هشام المشیشی نخست وزیر جدید تونس شد

منابع خبری از تعیین وزیر کشور تونس به عنوان نخست‌وزیر جدید این کشور خبر دادند. به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، قیس سعید، رئیس جمهوری تونس هشام المشیشی، وزیر کشور را مکلف به تشکیل دولت کرد.
طبق این گزارش، المشیشی ۳۰ روز مهلت دارد تا اعضای کابینه خود را برای گرفتن رای اعتماد به پارلمان تونس معرفی کند.
طبق قانون تونس، اگر المشیشی در این مدت ۳۰ روز موفق به معرفی کابینه و گرفتن رای اعتماد پارلمان نشود، سعید پارلمان را منحل کرده و خواستار برگزاری انتخابات جدید خواهد شد.
رئیس جمهوری تونس پس از مکلف کردن المشیشی به تشکیل دولت در سخنانی اظهار کرد: پاسخگویی به خواسته‌های قانونی ملت و طبقه های محروم اولویت ما است.


وی درباره انتخاب فرد دیگری به جای گزینه‌های معرفی شده توسط احزاب اصلی تونس نیز گفت: ما به قانون احترام می گذاریم اما زمان بازنگری آن فرا رسیده است تا بیانگر اراده اکثریت باشد.
الیاس الفخفاخ، نخست وزیر تونس کمتر از دو هفته پیش و به دلیل تعارض منافع در قراردادهای شرکت های تحت مالکیتش، از این منصب استعفا داده و رئیس جمهور این کشور نیز استعفای وی را پذیرفت.
هشام المشیشی وکیل و شخصیت مستقل در دولت الفخفاخ وزیر کشور و مشاور اول قیس سعید در امور حقوقی بود.
وی همچنین در وزارت‌های حمل و نقل و امور اجتماعی نیز مناصبی داشته است.
المشیشی همچنین سابقه فعالیت به عنوان بازپرس سازمان ملی مبارزه با فساد و مدیرکل آژانس ملی کنترل بهداشتی را در کارنامه خود دارد و یک فرد نزدیک به قیس سعید به شمار می‌رود.
سایر اخبار این روزنامه
بستری‌ها کاهش نیابد، مرگ ۲۰۰ تایی مهمان ما است تهران منبع پخش کرونا به کل کشور علیرضا صدقی کرونا و مخابره پیام دوگانه به بهانه طرح ابهام شرعی در طرح ودیعه مسکن دولت، نظام بانکداری ایران بررسی شد بانکداری اسلامی بر سر دو راهی علی‌رغم انتقادها و ایرادهای مطرح شده، هیئت رئیسه مجلس بر انتصاب بذرپاش اصرار دارد خشم ادامه‫دار مردم آمریکا و تهدیدات ترامپ روایتی از یک بحران؛ اینجا آمریکاست؟ «سکوت» ادامه دارد! معادله چندمجهولی نظارت صداوسیما برنمایش خانگی به نظر می‌رسد انگیزه مالی در این قتل دخیل بوده است ماجرای قتل موبد زرتشتی از زبان دادستان کرمان وزیر امور خارجه: ایران در دوران‌های گذار گذشته خسارات فراوانی از فقدان شجاعت دیده است رئیس‌جمهوری در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح کرد انتظار ثبات بیشتر در بازار ارز با همکاری صادرکنندگان رئیس قوه قضائیه: ماده ۱۰۰ نباید منبعی برای کسب درآمد و رفع مشکلات مالی شهرداری‌ها باشد بیانیه ارتش به مناسبت سالگرد عملیات مرصاد قهرمانان غیور سایت پدافندی سوباشی تا آخرین لحظه برابر هجوم دشمن ایستادگی کردند هشام المشیشی نخست وزیر جدید تونس شد شی جینپینگ از نظر مقام‌های آمریکایی دیگر رئیس جمهوری نیست! تصویر سه بعدی جهان پسا کرونا