انتظار بود رئیس مجلس نمایندگان را آگاه و مدیریت می‌کرد



رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در پاسخ به بحث‌ها درباره علت حضور نیافتن رئیس جمهوری در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، گفت که شیوه‌نامه ابلاغی ستاد مقابله با کرونا رئیس جمهوری را از رفتن به مجلس منع کرد و این تصمیم کتباً به اطلاع رئیس مجلس رسیده بود.
به گزارش ایسنا، محمود واعظی، با بیان اینکه حضور مقامات ارشد در جلسات عمومی و اماکن اینچنینی تابع نظرات ستاد ملی مبارزه با کروناست، به نامه‌نگاری خود با رئیس مجلس شورای اسلامی در روزهای پیش از برگزاری جلسه رأی اعتماد اشاره کرد و افزود: تصمیم کمیته بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا کتباً از سوی من به اطلاع رئیس محترم مجلس رسیده و انتظار این بود که ایشان نمایندگان مجلس را از این مسأله آگاه و جلسه را مدیریت کنند، متأسفانه این اطلاع‌رسانی به نمایندگان محترم انجام نشد و صرفاً پس از دریافت یادداشت معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری و آن هم پس از رأی‌گیری اطلاع داده شد.


رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با تأکید بر لازم‌الاتباع بودن مصوبات و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا، افزود: نمونه همین مسأله در اواخر مجلس پیشین هم اتفاق افتاد، در جلسه رأی اعتماد به آقای دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، آقای دکتر روحانی به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در جلسه شرکت نکرد و معاون اول رئیس‌جمهوری در آن جلسه حضور یافت و به نمایندگی از رئیس‌جمهوری از وزیر پیشنهادی دفاع کرد و هیچ مشکلی هم پیش نیامد.  واعظی با ابراز تعجب از ممانعت از سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهوری در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت، اظهار کرد:‌ چنان‌که عرض کردم، هم در مجلس قبل و هم در دولت‌های قبل مواردی وجود داشته که معاون اول رئیس‌جمهوری به نیابت از رئیس‌جمهوری در جلسه رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی شرکت و در دفاع از وزیر سخنرانی کرده است. با این حال با استناد به آیین‌نامه داخلی از سخنرانی معاون اول رئیس‌جمهوری ممانعت شد.
آمریکا موفق نمی شود
رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین  در رابطه با تلاش امریکا برای نقض قطعنامه 2231 و واکنش دولت گفت: ترامپ فکر می کرد اگر از برجام خارج شود بهتر می‌تواند علیه برجام و برای نابودی این توافق هسته ای کار کند. رئیس جمهوری امریکا از اردیبهشت 97 تا به امروز هر کاری توانست انجام داد چه در بعد اقتصادی، چه در بعد امنیتی، چه در بعد اجتماعی و طبقاتی و جنگ روانی و خوشبختانه موفق هم نبود و دنیا هم با او، همکاری نکرد.به گزارش ایرنا واعظی ادامه داد: قطعنامه هفته گذشته که به آن خیلی امید داشتند و افراد خود را به کشورهای مختلف برای حمایت فرستادند اصلاً رأی نیاورد و طبق گفته خودشان، دو نفر از 15 نفر به آن پیوستند و در روز سه شنبه بیست و یکم مرداد ماه، قطعنامه قبلی را پس گرفته و قطعنامه دیگری را پیشنهاد دادند. وی افزود: اکنون که امریکا با تحریم نتوانسته به اهداف خود برسد و تحریم ها کارایی لازم را از دست داده و آنها هم اهداف خود را از دست دادند، دست به کارهای دیگری می زنند که صحنه بازی را عوض کنند. قطعا امریکا در قطعنامه جدید هم موفق نخواهد بود به این علت که برخی از کشورها مثل روسیه و چین که برای برجام زحمت کشیدند حاضر نیستند، برجام به راحتی توسط رویکرد خصمانه امریکا از بین برود.واعظی در پایان افزود: وزارت خارجه خوب کار می‌کند، البته تلاش هم می‌کند و هماهنگی‌اش با 1+4 خوب است. امیدواریم همانند گذشته امریکا با شکست مواجه شود.
توافق با اسرائیل ننگی است که تاریخ فراموش نخواهد کرد
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری همچنین  در حساب کاربری خود در توئیتر با اشاره به اقدام دولت امارات متحده عربی در خصوص آغاز روابط رسمی میان تل آویو و ابوظبی و همچنین توقف طرح الحاق اراضی فلسطینی نوشت:«‏دولت امارات چگونه می‌تواند پاسخگوی تبعات خطای خیانت‌بار، تفرقه‌افکنانه و راهبردی خود به آرمان فلسطین، اعراب و از همه مهم‌تر به جهان اسلام باشد؟ تکرار تجربه شکست‌خورده و مفتضحانه توافق با اسرائیل ننگی است که تاریخ فراموش نخواهد کرد.»