جسد برجام هم آمریکا را ۱۳ به ۲ شکست داد


وزیر امور خارجه کشورمان گفت: خیال نکنید که وقتی یک حرف را بلند زدند و تکرار کردند حق دارند، آمریکا میداند که نمیتواند اسنپ بک کند .به گزارش ایسنا، محمد جواد ظریف گفت: اسنپ بک آمریکا آنچنان غیرقانونی است که قابل پذیرش نیست و آمریکاییها خود این موضوع را میدانند.

وزیر امور خارجه گفت: روز هشت می ۲۰۱۸ آقای بولتون در اوج سرخوشی از این که برجام را نابود کرده و ظرف سه ماه ایران را هم نابود میکند در یک مصاحبه مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرد که ما(آمریکا) دیگر عضو برجام نیستیم که از اسنپ بک استفاده کنیم .ظریف افزود : هنوز صورتجلسه این مصاحبه روی سایت کاخ سفید است مگر اینکه الان که من این موضوع را میگویم آنها بروند و آن جمله را بردارند.

وی اظهار کرد: وظیفه اصلی وزارت خارجه دفاع از جمهوری اسلامی ایران در سطح بینالمللی است ، یعنی وزارت امور خارجه موظف است که اگر یک وقتی تعارض پیدا شد بین دفاع از سیاستهای خود در داخل کشور و دفاع از منافع کشور در سطح بین المللی، خودش را فدای کشور کند ، منافع صنفی و دستگاهی خود را فدای منافع ملی کند و اجازه بدهد در داخل کشور مورد هجمه قرار گیرد اما حرفی را مطرح نکند و توجیهی را برای سیاست ها و اقناع افکار عمومی مطرح نکند که به هزینه پیشبرد منافع ملی در سطح بینالمللی تمام شود.

ظریف گفت: این سوال برای مردم پیش می آید که چطور برجامی که چند بار در داخل کشور تشییع و دفن شد، توانست آمریکا را ۱۳ به ۲ در جلسه شورای امنیت سازمان ملل شکست دهد؟ چطور جسد برجام توانست آمریکا را در شورای امنیت شکست دهد؟ برای مردم سوال پیش می آید که نکند این حرکت آمریکا هدفش چیز دیگری بوده، چون آن ها فکر می کردند برجام مرده و خاصیتی ندارد. ما نیز در داخل کشور چون هدف مان دفاع از خودمان نبود بلکه هدف مان دفاع از کشور بود نگفته بودیم که اخبار مرگ زودرس برجام مبالغه آمیز است ، نگفته بودیم که نه تنها مبالغهآمیز است بلکه با حقیقت فاصله بسیار دارد به همین دلیل برای مردم این سوال بوجود آمده چطور یک جنازه توانست آمریکا را شکست بدهد، این چالشی است که اکنون با آن روبهرو هستیم.