انتقاد شهردار مشهد از سنگ اندازی ها در طرح بافت اطراف حرم مطهر

شهردار مشهد، با انتقاد از اتهام زنی و سنگ اندازی برخی افراد گفت: با عنایت حضرت رضا (ع) ایده «حرم شهر» را محقق می کنیم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلایی، روز گذشته در مراسم آغاز ادامه عملیات حفاری خط 3 قطار شهری مشهد که با حضور جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری برگزار شد، اظهار کرد: با لطف حضرت رضا(ع) سعی می‌کنیم برای رفاه و خدمات دهی به زائران از هیچ کمکی دریغ نکنیم، ما از روز اول گفتیم و اعتقادمان هم این است و جز این نمی توانیم تصور کنیم که به یاری خداوند متعال قائل به یک اراده هستیم،قائل به یک پشتیبان هستیم و آن وجود مقدس حضرت رضا(ع) است و جز این نیست. وی افزود: در ارائه خدمات به زائران به دور از هیاهو و در سکوت کار می کنیم، اگر بزرگوارانی هستند که فقط خودکارشان کار می کند و فقط نامه نگاری می کنند، ما سعی می کنیم کار کنیم، ما سعی می کنیم خدمات خودمان را توسعه دهیم. شهردار مشهد تصریح کرد: اگر بزرگوارانی هستند که خدایی نکرده حاضرند دیگران را متهم کنند یا این که خدای نکرده به خاطر اغراض نفسانی و مطرح کردن خودشان، در کار دیگران خللی به وجود آورند یا با آبروی دیگران بازی کنند، ما سعی می کنیم سکوت کنیم و کار خودمان را انجام دهیم.
در بهبود اوضاع بافت اطراف حرم مصمم هستیم
کلایی با اشاره به طرح «حرم شهر» اظهار کرد: این را خدمت تمام همشهریان خودم و تمام بزرگوارانی که دل در گرو حضرت رضا(ع) دارند عرض می کنم اتفاقاتی که مدیریت شهری در شهر مشهد با کمک تمامی ارکان نظام و براساس ایده مشاور محترم مبتنی بر مفهوم حرم شهررقم خواهد زد،اتفاقاتی است که باعث افتخار خواهد بود تا سال های سال. اهل متهم کردن کسی نیستیم، اهل نامه نگاری هم نیستیم، اهل صحبت هایی که به همدلی که سرمایه اصلی ماست خدشه وارد کند هم نیستیم اما مصمم هستیم به بهبود اوضاع بافت پیرامونی حرم مطهر و ذی نفعان را پای کار خواهیم آورد. شهردار مشهد تصریح کرد: ما به برکت حضرت رضا(ع) یکی از بزرگ ترین اتفاقات تاریخ این شهر و حرم شهر را که سال ها خواسته تمام بزرگان و غایت آمال دلدادگان آن حضرت است، محقق خواهیم کرد. امیدوارم افرادی که سنگ اندازی می کنند و دست آویز قرار می دهند برخی موضوعات را، خدا نوری در دل هایشان قراردهد و نیت شان اصلاح شود و کمک کنند و درخیر وثواب آن شریک شوند.
انتظار از دولت بیش از این است


کلایی همچنین با اشاره به ادامه عملیات حفاری خط 3 قطارشهری مشهد گفت: یکی از اهداف ما توازن منطقه‌ای در مشهد است و برای این کار تفاوتی میان مناطق کم برخوردار و برخوردار وجود ندارد زیرا تلاش ما ارائه خدمات سالم و ارزان به همه اقشار مخصوصا قشر ضعیف است که خط ۳ مترو نیز تبلور همین قصد است. وی افزود: انتظاری که از دولت محترم می رود درخصوص احداث خطوط متروی مشهد، حجت بر دولت تمام است،به آن چه که باید عمل می کردیم ، عمل کردیم و آن چه را باید اثبات می کردیم، اثبات کردیم و توانسته ایم تمامی تعهدات خودمان را سر موعد با بهترین کیفیت و بدون کوچک ترین خللی به سرانجام برسانیم. وی تصریح کرد: در این مسیرهم انصافا دولت کمک کرده اما انتظار بسیار بیش از این است. اگر جایی در تصمیم گیری تعلل دارد یا سهم خودش را پرداخت نمی کند یا حاضر نیست ریسک های کار را بپذیرد و در انجام کار مجاهده کند، خب دولت هم می تواند در پرداخت سهم خودش و ایفای نقش و تعهدات خودش متناسب عمل کند. شهردار مشهد گفت: انتظار این است وقتی شهر مشهد و مدیریت شهری مشهد با تمام توان خودش و با پذیرش حداکثر خطرها و با توجه به موقعیت مشهد و خدماتی که تمامی مردم کشور ایران و بلکه شیعیان جهان ازآن استفاده می کنند، وارد کار می شود و همت خودش را می گمارد و نتیجه اش هم قابل مشاهده است و نتیجه ای است که به اذعان تمامی بزرگواران در دولت مطلوب است، دولت هم باید به این مسئله ورود کند. کلایی افزود: مطابق پیگیری هایی که کردیم درباره 141 میلیون یورو و صندوق توسعه ملی همان طور که همه بزرگواران صندوق توسعه ملی همراهی کرده اند و پیگیری هایی که جناب دکتر قاضی زاده نایب رئیس اول مجلس داشتند، این انتظار است که ایشان این پیگیری را برای شهر مشهد داشته باشند و دولت هم همراهی کند تا موضوعات در صندوق توسعه ملی به نفع متروی مشهد حل شود.
 
خبر مرتبط
 آغاز حفاری فاز3 تونل خط 3 قطار شهری از پایانه امام رضا(ع) تا شهرک ابوذر
طی مراسمی با حضور شهردار، فاز سوم حفاری ادامه تونل خط3 قطار شهری مشهد از پایانه امام رضا (ع) تا شهرک ابوذر آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، کیانوش کیامرز مدیر عامل شرکت قطار شهری در حاشیه این مراسم اظهار کرد: تاکنون 8.5 کیلومتر از تونل خط3 قطار شهری در جبهه شرقی از میدان فردوسی تا پایانه امام رضا (ع) حفاری شده است. وی افزود: در این فاز دستگاه حفار 300/6 کیلومتر تونل خط3 را در مسیر پایانه امام رضا (ع) تا شهرک ابوذر طی 14 ماه و با هزینه پنج هزارمیلیارد ریال حفاری خواهد کرد.همچنین به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورا، موحدی زاده نایب رئیس شورای شهر مشهد نیز در این مراسم گفت: عزم مدیریت شهری و شورای پنجم در اجرا و تداوم پروژه‌های حمل‌ونقل و رفع مسائل ترافیکی و پاسخ گویی به نیازهای شهروندان جدی بوده و تداوم عملیات حفاری خط 3 نشانه مثبت و امیدبخشی است و امیدواریم بخشی یا تمام اهداف مدنظر برای قطارشهری محقق شود.