جاسوس موشکي اعدام شد

سخنگوي قوه قضائيه:
جاسوس موشکي اعدام شد
موسوي مجد اعدام مي‌شود
سيف و عراقچي بازداشت نيستند


آرمان ملي: سخنگوي قوه‌قضائيه با اشاره به آزادي2574 نفر از محکومان مالي، اظهار داشت: باني و اقدام‌کننده موضوع مقام رهبري بودند که هم خود پيشگام بودند و هم ديگران را به فعاليت‌هاي توام با احسان در حق نيازمندان ترغيب کردند. با کمک بنياد مستضعفان اين گروه آزاد شدند. ايسنا نوشت غلامحسين اسماعيلي گفت: مرخصي مجدد رياست قوه به زندانيان با موج دوم کرونا را داريم و براساس تصميم قوه قضائيه در چهارشنبه گذشته دستورالعمل مجددي براي اعطاي مرخصي به زندانيان صادر و به واحدهاي قضايي و زندان‌ها ابلاغ شد. وي افزود: همين امروز که در خدمت شما هستم در شعبه اول ويژه مفاسد اقتصادي پرونده اخلال در نظام اقتصادي در حال رسيدگي است و در شعبه دوم يک پرونده اخلال در نظام ارزي در حال دادرسي است. همچنين پرونده اکبر طبري در همين زمان در حال رسيدگي است. يعني در هزاران جلسه دادگاهي که در کشور برگزار مي‌شود جلسات مهم دانه درشت‌هاي اقتصادي کشور در حال رسيدگي است. اسماعيلي بيان کرد: شعبه‌ويژه ديگر مفاسد اقتصادي در حال تهيه مقدمات پرونده پتروشيمي هستند که تعدادي جلسه قبلا برگزار شده و هفته آينده آخرين جلسه مربوط به پرونده پتروشيمي در شعبه 4 ويژه دادگاه مفاسد اقتصادي برگزار مي‌شود. قوه قضائيه بدون ملاحظه اين و آن با انواع مفاسدي که کشف شود برخورد مي‌کند و اين جلوه‌اي از اراده نظام جمهوري اسلامي و قوه قضائيه در مبارزه با مفاسد است و آن را ادامه مي دهيم و مردم اطمينان داشته باشند که بدون تعارف با مفاسد برخورد مي‌کنيم و هم مردم و هم رسانه‌ها مواظبت کنند که در دام توطئه دشمن نيفتند.
محکوميت سه نفر به اعدام
سخنگوي قوه قضائيه در ارتباط با خبر تاييد حکم اعدام سه نفر در ارتباط با حوادث آبان 98 عنوان کرد: آنچه که از ناحيه همکاران به ما اعلام شده اين است که اين حکم در ديوان عالي بعد از فرجام خواهي که متهمان و وکلاي آنها داده بودند به تاييد ديوان عالي رسيده و به دادسرا اعاده شده است. وي ادامه داد: مشخص شد که در گوشي افراد صحنه‌هايي که بانک و اماکن عمومي را آتش مي زنند و اتوبوس‌هاي مربوط به شهرداري را آتش مي زنند و با جسارت از اعمال مجرمانه خود فيلمبرداري کردند بود و براي برخي خبرگزاري‌هاي خارج از کشور ارسال کردند و در حافظه موبايل انها بود و اينگونه مشخص شد که از اراذل و اوباشي بودند که در اغتشاشات دست به جنايت زدند. سخنگوي قوه قضاييه در مورد حکم اعدام موسوي مجد بيان کرد: اجراي حکم فرايندي دارد و اينگونه نيست که حکم قطعي شد بلافاصله اجرا شود. در فرايند اجراست و تا امروز اجرا نشده اما جزو احکام قطعي لازم الاجراي ما است. کاري به فضاسازي‌ها نداريم. امنيت جامعه و کشور ما خط قرمز ماست و کساني که بخواهند امنيت شهروندان و کشور را به مخاطره بيندازند مطمئن باشند قوه قضاييه با صلابت و اقتدار با کساني که ناامني ايجاد مي‌کنند برخورد مي‌کند و فضاسازي‌ها ما را عقب نخواهد راند، مگر مي شود کسي اسرار کشور را به بيگانه بفروشد و ما بي‌تفاوت باشيم. وي افزود: ما حکم مشابهي را هفته قبل اجرا کرديم در ارتباط با يکي ديگر از جاسوساني که کارمند بازنشسته هوافضاي وزارت دفاع کشور بود و سالها در اين وزارتخانه کار کرده بود و با بازنشستگي پيش از موعد در سال 95 بازنشسته شده بود و در سال‌هاي پاياني خدمت و بعد از بازنشستگي به سرويس سيا وصل شده بود و به جهت اينکه آشنايي با فعاليت‌هاي موشکي ما داشت برخي از آن را به سازمان سيا فروخت و پول گرفت که شناسايي و بازداشت و محاکمه و محکوم به اعدام شد و هفته گذشته حکمش اجرا شد. او آقاي رضا عسگري بود.
سيف و عراقچي بازداشت نيستند
اسماعيلي درباره آخرين وضعيت پرونده‌هاي «سيف» و «عراقچي» گفت: اين پرونده کماکان در دادسراست و به لحاظ نيازي که به تحقيقات تکميلي داشته و با توجه به گزارشي که ديوان محاسبات از طريق مجلس براي ما ارسال کرده، اين موضوع با موضوعات ارزي ناشي از مديران ارشد بانک مرکزي پيوند خورده است و منتظر تکميل تحقيقات هستيم. هيچ‌کدام از اين افراد بازداشت نيستند. سخنگوي دستگاه قضا درباره نامه «نرگس محمدي»با توجه به شيوع کرونا و انتقال وي به بيمارستاني ديگر و اينکه آيا اين امکان وجود دارد، گفت: شايعات در اين زمينه را تاييد نمي‌کنيم. سلامت زندانيان جز اولويت‌هاي اصلي ما است. سلامت يکايک زندانيان فارغ از نوع جرم و ميزان مجازات و شخصيت فردي و اجتماعي آنها جزو برنامه ما است. ما سلامت را براي تمام زندانيان مي‌خواهيم و تبعيضي بين زندانيان قائل نيستيم. تبعيضي در اين حوزه قائل نيستيم. ببينيد جمهوري اسلامي ايران چگونه رفتار کرده که سلامت زندانيان تامين شده است. وي در پاسخ به سوالي درباره بازگشت ارزهاي صادراتي، اظهار کرد: اولا تاکيد مي‌کنم به همه کساني که در حوزه اقتصادي فعاليت دارند در مهلت باقي‌مانده نسبت به رفع تعهدات ارزي و صادرکنندگان نسبت به بازگرداندن ارز ناشي از صادرات به کشور اقدام کنند و از اينکه تعلل آنها سبب شود قوه قضائيه به سراغ آنها برود، بپرهيزند. اگر به تعهدات خود عمل نکردند، مطمئن باشند با تمهيد مقدماتي که انجام شده است، در دادسرا و با تشکيل کارگروه هاي مشترک، هماهنگي لازم انجام شده است. اگر به تعهدات خود عمل نکنند شديدا تحت تعقيب قضائي قرار خواهند گرفت. وي در خصوص عدم ورود قوه قضائيه به کم کاري 25 دستگاه که وظيفه ايجابي درباره حجاب دارند، گفت: اولا حجاب و عفاف جزو باورهاي ديني و ثانيا جزو فرهنگ ملي ماست. ثالثا برخي موارد بدحجابي و بي‌‌‌حجابي در قانون مجازات اسلامي جرم انگاري و براي آن مجازات تعيين شده است. نيروي انتظامي برخورد با هنجارشکنان در اتومبيل و اماکن را مورد تذکر قرار مي‌دهد. نيروي انتظامي ضابط قوه قضائيه است منتها بنا را بر اين گذاشتيم تا همه اين موارد منجر به پرونده قضايي نباشد. مصاديقي از اين موارد هم نيازمند تشکيل پرونده قضايي مي‌شود که ما هم ورود مي‌کنيم.