سر گیجه آمریکایی

مجید ابهری‪-‬ بزرگنمایی وغلو در مورد ابعاد مختلف قدرت در امریکا از توانایی نظامی تا قدرت اقتصادی و تولیدی باعث شده زود باوران و ساده اندیشان این وجوه را باور و قبول کنند.از نگاه رفتارشناسی سیاسی رسانه‌های وابسته به لابی‌های قدرت و مبلغان سیاسی، تلاش خودرا بر باور پذیر نمودن دروغ‌های دولتی متمرکز نموده و پیروان مکتب ماکیاولی رفتارهای فریبکارانه وروباه صفتانه خود را مبنای تبلیغات رسانه‌ای داخلی وخارجی خود نمودند. نظریه پردازان سیا این بار پهلوان پوشالی خود را در کره زمین حریف اصلی دشمنان معرفی کرده وهمه غیراز امریکا را
شکست پذیر وناتوان جلوه دادند.
بدور از هر گونه تعارف سیاسی این تنها جمهوری اسلامی بود که در مقابل عربده کشی‌های سیاسی مستاجران کاخ سفید ایستادگی کرده و تهی بودن تهدیدات آنها را به آزادیخواهان جهان ثابت کردند. هرنوع تهدید که در طبله امریکا بود بکار گرفته شد؛ از تحریم‌های نظامی، اقتصادی، نفتی، آموزشی و دارویی گرفته تا دعوت هم پیمان‌های امریکایی به اقتدا به تحریم‌های امریکایی درشدید‌ترین ابعاد خود تا مردم ایران در تنگناهای اقتصادی و سیاسی قرارگیرند.
یک روزنامه نگار سرشناس امریکایی بنام «مایکل چارلتون» که چهره شناخته شده‌ای در بین اهل رسانه‌ها می‌باشد نوشت:


« فشار وارده به ایران کافی بود تا چندین کشور قوی را فلج کند
وحتی یک قاره را به زانو درآورد» اما دیدیم مردم ایران سختی‌ها را تحمل کردند و با هدایت و رهبری قاطعانه رهبر خود از امواج خروشان دشواری‌ها عبور کردند. هرچه امضاهای مضحک ترامپ درپای نوشته‌ها بزرگتر ودرشتر می‌شدند اراده مردم استوارتر میشد. حالا در چند ماه باقیمانده از عمر حکومت ترامپ و ایادی او، از آنجا که قافیه ترامپیسم تنگ آمده، ایشان شروع
به جفنگ سرایی نموده. ازجمله اعلام اینکه ایران همراه با چین وروسیه قصد دخالت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا را دارند. واقعا برای صاحبنظران و کارشناسان سیستم‌های انتخاباتی امریکا طرح این ادعا انقدرها مسخره ودوراز واقعیت است که سفاهت گوینده را به اثبات می‌رساند. کنترل‌های مضاعف رایانه‌ها و مسیرهای اجرایی انتخابات امریکا، ساده اندیشانه بودن این مدعا به اثبات می‌رساند. از طرفی این ادعا قدرت وتوانمندی‌های ما ایرانیان را به اثبات می‌رساند وضعف و ناتوانی آنها را ثابت می‌کند.
درنهایت با توجه به نتایج نظرسنجی‌های موسسات نظرسنجی وارزیابی از آنجا که شکست ترامپ محتمل به نظر می‌رسد، از حالا زمینه چینی‌های تبلیغاتی را برای شکست ترامپ بخاطر سیاست‌های غلط وغیر اصولی فراهم می‌کنند تا در صورت پیروزی دموکراتها دخالت مثلث یاد شده را علت اساسی قلمداد کنند.
بقول یکی از دوستان کم مانده ترامپ باربران سبزه میدان را نیز در لیست تحریم‌ها قرار دهد و از حالا بگوید اگر برنده شدم مذاکره با ایران را در دستوراولیه کار قرار خواهم داد. عجیب است که مردم امریکا واقشار فرهیخته چگونه وچرا این چنین فرد ملون المزاجی را به این سمت برگزیده‌اند؟ یکبار استفاده از ماسک را مضحک واحمقانه می‌خواند وبار دیگر استفاده از آنرا ضروری قلمداد می‌نماید؟
بعضی از امریکایی‌ها ثروتمند بودن ترامپ را دلیل عاقل بودن او ارزیابی می‌نمایند در حالی که این دو فرایند قیاس مع الفارق هستند و ربطی به هم ندارند. در اینجا ذکر این نکته خالی از لطف نیست که برخی از هموطنان ما تصور می‌نمایند که چون قدرت نظامی امریکا ضامن حرکت‌های این کشور است پس هر حرکت از سوی این کشور قابل پذیرش واطاعت از سوی جهانیان دیگر است. در حالیکه انقلاب اسلامی ایران به جهانیان ثابت کرد که وحدت، صداقت وایمان به اهداف، اصلی‌ترین عوامل توفیق سیاسی واقتصادی است که در سایه رهبری قاطع و با ثبات می‌تواند کشور را از ورطه ضعف و شکست نجات دهد.