مطالبات جوانان هموطن

جوانان هموطن همواره بایستی در کانون توجهات رهبران و صاحب منصبان با تخصیص اعتبار مکفی و میدان دادن به آنان به اشتغال، ‌رفاهیات و سرزندگی نایل شوند. از آنجا که بخش فرهنگ در مجموعه نظام برنامه و بودجه کشور، از زیرساخت‌های لازم برخوردار نبوده و در عقب ماندگی مفرط بسر می‌برد موضوع جوانان نیز تابعی از این وضعیت گردیده و بدان جهت بی توجهی به نیازها و مطالبات جوانان، بحران در بخش جوانان و خسران زیانبار در کشور را پدید آورده است.
برای ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان بویژه جوانان هموطن، بایستی بساط اختلال در نظام مالی پولی و ارزی کشور، که ناشی از تصمیم گیری‌های نسنجیده است، جمع گردد.
نمی‌توان بیش از این شاهد ناامیدی و یأس مردم بطور عام و جوانان بطور خاص بود، راه نجات کشور را، در عبور از این وضعیت با مشارکت مؤثر مردم، میدان دادن به جوانان و ریسک و شجاعت و توانمندی مسئولین و نمایندگان باید جستجو کرد.
همواره بایستی صدای جوانان، فریاد فقرا، بیکاران، اقوام و گروه‌های حاشیه نشینی به مراکز تصمیم گیری رسانده شود و در سه قوای کشور، صدای آنان نافذ باشد.


همه قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت مردم از آن نهفته است فلذا صاحب منصبان بایستی اذهان خود را متحول و با اهتمام شبانه روزی در توجه به مطالبات جوانان و اعطای حقوق شهروندی،‌ اقتصادی و سیاسی آنان،‌ تغییر بنیادی در اندیشه‌ها و منش‌های حاکمان در رسیدگی به خواست مردم و جوانان به رخ هموطنان بنمایند. عدالت اجتماعی ایجاب می‌کند به جوانان، روستانشینان، بازنشستگان و حاشیه نشینی که از توزیع نشدن خوب ثروت ملی حاصل شده است نگاهی نو به تمامی محرومیت‌ها، محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها داشته باشیم.
کسانی که با فرهنگ قرآن، انس و الفتی دارند می‌دانند خداوند بقاء، شکوفایی و عظمت هیچ قوم و ملت و امتی را تضمین نکرده، مگر در عملکرد صحیح و تقواهای اجتماعی، اقتصادی و انسانی آنها که رقم زن بقا و عظمت آنهاست. امروز اولویت با جوانان و بازسازی اقتصاد ایران بمنظور رسیدگی مطلوب به مطالبات ایرانیان خاصه جوانان کشور است.
بحران نسل سومی که هم اکنون ما با آن مواجه هستیم،‌ دلیل عمده‌اش عدم مشارکت و به بازی نگرفتن این نسل است.  برای درون زا شدن اقتصاد کشور، محرک‌های خاص لازم را بایستی جهت کارآمدی اقتصاد مولد کشور صاحب منصبان با همکاری جوانان نخبه کشور را با بها دادن به مزیت سرزمینی، توانمندی ذاتی و رفع موانع فرهنگی،‌ فراهم آورند.