جزئیات تجمع در بهبهان!

آرمان ملي: «تجمع در بهبهان» اين موضوع عنوان بسياري از اخبار پنجشنبه و جمعه را به خود اختصاص داد؛ تجمعي که گفته شد براي مشکلات اقتصادي است. خبرگزاري فارس ماجراي تجمع در بهبهان را چنين گزارش داد: «شامگاه روز پنج‌شنبه 26 تيرماه درپي‌ يک فراخوان، جمعيت معدودي در منطقه مرکزي شهر با برگزاري تجمع و سردادن شعار هنجارشکن، قصد تحرکاتي داشتند که بلافاصله عوامل انتظامي جمعيت را متفرق کردند. اين تجمع محدود هيچ خسارت مالي و جاني در پي نداشت.»
واکنش فرمانده انتظامي بهبهان
فرمانده انتظامي شهرستان بهبهان در خصوص تجمع غيرقانوني تعدادي از شهروندان بهبهاني توضيحاتي ارائه کرد. سرهنگ محمد عزيزي اظهار کرد: در پي يک فراخوان، تعداد کمي از مردم بهبهان براي اعتراض به وضعيت اقتصادي در ساعت 21 پنجشنبه در ميدان بانک ملي اين شهرستان تجمع کردند. وي افزود: ابتدا پليس سعي داشت تا با مذاکره اين افراد را متفرق کند اما آنها نه‌تنها متفرق نشدند بلکه اقدام به سردادن شعارهاي هنجارشکنانه کردند؛ به همين دليل پليس هم با صلابت اقدام به متفرق کردن آنها نمود. فرمانده انتظامي بهبهان اضافه کرد: خوشبختانه با تدابير انجام‌شده هيچ‌گونه خسارات مالي و جاني در اين تجمع به وجود نيامد و افراد تجمع‌کننده هم به منازلشان هدايت شدند. وي افزود: مردم بايد بدانند که افراد و گروه‌هاي معاند در شرايط حساس کنوني قصد تحريک مردم و ضربه زدن به نظام را دارند و به‌طور حتم مي‌خواهند با تحريک احساسات مردم در جامعه تنش ايجاد کنند زيرا آنها به هيچ عنوان دوست‌خواه مردم نيستند و براي ضربه زدن به نظام قسم ياد کرده‌اند. وي اظهار کرد: پليس بر اساس وظيفه ذاتي خود با هر گونه بي‌نظمي يا حرکتي که موجب برهم زدن آرامش جامعه شود با قدرت و صلابت برخورد خواهد کرد؛ به همين دليل افراد نبايد تحت تاثير معاندان و مخالفان نظام قرار گيرند. وي گفت: در حال حاضر آرامش در تمام شهرستان بهبهان حاکم است و هيچ‌گونه مشکل يا بي‌نظمي در اين شهرستان وجود ندارد. همچنين فرماندهي انتظامي بهبهان در اطلاعيه‌اي با اشاره به اين تجمع، از برخورد قاطع با تحرکات در اين شهر خبر داد. فرماندهي انتظامي بهبهان ديروز جمعه (27 تيرماه) با انتشار اطلاعيه‌اي از شهروندان خواست: «با هوشياري از هرگونه تجمعي که مي‌تواند مستمسکي براي حرکت ضدانقلاب شود، خودداري کنند.» در ادامه اين اطلاعيه آمده است: «نيروي انتظامي بر اساس وظايف ذاتي و قانوني خود با اين تحرکات مذبوحانه به طور قاطع برخورد خواهد کرد.»
دستگيري منتشرکنندگان فراخوان تجمع


اما از خراسان رضوي هم خبرهايي آمد؛ سپاه اين استان از دستگيري تعدادي از افراد خبر داده است که متهم به انتشار فراخوان تجمع اعتراضي و خياباني هستند. سپاه امام‌رضا(ع) استان خراسان رضوي، طي اطلاعيه‌اي اعلام کرد: «با اشراف اطلاعاتي و اقدام سازمان اطلاعات سپاه امام‌رضا(ع) استان خراسان رضوي شماري از عوامل اصلي گروه‌هاي معاند که ضمن ارتباط با شبکه‌هاي ضدانقلاب، با انتشار فراخوان‌هايي هواداران و مردم را به تجمع و اعتراضات خياباني تشويق مي‌کردند، شناسايي و دستگير شدند. در سوابق برخي از اين افراد، اقداماتي همچون جاسوسي عليه امنيت ملي، دعوت به اغتشاش و تلاش براي برهم زدن نظم عمومي از طريق فضاي مجازي ديده مي‌شود.»