نوین در تحقق این موارد نقش مهم و بسزایی دارد.


رئیس قوه قضائیه از عملیاتی شدن طرح نوبت‎دهی غیرحضوری قوه قضائیه به عنوان یکی از اقدامات مهم در افزایش رضایت مردم و منظم شدن امور در سازمان دادگستری و عدلیه یاد کرد و گفت که این کار به اجرای بخشنامه کرامت دستگاه قضا کمک شایانی خواهد کرد.
رئیسی ادامه داد: مردم برای گرفتن یک گواهی سوءپیشینه کمتر از ۱۰ روز معطل نمی‫شدند ولی به روزشدن پاسخ به استعلامات حتماً در رضایت‎مندی آنها و بهبود فضای کسب و کار تاثیرگذار است.
رئیس قوه قضائیه همچنین با ابراز خرسندی از تحول در روند استعلامات بانکی و بیمه و نقش آن در تسهیل دسترسی قضات به اطلاعات موردنیازشان برای تسریع در تصمیم گیری اظهار کرد: به‎کارگیری ابزارهای نوین مقدمه شکل گیری دولت الکترونیک است که ضرورتی جدی برای کشور به حساب می‫آید.
رئیسی افزود: شیوع کرونا برای جهان یک تهدید بود که می‫توانست بسیاری از کارهای ما را هم به تاخیر انداخته یا متوقف کند اما با تلاش و همت مضاعف همکاران ما در سراسر کشور و به ویژه در مرکز فناوری اطلاعات، این پدیده به یک فرصت تبدیل شد.
رئیس قوه قضائیه با تاکید بر تداوم استفاده از فناوری‫های نوین در دستگاه قضا برای کاهش هزینه‎ها و افزایش بهره‎وری خاطر نشان کرد: استفاده از فناوری موجب به روزشدن خدمات و تسهیل امور مردم و افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی شده و ماندگار خواهد بود.
رئیسی بر لزوم راه‎اندازی سامانه‎های الکترونیک برای مقابله با قاچاق هم تاکید کرد و با اشاره به آثار مثبت آن برای کشور، گفت که قوه قضائیه در‫بین همه دستگاه‎ها ۱۰۰ درصد به تعهدات خود در این زمینه عمل کردهو تلاش خود را برای پیوستگی این سامانه با سامانه‎های دیگر دستگاه‎ها به کار خواهد بست.
سایر اخبار این روزنامه
معیارهای درجه‌بندی طراحان مد و لباس بررسی شد مد دیزاینری یا خیاط‌باشی؟ ژوبین صفاری اگر دیرگویی چه غم؟ در روزهای گذشته خبر فروش نوزادان در شبکه‌های اجتماعی واکنش افکار عمومی را به دنبال داشته است پس از 117 روز اتفاق می‌افتد سلام دوباره ایران به فوتبال جانشین فرمانده انتظامی تهران بر لزوم انتقال گرمخانه‌ها و شلترها به بیرون از شهر تهران تاکید کرده است آیا شوک ارزی واقعا کوتاه‌مدت و مقطعی است؟ اعتماد عمومی در گرو وعده‌ها انتقادهای مردمی و هجمه‌های مجلس، رئیس‌جمهوری را وادار به توضیح شرایط و برنامه‌های آینده کرده است روسیه در آستانه برگزاری یک همه‌پرسی تاریخی است با پوتین تا سال ۲۰۳۶ رئیس مجلس یازدهم به روابط خارجی اهمیت ویژه می‌دهد؟ دیپلماسی مجلسی قالیباف رئیسی در آیین رونمایی سامانه‎های جدید الکترونیک قضایی: هدف ما در هوشمندسازی قوه قضائیه افزایش رضایت و اعتماد عمومی است ریٔیس سازمان بازرسی کل کشور خبر داد سامانه گزارشگران فساد طراحی میشود