آمریکا محل برده داری تحصیلکردههای ایرانی است


استاد آزاده شده از زندان آمریکا گفت: من به دانشجویانم میگویم آمریکا برای تحصیلکردههای ما محلی برای برده داری علمی و پیشرفته است به نحوی که اگر یک ایرانی بخواهد در آنجا به استقلال برسد، بیست سال طول میکشد.

مسعود سلیمانی عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس و استاد آزاده شده از زندان آمریکا در بررسی حقوق بشر آمریکایی در تبیین نقض حقوق بشر علیه خود در مدت ۱۴ ماه حضور در زندانهای آمریکا بر اساس اتهامات واهی گفت: وقایع اخیر این کشور نشان داد، تبعیض نژادی در آمریکا بیداد میکند.

وی عدالت آمریکایی را صرفاً منحصر در حد فیلمهای هالیوودی دانست و افزود: قاضی پرونده بنده در آمریکا صرفا ادعا میکرد که تحریمها را دور زده ام و هیچ سند و مدرکی ارائه نشد. این در حالی است که طبق قانون داخلی آمریکا باید حداکثر پس از شش ماه جرم من مشخص و اعلام میشد، اما پس از ۱۴ ماه حتی جرم مرا اعلام نکردند.

سلیمانی ادامه داد: آنان حتی اجازه نمیدادند که موضوع من رسانهای شود و پس از آنکه برخی رسانههای داخلی آمریکا متوجه بی گناهی من شدند، برای هر گونه انعکاس موضوع، آنان را تهدید کردند. رژیم آمریکا مرا در بدترین شرایط زندانی کردند و حتی اجازه مصرف داروهای مورد نیازم را صادر نکردند، مع الاسف داروهایی را در اختیار من قرار میدادند که حتی برچسب نداشت و تاکید میکردند که باید مصرف کنم. وی افزود: در آمریکا رعایت حقوق بشر در حد شعار است و هیچ اعتقادی به آن ندارند و حق حیات را فقط برای سفید پوستان آمریکایی میدانند. در مواردی که شهروند سفید پوست آمریکایی مرتکب جرم میشد، میگفتند، چون به هنگام ارتکاب جرم تعادل روانی نداشته است، قابل تبرئه است و باید با حضور در خانه درمان یابد. برای موارد مشابه در خصوص سیاه پوستان آنان را برای مدت طولانی زندانی می کنند، من به دانشجویانم میگویم آمریکا برای تحصیلکردههای ما محلی برای برده داری علمی و پیشرفته است به نحوی که اگر یک ایرانی بخواهد در آنجا به استقلال برسد، بیست سال طول میکشد.