فتاح: عذرخواهی می‌کنم جانب انصاف را رعایت نکردم

پرویز فتاح، رئیس بنیاد جانبازان و مستضعفان از همه افراد و سازمان‌هایی که از آنان به دلیل در اختیار داشتن و پس ندادن زمین‌ها و املاک این بنیاد انتقاد کرده بود، عذرخواهی و اعلام کرد که هیچ یک از افراد یا سازمان‌های نام برده شده در آن برنامه، استفاده‌های شخصی از آن املاک نداشتند.
فتاح در گفت‌وگو با «صدا و سیما» در پاسخ به اینکه پس از پخش آخرین گفت‌وگوی شما در تلویزیون که شب عید غدیر انجام شد، حواشی به وجود آمد، اظهار کرد: من (در آن برنامه) گزارش سالانه بنیاد را ارائه می‌دادم، زیرا یک سال و یک ماه از آمدن من به بنیاد گذشته بود و من قول داده بودم که به مردم گزارش بدهم. رئیس بنیاد جانبازان و مستضعفان با بیان اینکه آن گزارش کامل بود، افزود: به بخش املاک که رسیدیم، سؤال این بود که شما روز اول برای پیگیری املاک قول دادید که من (برای پاسخ به این سؤال)  وارد این بحث‌ها شدم. واقعاً هدف من این بود که بگویم ما در زمینه املاک جدی هستیم.
فتاح با بیان اینکه افراد، سازمان و اشخاصی که من در آن برنامه از آنان اسم بردم، استفاده شخصی نداشتند، ادامه داد: این خطای بنده بود که آنجا خیلی کوتاه و تیتروار گفتم، فرصت بازکردن مسأله نبود، شاید اطلاعات من ناقص عنوان شد یا خطای کلام من بود، جایی نتوانستم جانب انصاف را رعایت کنم یا غیردقیق بیان کردم.
رئیس بنیاد جانبازان و مستضعفان تصریح کرد: اینجا با ضرس قاطع عرض می‌کنم که هیچ کدام از این اشخاص و سازمان‌ها، انصافاً استفاده شخصی از این اموال نداشتند. آنان همکاری لازم را با ما کردند، اما به نتیجه نهایی نرسیده بود. بدین وسیله می‌خواهم از همین جا از همه آن عزیزان که واقعاً در حق‌شان اجحاف شد، در محضر خداوند متعال، مردم عزیز و ساحت همه آن بزرگواران مخصوصاً برادر عزیزم آقای دکتر حدادعادل و سرکار خانم‌ها ابتکار و مولاوردی و بقیه عزیزان  و سازمان‌ها عذرخواهی و طلب حلالیت بکنم.


فتاح در پایان تأکید کرد: جواب‌هایی که آن سازمان‌ها و اشخاص دادند، متین و باوقار بود و من به دیده منت از همه آنان می‌پذیرم. فتاح در آن گفت‌وگوی تلویزیونی بحث برانگیز، فهرستی از افراد و سازمان‌ها، از محمود احمدی‌نژاد، رئیس دولت‌های نهم و دهم، تا معصومه ابتکار و شهیندخت مولاوردی و غلامعلی حدادعادل را مطرح و از آنان بابت در اختیار گرفتن زمین یا ملک بنیاد مستضعفان و همکاری نکردن برای پس ندادن آن اموال به این نهاد انتقاد کرده بود.