اخبار کوتاه


رهبر انقلاب درگذشت حجتالاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند

حضرت آیت الله خامنهای در پیامی درگذشت عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع حجتالاسلام والمسلمین تسخیری را تسلیت گفتند.به گزارش ایسنا در پیام رهبر انقلاب آمده است: با تأثر و تأسف اطلاع یافتیم که عالم مجاهد و زبان گویای اسلام و تشیع جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ محمدعلی تسخیری رحمةاللهعلیه دار فانی را وداع گفته است. کارنامهی این مرد نستوه و خستگیناپذیر در انواع خدمات برجسته در مجامع جهانیِ اسلامی حقاً درخشان است. عزم راسخ و دل پرانگیزهی ایشان حتی بر ناتوانیهای جسمانی در چند سال اخیر فائق میآمد و حضور مؤثر و برکت وی را در هر نقطهی لازم و مفید استمرار میبخشید. مسئولیتها و خدمات ایشان در داخل کشور نیز فصل جداگانه و ارزشمندی از تلاشهای این روحانی فاضل و متعهد است. اینجانب به خاندان و بازماندگان مکرم و نیز به همهی همکاران و دوستان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و رضوان الهی را برای وی مسألت میکنم.

حجتالاسلام سلیمانی
امام جمعه کاشان شد

حضرت آیتالله خامنهای در حکمی حجتالاسلام حاج شیخ عباسعلی سلیمانی را به نمایندگی ولیفقیه و امامت جمعه کاشان منصوب کردند.به گزارش ایسنا در حکم رهبر انقلاب خطاب به جناب حجتالاسلام آقای حاج شیخ عباسعلی سلیمانی دامت افاضاته آمده است:اکنون با پایان یافتن مسئولیت عالم مجاهد جناب حجةالاسلام والمسلمین آقای نمازی دامت توفیقاته و با تشکر از فعالیتهای علمی و اجتماعی ایشان در دوران اشتغال در کاشان، جنابعالی را به امامت جمعهی کاشان و نمایندگی خود در آن منطقه منصوب میکنم.کاشان علاوه بر افتخارات تاریخی و پرورش برجستگان علمی و چهرههای کمنظیر در فقه و حدیث و علوم عقلی و ادبیات و اخلاق که حقّاً مایهی مباهات است، در دوران کنونی و در حوادث مهم انقلاب و نظام اسلامی نیز مجاهدت مردمی و وفاداری به آرمانها را به حدّ نصاب کامل رسانیده است. مردم عزیز و با ایمان و انقلابی کاشان در همهی صحنههای خدمت و تلاش حضور داشته و به وظائف دینی و انقلابی خود جامهی عمل پوشاندهاند. انتظار میرود جنابعالی با همهی توان در خدمات دینی و اجتماعی حضور یافته و سلوک مردمی با همهی قشرها بویژه جوانان و تکریم خانوادههای معظم شهیدان و ایثارگران را ممشای همیشگی خود قرار دهید. غنی ساختن محتوای خطبههای نماز جمعه با معارف دینی و هدایتهای سیاسی توصیهی دیگر اینجانب است.امید است با برطرف شدن بلای همهگیر بیماری، اجتماع نماز جمعه و محافل پر رونق دینی و معروف کاشان بار دیگر دلها و جانهای مردم عزیز را صفا و نورانیت بخشد.

اهمیت استقلال و نفی سلطه بیگانگان

رئیس دفتر رئیسجمهوری با اشاره به فرارسیدن سالگرد کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ در کشور تصریح کرد: با وجود گذشت سالها، ملت ایران جملگی بر همان پیمان استوارند و استقلال و نفی سلطه بیگانگان، میثاق ملی همه ماست.به گزارش ایسنا، محمود واعظی در توئیتر نوشت: «شصت و هفت سال پیش در چنین روزی، آمریکاییها با مشارکت در کودتایی ننگین، دولت منتخب مردم ایران را ساقط کردند. کودتای بیست و هشت مرداد، نه اولین مداخله آمریکا در امور داخلی کشورهای دیگر بود و نه آخرین آن، با این حال این رویداد در ذهن مردم ایران، نماد شرارت آمریکا و مداخلات غیرمسئولانه این کشور به حساب میآید.

پیروز شوم با ایران توافق میکنم

رئیسجمهور آمریکا باری دیگر ادعایش مبنی بر تمایل ایران به پیروزی جو بایدن، نماینده حزب دموکرات در انتخابات آمریکا را تکرار کرد.به گزارش ایسنا از تاس، دونالد ترامپ در حضور جمعی از هوادارانش گفت که ولادیمیر پوتین رئیسجمهور روسیه، شی رئیس جمهور چین، کیم جونگ اون رئیس جمهور کره شمالی و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه "شطرنج بازانی در سطح جهانی هستند که منتظر پیروز شدن جو بایدن در انتخابات هستند".ترامپ اظهار کرد که بایدن قادر نخواهد بود به عنوان شریکی برابر با آنها همکاری کند چرا که در بهترین سالهایش عملکرد خوبی نداشته است".

الکاظمی پستچی تهران - واشنگتن نیست

نخستوزیر عراق در آستانه سفر به آمریکا گفت که میان تهران و واشنگتن نقش پستچی را ایفا نمیکند.به گزارش ایسنا از بغداد الیوم، مصطفی الکاظمی در آستانه سفر به واشنگتن گفت که عراق اکنون نیازمند همکاری و کمک است اما به حمایت مستقیم نظامی و میدانی نیاز ندارد.وی در پاسخ به این که آیا شما حامل پیام تهران به واشنگتن هستید گفت: ما در عراق نقش پستچی را بازی نمیکنیم.

آمریکا تحرکات ایران را رصد می کند

فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا با اشاره به مانورهای نظامی ایران در خلیج فارس تاکید کرد که آمریکا تمام تحرکات ایران در منطقه را رصد می کند.

به گزارش ایسنا، جیمز مالوی گفت: نیروهای ائتلاف به خصوص بعد از اقدام ایرانی های و تعدی به یک نفتکش، تحرکات ایران در خلیج(فارس) را از نزدیک رصد می کنند. فرمانده ناوگان پنجم دریایی آمریکا با اشاره به سخنان سردار حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما از اظهارات مسئولان ایرانی بعد از این رزمایش ها مطلع هستیم.